Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä yli häpeilystä (alastomuus) miehen kanssa?

Vierailija
09.05.2015 |

Olen 29-vuotias nainen, en siis mikään teini enää. Olen seurustellut mieheni kanssa 8 vuotta. Meillä ei vielä ole lapsia. Sairastuin kolme vuotta sitten melko hankalaan kilpirauhasen vajaatoimintaan, minkä johdosta lihoin vuodessa 10 kg. Lääkityksen saatuani painon nousu pysähtyi mutta nuo kerrytetyt kilot jäivät. Laihduttaminen on todella vaikeaa ja lääkitystä ei ole saatu kunnolla tasapainoon. Olen 167 cm ja painan nyt 76 kg. Ongelmana on etten enää kehtaa olla avoimesti miehen edessä alasti. Menen saunaankin t-paita päällä mikä on tosi typerää. Seisoessani tai maatessani tilanne on ihan ok, eikä läskimakkaroita synny liiaksi. Mutta esim istuessa maharöllykkä on niin suuri etten voi edes kuvitella näyttäväni sitä miehelleni. Samoin takaapäin asennossa maha roikkuu oksettavasti sängyn päällä. :( Mieheni rakastaa minua yli kaiken ja hyväksyy minut ja haluaa minua tällaisena. Hän ei ole koskaan sanonut mitään negatiivista. Ongelma on täysin omani. Miten tästä pääsee eroon? Olen monesti päättänyt että nyt vain heitän estot nurkkaan mutta ei se sitten onnistukaan. 

Mitä voin tehdä? :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse samassa tilanteessa olleena vain kerran päätin että jumalauta nyt tämä loppuu. Riisuin itseni täysin alasti keskellä päivää kun harrastimme mieheni kanssa seksiä. Itku siinä tuli häpeästä mutta toisaalta miehen onni oli sanoin kuvaamatonta. Siitä se on pikku hiljaa alkanut helpottamaan.

Vierailija
2/18 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 11:22"]

Vielä ihan mielenkiinnosta, mitkä olivat aloitusarvosi kun kilpirauhasen vajaatoiminta diagnosoitiin? Entä mitkä ovat arvosi nyt (Thyroxin?)lääkityksen kera?

Terveisin Akateeminen nuori

[/quote]

Kiva kuulla kokemuksiasi Akateeminen nuori!

Minulla arvot olivat TSH 6,7 (0,4-4,5 muistaakseni) ja T4V 7,8 (9-21). Oireet olivat todella voimakkaat. 

Nyt arvot TSH 2,5 ja T4V 12,6. Annos Thyroxin 100 mcg. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ap TSH edelleen liian korkea. 1-2 olisi parempi.

Vierailija
4/18 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla just sama! :D Ekoja kertoja kun harrastettiin miehen kanssa seksiä, pidin paidan päällä. Sitten sitä vähitellen vapautui ja alkoi nauttimaan niin ettei enää miettinyt sitä vatsamakkaraa tms. Mies suutelee joka paikkaan ja on ihana. <3

Niin ja löytyy tietenkin kilpparisairaus. On tämä kyllä kamala tauti. Siis etenkin sen lihomisen, turvotuksen ja aivosumun takia. Ei sitä voi ymmärtää jos itellä ei ole sitä.

t. kohtalotoveri

Vierailija
5/18 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolompaa se on käydä paita päällä saunassa kun antaa pienen maharöllykän näkyä :D

Vierailija
6/18 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 12:48"]

Nolompaa se on käydä paita päällä saunassa kun antaa pienen maharöllykän näkyä :D

[/quote]

Sängyssä, ei saunassa. Meillä ei edes ole saunaa. 

- 10

Vierailija
7/18 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että täällä esitetään ratkaisuksi itsetunto-ongelmiin ensimmäisenä laihduttamista. Ei se aito itsetunto ulkonäköä muuttamalla rakennu!

Anna aikaa itsellesi, ota pieniä askeleita. Vaikuttaa siltä, että miehesi on mitä parhain tuki ja kumppani tuossa tilanteessa. Yritä nähdä itsesi kauniina jo NYT, puhu itsellesi arvostavasti ja tunnustele kroppaasi avoimesti. Katsele vaikka renessanssiajan maalauksia, runsaampia naisia, joilla itsetuntokin on kohdillaan. Mikään ei ole kauniimpaa, kuin itseensä luottava (mutta ei ylimielinen) ihminen.

Tsemppiä sinulle prosessiin, toivottavasti alat nähdä itsesi sinä upeana naisena, millaisena miehesi sinua pitää:)

Vierailija
8/18 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:15"]Itse samassa tilanteessa olleena vain kerran päätin että jumalauta nyt tämä loppuu. Riisuin itseni täysin alasti keskellä päivää kun harrastimme mieheni kanssa seksiä. Itku siinä tuli häpeästä mutta toisaalta miehen onni oli sanoin kuvaamatonta. Siitä se on pikku hiljaa alkanut helpottamaan.
[/quote]

Toivon, että saisin rohkeutta samaan. Mieheni reaktiota minun ei onneksi tarvitsisi pelätä. :)

Ap

Vierailija
9/18 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 13:19"]Surullista, että täällä esitetään ratkaisuksi itsetunto-ongelmiin ensimmäisenä laihduttamista. Ei se aito itsetunto ulkonäköä muuttamalla rakennu!

Anna aikaa itsellesi, ota pieniä askeleita. Vaikuttaa siltä, että miehesi on mitä parhain tuki ja kumppani tuossa tilanteessa. Yritä nähdä itsesi kauniina jo NYT, puhu itsellesi arvostavasti ja tunnustele kroppaasi avoimesti. Katsele vaikka renessanssiajan maalauksia, runsaampia naisia, joilla itsetuntokin on kohdillaan. Mikään ei ole kauniimpaa, kuin itseensä luottava (mutta ei ylimielinen) ihminen.

Tsemppiä sinulle prosessiin, toivottavasti alat nähdä itsesi sinä upeana naisena, millaisena miehesi sinua pitää:)
[/quote]

Kiitos! Ihanasti sanottu! :)

Vierailija
10/18 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii varmaan joillakin, mutta ei mulla. Tapasin mieheni, kun painoin 15 kg vähemmän. Toki hän rakastaa mua nytkin, mutta ei katso enää niin ihailevasti ja seksikin vähentynyt. Voihan sitä kuvitelmissaan verrata itseään vaikka sumopainijaan ja ihailla heitä, mutta totuus nykypäivänä on se, että terve vartalo ei ole läskiintynyt pahasti. Tosin ei mikään liian hoikkakaan pidä olla. Normaali riittää.

Vierailija
11/18 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/18 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Kilpirauhasen vajaatoiminta on vi*tumainen tauti.

Vierailija
13/18 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta. Vaikka nutriletillä saat 10 kg pois jopa kuukaudessa ja saat itsetuntosi takaisin. Alussa vaikeaa, mutta viikon päästä sujuu kuin tanssi, kun pääset ketoosiin.

Vierailija
14/18 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on oikeasti ok rasvakertymän kanssa niin luulen että hän olisi kaikista tyytyväisin kuin olisit sinut itsesi kanssa. Oletko kokeillut aplikaatioita puhelimille millä voit laskea kalorit helposti? Etsi sellainen ohjelma play storesta kuin fatsecret. Sillä pystyy laittamaan päivälle arvion millä kaloreilla esimerkiksi laihtuu. Se on hyvä ohjelma vaikka joskus vähän joutuukin käyttämään aikaa tuotteitten joita ei löydy skannaamalla ravintoarvojen täyttämiseen. Ja jotkut skannaamalla löytyvät ovat vääriä että tarkista aina ne kuitenkin.

-Mies XX

Vierailija
15/18 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lääkärin ja ravintoterapeutin yhdessä suunnittelema 1500 kcal:n ruokavalio, jolla tällä hetkellä kun lääkitys ei ole täysin kohdillaan, paino ei nouse mutta ei myöskään juurikaan tipu. Pari kiloa olen nyt saanut pois ja suunta on sentään oikea. Mieheni pitää muutenkin hieman pyöreämmistä jamuodokkaista naisista joten miehelleni tänä ei oikeasti ole ongelma. Minulle sitten sitäkin suurempi.

Ap

Vierailija
16/18 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama ongelma. Rakastamme toisiamme, mutta en voi olla nolostelematta liikakiloja. Ja joo, vajis löytyy mullakin. En tiedä miten oppis hyväksymään itsensä. Mies kyllä kehuu kauniiksi ja rakkaus muuten kukoistaa. Kun vaan olis parempi itsetunto :( 

Vierailija
17/18 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy ensimmäistä kertaa kommentoida tänne palstalle.

Älä hyvä ihminen ainakaan mitään Nutriletiä kokeile, aineenvaihduntasi menee vain entistä enemmän sekaisin.

Juuri tästä sairaudesta tietämättömien maallikkojen neuvoja painonpudotuksen suhteen ei kannata juuri huomioida...

Itsekin muutama vuosi sitten sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan ja lihoin parissa kuukaudessa noin 15 kiloa! Lääkitys ei painoa korjannut, vaan apua piti etsiä muualta. Se löytyikin pitkän kokeilemisen ja tutkiskelun jälkeen ruokavaliosta...

Ja pelkällä ruokavalion muutoksella sain tiputettua painoa noin 20 kiloa! Vasta nyt olen lisännyt mukaan treenin, niin salin kuin aerobisen harjoittelun. Lihasmassaa onkin mukavasti alkanut muodostua ja kunto kasvaa.

Joten kyllä se painon tiputtaminen on todellakin mahdollista, mutta sinun pitää löytää itsellesi oikeanlainen ruokavalio. Muistathan, että vain syömällä laihtuu. Älä myöskään kokeile paastoamista tms., sillä aineenvaihduntasi vain kärsii tällaisista metodeista. En voi myöskään sanoa, että oma ruokavalioni olisi juuri se sopivin myös sinulle, vaan sinun on itse löydettävä omalle kehollesi oikea ruokavalio. Tsemppiä!

Vielä ihan mielenkiinnosta, mitkä olivat aloitusarvosi kun kilpirauhasen vajaatoiminta diagnosoitiin? Entä mitkä ovat arvosi nyt (Thyroxin?)lääkityksen kera?

Terveisin Akateeminen nuori

Vierailija
18/18 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut painonpudotuksessa (oon siis myös kilpirauhasen vajaatoiminnalla) pastoaminen joka toinen päivä. Se on sillai helppoa, että tietää että seuraavana päivänä voi syödä normaalisti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän