Lue keskustelun säännöt.
IVF:n kustannukset
20.09.2006 |
Osaisiko joku teistä antaa arviota IVF:n hinnalle väestöliitolla. Ei tarvitse olla mitenkään tarkka, mutta kertokaa vaikka minkä verran itsellänne on tullut ko. toimenpide piikityksineen kaikkineen maksamaan. Noin summa siis todella riittää. Olen lukenut että kyseessä on aivan toisen hintaluokan hoito kuin inssi, kiinnostaa siis kuinka suuresta hintaluokkaerosta puhutaan.
ruu.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Väestoliiton sivuilta löytyy hinnasto, joka omalta osaltani piti aika hyvin paikkansa.
Eli lääkärikäynnit ensimmäisessä IVF:ssä maksoivat reilut 1000 euroa, tähän sisältyi kaikki toimenpiteet verikokeita myöten. Tämän päälle tulivat lääkekustannukset, jotka olivat samaiset reilut 1000 euroa.
Omavastuu lääkekustannuksiin oli muistaakseni 616 euroa (tai jotain sinne päin), erotus korvattiin takaisin Kelalta kun olin toimittanut sinne kuitit.
Nyt toisessa hoidossa maksan pelkästään IVF-kustannukset, lääkkeet saan Lugesteronia lukuunottamatta 1,5 euron omavastuulla, eli Kela korvaa lääkkeet.
Kallista on, siitä ei pääse mihinkään. Mutta asiantuntemus ja palvelu VL:ssa on hyvä, minulla ei ainakaan valituksen aihetta :o)