Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi aina tykkäätte valittaa työkavereistanne seläntakana

Vierailija
08.05.2015 |

Olen nyt aloittanut työelämän parivuotta sitten. Ja oon jotenkin tavallista herkempi varmaan sitten. Mut joka kerta työpaikkamme ruokatauolla kun joku ei ole paikalla niin siitä puhutaan pahaa. Ihan pienemmätkin virheet niistä puhutaan ja irvaillaan. Pahinta on et sen ihmisen joka on poissa niin sanotut työkavereista läheisimmätkin lähtee arvosteluun mukaan.. Oon ihan väsynyt kuuntelemaan sitä. Ahdistaa pitää välipäiviä et mistäköhän mua sitten haukutaan.. Onko tää ihan oikeesti työelämän nykytilanne.. Minä olen ihan naivisti vaan aatellut et jos ollaan samassa yrityksessä töissä niin ollaan niin kuin tiimi ja tuetaan toisiamme.. Minusta ei ole ihme että ihmiset sairastuu ties mihin kun se stressin määrä on jo muutenkin suuri töissä ja sit vielä tuo arvosteleva ilmapiiri taakottaa lisää.. Pitääkö tässä perustaa oma yritys kun en tunnu sopeutuvan työpaikkojen ilmapiireihin..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko vain kuunnella tuppisuuna. Voi joko sanoa että tuo ei ollut kivasti sanottu, tai sitten huomauttaa jostakin kritiikin kohteeksi joutuneen hyvästä puolesta. Ei tuollainen käytös lopu jos kaikki antavat hiljaisen hyväksynnän pahan puhumiselle.

Vierailija
2/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Joo todellakin. Hyppää vaan nuorena työntekijänä tuli linjalle. Mitä minun sanominen auttaa. Parantuisiko asia. Uskotko todella siihen mitä sanot? Ei parane. Meillä oli yksi harjoittelija joka oli ulkomaalaistaustainen ja hän ärähti kerran siitä että on epäkohteliasta puhua toisista seläntakana. Katseet oli kuin olisi pieraissut kirkossa. Sen jälkeen mentiin valittamaan kielipitkällä kaikesta mitä se meidän harjoittelija teki esimiehelle. Mulla ei oo tietty kohta mitään menetettävää kun pää alkaa hajota.. Et jos rysäyttäisin itellenikin potkut..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on lentoemäntä. Hän voi välillä pahoin saman ilmiön takia. Onneksi ei kuulemma tarvitse kestää tuota kuin  vaan välillä, muuten olisi lopettanut jo kauan sitten rakkaan työnsä.

Joukkoon mahtuu kuulemma muutama todella ilkeä manipuloiva henkilö, jotka ovat pahan luokan juoruilijoita. Ei riitä, että juoruilisi asiasta, vaan juttuja keksitään ja liioitellaan. Osa kuulemma uskoo jutut mukisematta ja jakaa juoruja eteenpäin. Riittää, kun joku juoruilijoista kokee toisen jollain tavalla uhkana ja siitä ne juoruilut alkaa. Ulkonäkö, raha, kiltteys, jos tulee "liian" hyvin juttuun jonkun miespuolisen kollegan kanssa tai ihan mikä vaan voi kuulemma olla kimmoke alkaa pahaa tarkoittavat juorut....

Vierailija
4/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin nyt ollut harjoittelussa eräässä yrityksessä ja kamalaa kuunnella kun työntekijät puhuvat pahaa toisistaan ristiin rastiin. Mietityttää että mitähän minusta puhutaan, varsinkin kun olen ihan ekassa sote-alan harjoittelussani, eli niiin noviisi vielä kun olla ja voi...

Vierailija
5/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tätä se just on. Mutta olen päätynyt siihen tulokseen, että kun en osallistu mitenkään juoruiluun ja suljen siltä korvat, ei tarvitse välittää. Rakkikoirat sanokoot minusta mitä haluavat. Ei haukku haavaa tee. Ja pian tulee taas joku uusi asia, mitä porukalla riivitään. Minä käyn töissä ja nostan palkan, that's it! 

Vierailija
6/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:56"]

Ap. Joo todellakin. Hyppää vaan nuorena työntekijänä tuli linjalle. Mitä minun sanominen auttaa. Parantuisiko asia. Uskotko todella siihen mitä sanot? Ei parane. Meillä oli yksi harjoittelija joka oli ulkomaalaistaustainen ja hän ärähti kerran siitä että on epäkohteliasta puhua toisista seläntakana. Katseet oli kuin olisi pieraissut kirkossa. Sen jälkeen mentiin valittamaan kielipitkällä kaikesta mitä se meidän harjoittelija teki esimiehelle. Mulla ei oo tietty kohta mitään menetettävää kun pää alkaa hajota.. Et jos rysäyttäisin itellenikin potkut..

[/quote]

Uskon ihan todellakin siihen mitä sanon. Kokemusta on.

Aina löytyy selitys miksi ei juuri nyt voi puuttua. Eikä ole ihme jos ärähtäminen ei tuonut toivottua tulosta. Ei kollegoita voi komentaa kuin lapsia.

Työyhteisö koostuu vain ja ainoastaan niistä yksittäisistä työntekijöistä. Heistä jokainen vaikuttaa omalta osaltaan siihen, onko ilmapiiri hyvä vai huono. Jos ei tee mitään huonolle ilmapiirille, silloin on itse omalta osaltaan sitä aiheuttamassa.

Vierailija
7/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:56"]

[/quote]

Uskon ihan todellakin siihen mitä sanon. Kokemusta on.

Aina löytyy selitys miksi ei juuri nyt voi puuttua. Eikä ole ihme jos ärähtäminen ei tuonut toivottua tulosta. Ei kollegoita voi komentaa kuin lapsia.

Työyhteisö koostuu vain ja ainoastaan niistä yksittäisistä työntekijöistä. Heistä jokainen vaikuttaa omalta osaltaan siihen, onko ilmapiiri hyvä vai huono. Jos ei tee mitään huonolle ilmapiirille, silloin on itse omalta osaltaan sitä aiheuttamassa.
[/quote]
Ap

Tiiätkö jotenkin en usko et oot kokenut sitä mitä täällä pidetään. Tiedän että haluat varmasti piristää ja ryhdistää mua tekemäään jotain.. Mutta voin sanoa että minua pelottaa. Esimies on ollut pitkään täällä ja niin myös nämä muut työntekijät. Heillä on jonkinlainen parkkiintunut tapa joten miten voin puuttua tuollaiseen.. Puhuminen tuntuu kuin tuulimyllyä vastaan sotiminen..

Vierailija
8/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en juorua koskaan selän takana. Kuulee, perkele!

Vierailija
9/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritäppäs tehdä asialle jotakin, niin saattaa olla potkujen paikka.

Nimimerkillä "kokemusta on"

Lapsilla pitäisi olla tapakasvatusta koulussa, jossa leimattaisiin pahansuopa juoruilu roskaväen puuhasteluksi. Vähenemisi moinen paskanjauhanta!

Vierailija
10/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:03"]Jep, tätä se just on. Mutta olen päätynyt siihen tulokseen, että kun en osallistu mitenkään juoruiluun ja suljen siltä korvat, ei tarvitse välittää. Rakkikoirat sanokoot minusta mitä haluavat. Ei haukku haavaa tee. Ja pian tulee taas joku uusi asia, mitä porukalla riivitään. Minä käyn töissä ja nostan palkan, that's it! 
[/quote]

Ap

Mitä sitten jos teet jotain väärin ja sun työpaikkasikin voisi olla uhattuna kun niitä sun virheitä jauhetaan ja liioitellaan..

Vierailija
11/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:56"] Ap. Joo todellakin. Hyppää vaan nuorena työntekijänä tuli linjalle. Mitä minun sanominen auttaa. Parantuisiko asia. Uskotko todella siihen mitä sanot? Ei parane. Meillä oli yksi harjoittelija joka oli ulkomaalaistaustainen ja hän ärähti kerran siitä että on epäkohteliasta puhua toisista seläntakana. Katseet oli kuin olisi pieraissut kirkossa. Sen jälkeen mentiin valittamaan kielipitkällä kaikesta mitä se meidän harjoittelija teki esimiehelle. Mulla ei oo tietty kohta mitään menetettävää kun pää alkaa hajota.. Et jos rysäyttäisin itellenikin potkut.. [/quote] Uskon ihan todellakin siihen mitä sanon. Kokemusta on. Aina löytyy selitys miksi ei juuri nyt voi puuttua. Eikä ole ihme jos ärähtäminen ei tuonut toivottua tulosta. Ei kollegoita voi komentaa kuin lapsia. Työyhteisö koostuu vain ja ainoastaan niistä yksittäisistä työntekijöistä. Heistä jokainen vaikuttaa omalta osaltaan siihen, onko ilmapiiri hyvä vai huono. Jos ei tee mitään huonolle ilmapiirille, silloin on itse omalta osaltaan sitä aiheuttamassa. [/quote] Ap Tiiätkö jotenkin en usko et oot kokenut sitä mitä täällä pidetään. Tiedän että haluat varmasti piristää ja ryhdistää mua tekemäään jotain.. Mutta voin sanoa että minua pelottaa. Esimies on ollut pitkään täällä ja niin myös nämä muut työntekijät. Heillä on jonkinlainen parkkiintunut tapa joten miten voin puuttua tuollaiseen.. Puhuminen tuntuu kuin tuulimyllyä vastaan sotiminen..

[/quote]

En yritä piristää varsinaisesti, kunhan kerron oman näkemykseni siitä miten nämä asiat toimivat. En tietenkään ole kokenut samoja asioita kuin sinä, kuten ei kukaan voi tarkalleen tietää millaista jonkun muun elämä on. Ei se tarkoita että en kykenisi arvioimaan näitä asioita.

Et ole koskaan edes yrittänyt tehdä mitään asialle joten et oikein voi puhua tuulimyllyjä vastaan taistelusta. En ymmärrä tuota, että pelottaa. Oletan että tulkitset sen niin että minulla ei ole ollut riittävästi vaikeuksia työelämässä. En viitsi kirjoittaa tänne mitään kärsimys-CV:tä. Mutta sen sanon, että työelämässä tulee jatkuvasti kitkaa muiden kanssa. Ihan joka paikassa. Ihmisiä kun ollaan. Jotenkin sitä asiaa on vain opittava käsittelemään, kukin tavallaan. Voi joko vaihdella työpaikkoja kunnes sattuu jonnekin missä on poikkeuksellisen rauhallinen työyhteisö tai sitten voi yrittää muokata mieleisekseen sitä yhteisöä jossa jo on.  Mutta ikävät piirteet eivät häivy ihmisistä sillä, että valittaa niiden olemassaolosta. Kaikissa meissä nimittäin on myös huonoja puolia.

Vierailija
12/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:59"]Itsekin nyt ollut harjoittelussa eräässä yrityksessä ja kamalaa kuunnella kun työntekijät puhuvat pahaa toisistaan ristiin rastiin. Mietityttää että mitähän minusta puhutaan, varsinkin kun olen ihan ekassa sote-alan harjoittelussani, eli niiin noviisi vielä kun olla ja voi...
[/quote]

Sama täällä! Vaikka en ihan ensimmäisessä harjoittelussa olekaan.

Vierailija
13/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:33"]

Lapsilla pitäisi olla tapakasvatusta koulussa, jossa leimattaisiin pahansuopa juoruilu roskaväen puuhasteluksi. Vähenemisi moinen paskanjauhanta!

[/quote]

Minullakin on kokemusta. Kaksi viikkoa töissä ollut rivityöntekijä kävi valittamassa huonosti käyttäytyvästä esimiehestä joka oli ollut talossa muistaakseni 7 vuotta. Esimies siirrettiin muualle, aika ikävään paikkaan vielä.

Vierailija
14/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:33"]

[/quote]

Minullakin on kokemusta. Kaksi viikkoa töissä ollut rivityöntekijä kävi valittamassa huonosti käyttäytyvästä esimiehestä joka oli ollut talossa muistaakseni 7 vuotta. Esimies siirrettiin muualle, aika ikävään paikkaan vielä.
[/quote]

Ap

Wautsi! Miten sä osasit sanoo? Voitko kertoo lisää miten hoidit asian..

Vierailija
15/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:56"] Ap. Joo todellakin. Hyppää vaan nuorena työntekijänä tuli linjalle. Mitä minun sanominen auttaa. Parantuisiko asia. Uskotko todella siihen mitä sanot? Ei parane. Meillä oli yksi harjoittelija joka oli ulkomaalaistaustainen ja hän ärähti kerran siitä että on epäkohteliasta puhua toisista seläntakana. Katseet oli kuin olisi pieraissut kirkossa. Sen jälkeen mentiin valittamaan kielipitkällä kaikesta mitä se meidän harjoittelija teki esimiehelle. Mulla ei oo tietty kohta mitään menetettävää kun pää alkaa hajota.. Et jos rysäyttäisin itellenikin potkut.. [/quote] Uskon ihan todellakin siihen mitä sanon. Kokemusta on. Aina löytyy selitys miksi ei juuri nyt voi puuttua. Eikä ole ihme jos ärähtäminen ei tuonut toivottua tulosta. Ei kollegoita voi komentaa kuin lapsia. Työyhteisö koostuu vain ja ainoastaan niistä yksittäisistä työntekijöistä. Heistä jokainen vaikuttaa omalta osaltaan siihen, onko ilmapiiri hyvä vai huono. Jos ei tee mitään huonolle ilmapiirille, silloin on itse omalta osaltaan sitä aiheuttamassa. [/quote] Ap Tiiätkö jotenkin en usko et oot kokenut sitä mitä täällä pidetään. Tiedän että haluat varmasti piristää ja ryhdistää mua tekemäään jotain.. Mutta voin sanoa että minua pelottaa. Esimies on ollut pitkään täällä ja niin myös nämä muut työntekijät. Heillä on jonkinlainen parkkiintunut tapa joten miten voin puuttua tuollaiseen.. Puhuminen tuntuu kuin tuulimyllyä vastaan sotiminen..

[/quote]

En yritä piristää varsinaisesti, kunhan kerron oman näkemykseni siitä miten nämä asiat toimivat. En tietenkään ole kokenut samoja asioita kuin sinä, kuten ei kukaan voi tarkalleen tietää millaista jonkun muun elämä on. Ei se tarkoita että en kykenisi arvioimaan näitä asioita.

Et ole koskaan edes yrittänyt tehdä mitään asialle joten et oikein voi puhua tuulimyllyjä vastaan taistelusta. En ymmärrä tuota, että pelottaa. Oletan että tulkitset sen niin että minulla ei ole ollut riittävästi vaikeuksia työelämässä. En viitsi kirjoittaa tänne mitään kärsimys-CV:tä. Mutta sen sanon, että työelämässä tulee jatkuvasti kitkaa muiden kanssa. Ihan joka paikassa. Ihmisiä kun ollaan. Jotenkin sitä asiaa on vain opittava käsittelemään, kukin tavallaan. Voi joko vaihdella työpaikkoja kunnes sattuu jonnekin missä on poikkeuksellisen rauhallinen työyhteisö tai sitten voi yrittää muokata mieleisekseen sitä yhteisöä jossa jo on.  Mutta ikävät piirteet eivät häivy ihmisistä sillä, että valittaa niiden olemassaolosta. Kaikissa meissä nimittäin on myös huonoja puolia.
[/quote]

Ap

Arvostan että kerrot näkemyksesi. Haluaisin ottaa sinusta mallia että hoitaisin tai osaisin tehdä asialle jotain. Mutta kuten sanoit ihmisten viat ei muutu.. Se vaan tuntuu jotenkin nyt niin mahdottomalta että mikään muuttuisi täällä. Ihan niin kuin se olisi se ainut ilo elämässä se että ilkeillään seläntakana.. Noh toivottavasti ei oo niin.

Kurjaa kun kuinka voisin sanoa että näen paljon potentiaalia että me tehtäs parempaa tulosta ihan sillä että me kohdeltaisiin toisiamme edes asiallisesti..

Vierailija
16/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:33"] Yritäppäs tehdä asialle jotakin, niin saattaa olla potkujen paikka. Nimimerkillä "kokemusta on" Lapsilla pitäisi olla tapakasvatusta koulussa, jossa leimattaisiin pahansuopa juoruilu roskaväen puuhasteluksi. Vähenemisi moinen paskanjauhanta! [/quote] Minullakin on kokemusta. Kaksi viikkoa töissä ollut rivityöntekijä kävi valittamassa huonosti käyttäytyvästä esimiehestä joka oli ollut talossa muistaakseni 7 vuotta. Esimies siirrettiin muualle, aika ikävään paikkaan vielä. [/quote] Ap Wautsi! Miten sä osasit sanoo? Voitko kertoo lisää miten hoidit asian..

[/quote]

Minä en ollut se joka kävi sanomassa. Mutta ilmeisesti se tehosi siksi, että johtoporras oli tietoinen huonosta ilmapiiristä ja olivat huolissaan työntekijöiden vaihtuvuudesta. Oletan, että valitus ei ollut ensimmäinen joka esimiehestä oli tehty.

Itse olen joskus valittanut kollegan käytöksestä niin, että tunnustelin muiden työntekijöiden mielipiteitä hänestä. Sitten löytyi useampi jonka mielestä hänen käytöksensä ei ollut asiallista. Menimme yhdessä esimiehen puheille, perustelimme asian ja silloinkin järjestyi siirto.

Vierailija
17/18 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:33"] Yritäppäs tehdä asialle jotakin, niin saattaa olla potkujen paikka. Nimimerkillä "kokemusta on" Lapsilla pitäisi olla tapakasvatusta koulussa, jossa leimattaisiin pahansuopa juoruilu roskaväen puuhasteluksi. Vähenemisi moinen paskanjauhanta! [/quote] Minullakin on kokemusta. Kaksi viikkoa töissä ollut rivityöntekijä kävi valittamassa huonosti käyttäytyvästä esimiehestä joka oli ollut talossa muistaakseni 7 vuotta. Esimies siirrettiin muualle, aika ikävään paikkaan vielä. [/quote] Ap Wautsi! Miten sä osasit sanoo? Voitko kertoo lisää miten hoidit asian..

[/quote]

Minä en ollut se joka kävi sanomassa. Mutta ilmeisesti se tehosi siksi, että johtoporras oli tietoinen huonosta ilmapiiristä ja olivat huolissaan työntekijöiden vaihtuvuudesta. Oletan, että valitus ei ollut ensimmäinen joka esimiehestä oli tehty.

Itse olen joskus valittanut kollegan käytöksestä niin, että tunnustelin muiden työntekijöiden mielipiteitä hänestä. Sitten löytyi useampi jonka mielestä hänen käytöksensä ei ollut asiallista. Menimme yhdessä esimiehen puheille, perustelimme asian ja silloinkin järjestyi siirto.
[/quote]

Ap

Ok. Toi tunnustelu on fiksu veto. Onko teillä nyt ollut parempi ilmapiiri sitten? Tuntuiko et on helpompi mennä töihin?

Vierailija
18/18 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luultavasti nakkaisin tuohon paskanjauhantaan jossain sopivassa tilanteessa kommentiksi että "mä taidan olla liian uskovainen haukkumaan muita ihmisiä tuohon tyyliin". (Enkä muuten ole varsinaisesti uskovainen.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi