Onko normaalia, että en saa töissä jonain päivinä mitään aikaiseksi?
Ensimmäisessä koulutusta vastaavassa työpaikassa ja työskennellyt alusta asti etänä koronan takia. Joinakin päivinä en saa aikaiseksi yhtään mitään, varsinkin jos mitään kiireistä ei ole työn alla. Ns. asiantuntijatyötä teen eli koneella koko päivän. Ennen tätä olen tehnyt fyysistä työtä opintojen ohella.
Onko normaalia, että noin kerran viikossa ei saa oikein mitään tehtyä enkä edes töistä kunnolla kiinni?
Kommentit (8)
No kuule kun osuit naulan kantaan. Olen koko päivän vääntänyt hommia. Äsken katsoin että enhän ole tehnyt oikeasti paljon mitään. Siis tehnyt toki, mutta ei ole ollut sellaista työtä, jonka olisi saanut tänään vietyä loppuun asti. Eilen oli parempi päivä.
On normaalia, mutta harva sillä ääneen kehuskelee...
On se normaalia, mut älä nyt hirveästi viitsi huudella, ettei nakki napsahda.
Ihan normaalia. Täällä palstalla ja muualla netissä porukka luuhaa osan työpäivästä. Hiljainen totuus on, että normaali työrytmi tarkoittaa noin 30% työajan käyttöä itse töihin ja loppu on muuta puuhastelua. Silti tuottavuus on yli alan keskiarvon.
Tällainen vanha keskustelu löytyi, kun työpäiväni ratoksi googlailin aiheesta 😅 Oma työni on ajoittain hyvin hektistä. Silloin kun ei ole, niin hanskat saattaa tipahtaa käsistä eikä välillä saa aikaiseksi mitään. Kyllä joka päivä tulee töitä tehtyä vähintään jonkun verran ja välttämättömät aina, mutta tehokasta työtä ei todellakaan aina 8 h päivässä. Eipä näistä tosiaan paljon ääneen huudella, mutta lohduttavaa tietää etten ole ainoa. Työni tuloksista saan ympäriltäni jatkuvasti erittäin hyvää palautetta, mutta kyllä oman pään sisältä ääni välillä huomauttaa että liiaksi löysäilyksi menee. Tämä on yksi syy miksi haaveilen yrittäjyydestä.
No jaa, sivusta olen kuullut kuinka työpaikalla oleva länkyttää pari tuntia puhelimessa, kuinka kiire hänellä on...
On. Aina ei voi antaa parastaan tai parantaa koko ajan.
Minulla on ollut tänään nyherryspäivä. Mutta teen myös ns asiantuntijatyötä ja työn rytmi on sellainen, että viikon työt pitää tehdä maanantai- keskiviikko, torstai ja perjantai ovat päiviä jolloin olen lähinnä tuntien takia työnantajan käytettävissä.
Anna armoa itsellesi. Et todellakaan että vain työtäsi varten.