Paniikkikohtauksen esto
Onko olemassa jokin lääke jolla voisi estää paniikkikohtauksen? Mulla on parin viikon päästä tulossa eräs pakollinen tilaisuus, jossa pelkään saavani paniikkikohtauksen. Olen saanut vastaavassa paikassa aiemminkin. En siis halua mitään pysyvää lääkitystä, vaan jonkin tabun jonka voin ottaa ennen tätä tilaisuutta ilman että se vaikuttaa toimintakykyyni. Näitä tilaisuuksia ei onneksi ole kun 2x vuodessa.
Kommentit (10)
ota beetasalpaajaa, sitten ota vaikka opamoxia tai diapamia.
tiesitkö, että d vitamiinin puute aiheuttaa paniikkia j asyö myös e-epaa ja d-vitamiinia yli saantisuositusrajojen.
Pitää pyytää beetasalpaajaa. Kohtaukset johtuvat siitä että joudun tapaaamaan vanhan kiusaajani joka halutessaan saa edelleen aiheutettua minulle paniikkikohtauksen. Ei siis johdu mistään puutteesta vaan traumoista.
Jos ei lääkettä niin sitten kävelylenkki rauhallisessa luonnossa. Siis metsään tunniksi juuri ennen tilaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 22:57"]
ota beetasalpaajaa, sitten ota vaikka opamoxia tai diapamia.
tiesitkö, että d vitamiinin puute aiheuttaa paniikkia j asyö myös e-epaa ja d-vitamiinia yli saantisuositusrajojen.
[/quote]
höpöhöpö. deevitamiinit ja epat... ei mitään vaikutusta
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 23:02"]
Pitää pyytää beetasalpaajaa. Kohtaukset johtuvat siitä että joudun tapaaamaan vanhan kiusaajani joka halutessaan saa edelleen aiheutettua minulle paniikkikohtauksen. Ei siis johdu mistään puutteesta vaan traumoista.
[/quote]
Kiusaajasi ei aiheuta sitä kohtausta, vaan mielesi ja elimistösi reagoi voimakkaasti kun kohtaat tuon ihmisen. Sinulle voisi olla hyötyä siitä että kävisit läpi tuota traumaattista ihmissudetta jonkun terapeutin kanssa. Kehittäisit mielenhallintakeinoja, joilla ottaisit vallan itsellesi takaisin, etkä antaisi vanhojen huonojen kokemusten määrittää sitä, mitä tunnet ja mitä ajatuksia valitset. Tämä ei tietenkään tapahtu kahdessa viikossa, vaan on vähän pitempi prosessi.
ensihätään ehkä ne betasalpaajat voisivat olla paikallaan.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 04:48"]
Ota parit drinkit !
[/quote]
Vois tehdä jollekin muullekin ihan hyvää
Mulla on sellainen lääke kuin Propral. Itse otan vain kun tunnen että paniikkikohtaus alkaa mutta kuulemma monet käyttää sitä myös ennaltaehkäisevänä. Itsellä ainakin auttaa nopeasti ja tehokkaasti.
Jos mulla paniikkikohtaus pääsee liian pahaksi ennen kuin lääkkeen ottaa niin se tekee toisinaan vähän unisen olon mutta ajoissa otettuna ei tee.
Beetasalpaaja.