Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ehkäisyä suosittelet?

Vierailija
08.05.2015 |

Mikä itselläsi on käytössä, hyvät ja huonot puolet?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selibaatti. Täydellisen varma sekä raskauksia, että sp-tauteja vastaan.

Vierailija
2/32 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi, koska en halua käyttää hormoneja henkilökohtaisista ja eettisistä syistä. Hyvä puoli kondomissa tosiaan se, ettei se sisällä hormoneja. Huonoina puolina se, että sekin kuitenkin kuluttaa luontoa (eri tavalla hormonien kanssa tosin), se on suhteellisen hintava ja tuntuu että alapääni tuoksahtaa voimakkaammalta intiimipesuaineen käytöstä huolimatta.

Kaikista mieluiten olisin käyttämättä ehkäisyä, mutta ehkä meidän pitää yrittää malttaa vielä pari vuotta, että toivottavasti taloudellinen tilanne olisi vähän parempi meillä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmoja päiviä.

Vierailija
4/32 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, mä en osaa tänään kyllä yhtään kirjottaa ajatuksiani oikein.. :D Eli siis tuossa suluissa pitäisi olla (eri tavalla hormoneihin verrattuna tosin). :D

Vierailija
5/32 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka! Hyviä puolia erittäin runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten poisjääminen, helppous, mielialavaihteluiden loppuminen, huonona puolena se että laitto ei ole mukavaa, onneksi vain viiden vuoden välein!

Vierailija
6/32 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te mammat tajuatte että keskeytetty ja varmat päivät eivät ole oikea ehkäisy? Tajuaa kyllä miksi ihmiset tekee abortteja...jumalauta. Pilleritkin pettää välillä, kierukat vielä enemmän. (Näin olen toisten kokemuksien perusteella todennut) Mutta joo, kortsu toimii. Sen voi tarkistaa onko esim. mennyt rikki ja tarvittaessa tajuaa hakea jälkiehkäisyn. Kondomi on hyvä ehkäisy kunhan sitä käyttää oikein. Minä poikaystävän kanssa käytän kortsua ja tarkistetaan sitten että ei varmasti ole mennyt rikki. Ei ole kertaakaan mennyt. Pillereitä en käytä. Enkä tule käyttämään.
T.16v kortsua käyttävä.

Vierailija
7/32 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:07"]

Kai te mammat tajuatte että keskeytetty ja varmat päivät eivät ole oikea ehkäisy? Tajuaa kyllä miksi ihmiset tekee abortteja...jumalauta. Pilleritkin pettää välillä, kierukat vielä enemmän. (Näin olen toisten kokemuksien perusteella todennut) Mutta joo, kortsu toimii. Sen voi tarkistaa onko esim. mennyt rikki ja tarvittaessa tajuaa hakea jälkiehkäisyn. Kondomi on hyvä ehkäisy kunhan sitä käyttää oikein. Minä poikaystävän kanssa käytän kortsua ja tarkistetaan sitten että ei varmasti ole mennyt rikki. Ei ole kertaakaan mennyt. Pillereitä en käytä. Enkä tule käyttämään. T.16v kortsua käyttävä.

[/quote]

Oletko 16v käyttänyt kortsua vai 16v joka käyttää kortsua? Sanoisin sulle (jos jälkimmäinen), että olen yhtäkauan (16v) käyttänyt varmoja päiviä ehkäisynä että mitä helvettiä luulet tietäväsi mistään?

Vierailija
8/32 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspiriini polvien väliin.

Vierailija
9/32 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas 16-vuotias kondominkäyttäjä. Tällä palstalla suurimmaksi osaksi hengailee kirjamellisesti mammat, eli äitihenkilöt. Heillä keskeytetty yhdyntä ja varmat päivät ovat oikein mainio ehkäisykeino, koska he suurella todennäköisyydellä ymmärtävät toimintansa riskit.

Se, että teini-ikäinen kritiikittömin silmin tätä palstaa lukee ja päätyy käyttämään keskeytettyä yhdyntää huonolla menestyksellä (esimerkiksi sillon, jos mies on hetki sitten jo lauennut ja siemenjohtimeen on jäänyt siittiöitä tai jos poisvetämisen aikataulutus ei ihan toimi), ei tarkoita sitä, etteikö se toimisi sellaisilla, jotka sitä osaavat käyttää.

Nuorelle henkilölle, joka ei ole täysin vielä ymmärtänyt seksiin liittyviä riskejä, en tietenkään suosittele keskeytettyä yhdyntää tai varmoja päiviä ehkäisyksi. Tällä palstalla suurin osa mammoista kuitenkin ymmärtää riskit, eivätkä sen takia päädy tekemään abortteja.

Typerät ja tyhmät ihmiset ovat toki asia erikseen myös aikuisten puolella, mutta kyllä keskeytetyn yhdynnän ja vrmat päivät voi laskea sellaiseksi "raskaus ei ole katastrofi" -ehkäisyksi.

Vierailija
10/32 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:07"]

Kai te mammat tajuatte että keskeytetty ja varmat päivät eivät ole oikea ehkäisy? Tajuaa kyllä miksi ihmiset tekee abortteja...jumalauta. Pilleritkin pettää välillä, kierukat vielä enemmän. (Näin olen toisten kokemuksien perusteella todennut) Mutta joo, kortsu toimii. Sen voi tarkistaa onko esim. mennyt rikki ja tarvittaessa tajuaa hakea jälkiehkäisyn. Kondomi on hyvä ehkäisy kunhan sitä käyttää oikein. Minä poikaystävän kanssa käytän kortsua ja tarkistetaan sitten että ei varmasti ole mennyt rikki. Ei ole kertaakaan mennyt. Pillereitä en käytä. Enkä tule käyttämään. T.16v kortsua käyttävä.

[/quote]

Oletko 16v käyttänyt kortsua vai 16v joka käyttää kortsua? Sanoisin sulle (jos jälkimmäinen), että olen yhtäkauan (16v) käyttänyt varmoja päiviä ehkäisynä että mitä helvettiä luulet tietäväsi mistään?
[/quote]

No käytä sinä varmoja päiviä ja riskeeraa joka kerralla :) minä en aio niin tehdä. Sitä paitsi, teineille valitetaan ja saarnataan ehkäisystä mutta jos aikuinen ei halua lapsia, mutta harrastaa seksiä niin ehkäisyä ei tarvita? ihan vitun sama siis että joutuuko aikuinen tekemään abortin vai ei. Onhan hän aikuinen...voi vittu. T.16v

Vierailija
11/32 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jellona koru kaulassa

Vierailija
12/32 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:07"]

[/quote]Minulla on mukanani kaupassa nuppineula ja aina kortsuhyllyllä tyttään pistellä niitä paketteja.

Olen huolestunut suomen ikääntymisestä ja sen aiheuttamasta työvoimapulasta.

Vierailija
13/32 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:07"] Kai te mammat tajuatte että keskeytetty ja varmat päivät eivät ole oikea ehkäisy? Tajuaa kyllä miksi ihmiset tekee abortteja...jumalauta. Pilleritkin pettää välillä, kierukat vielä enemmän. (Näin olen toisten kokemuksien perusteella todennut) Mutta joo, kortsu toimii. Sen voi tarkistaa onko esim. mennyt rikki ja tarvittaessa tajuaa hakea jälkiehkäisyn. Kondomi on hyvä ehkäisy kunhan sitä käyttää oikein. Minä poikaystävän kanssa käytän kortsua ja tarkistetaan sitten että ei varmasti ole mennyt rikki. Ei ole kertaakaan mennyt. Pillereitä en käytä. Enkä tule käyttämään. T.16v kortsua käyttävä. [/quote]   Oletko 16v käyttänyt kortsua vai 16v joka käyttää kortsua? Sanoisin sulle (jos jälkimmäinen), että olen yhtäkauan (16v) käyttänyt varmoja päiviä ehkäisynä että mitä helvettiä luulet tietäväsi mistään? [/quote] No käytä sinä varmoja päiviä ja riskeeraa joka kerralla :) minä en aio niin tehdä. Sitä paitsi, teineille valitetaan ja saarnataan ehkäisystä mutta jos aikuinen ei halua lapsia, mutta harrastaa seksiä niin ehkäisyä ei tarvita? ihan vitun sama siis että joutuuko aikuinen tekemään abortin vai ei. Onhan hän aikuinen...voi vittu. T.16v

[/quote]

Juu, ymmärrän hyvin että olet 16v, aivosi kehittyvät vielä. käytä kondomia ja jätä aikuisten asiat aikuisille.

Jos tulen raskaaksi, se ei minua haittaa. Iloinen ylläri. Olen aikuinen ja tiedän mitä teen. Toisin kuin teini-ikäiset.

Vierailija
14/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:05"]Kierukka! Hyviä puolia erittäin runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten poisjääminen, helppous, mielialavaihteluiden loppuminen, huonona puolena se että laitto ei ole mukavaa, onneksi vain viiden vuoden välein!
[/quote]

kumpi kierukka kyseessä?

Vierailija
15/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomia. Halpa, luotettava, pysyvä, huoleton.

Vierailija
16/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:14"]

Typerät ja tyhmät ihmiset ovat toki asia erikseen myös aikuisten puolella, mutta kyllä keskeytetyn yhdynnän ja vrmat päivät voi laskea sellaiseksi "raskaus ei ole katastrofi" -ehkäisyksi.

[/quote]

Eit tämä ole mitään ehkäisyä.

Vierailija
17/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka. Hormoniton ja sopii niukkakuukautisisille joilla ei kipuja, kuten minä. Ja jos se pettäisi, tekisin sitten abortin (ei päänsisäistä ongelmaa siitä). Ja aika varmahan se on, varmempi kuin pillerit.

Vierailija
18/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:05"]Kierukka! Hyviä puolia erittäin runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten poisjääminen, helppous, mielialavaihteluiden loppuminen, huonona puolena se että laitto ei ole mukavaa, onneksi vain viiden vuoden välein!
[/quote]

kumpi kierukka kyseessä?
[/quote]
Hormonikierukka. Mirena. Vapauttaa niin vähän hormonia että toimii, mutta ei vaikuta pääkoppaan :) Itse olen stnnyttänyt, mutta markkinoilla myös kolmen vuoden minikierukoita synnyttämättömille, jotka toimivat samalla periaatteella.

Vierailija
19/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka. Loistoehkäisy! Mikään hormonaalinen ei käynyt ja olin todella skeptinen tuonkin kanssa. Mutta kas, eipä tullutkaan mikäänlaisia ongelmmia. Kannattaa kokeilla, saattaa vaikka sopiakin :)

Vierailija
20/32 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:05"]Kierukka! Hyviä puolia erittäin runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten poisjääminen, helppous, mielialavaihteluiden loppuminen, huonona puolena se että laitto ei ole mukavaa, onneksi vain viiden vuoden välein!
[/quote]
Täällä taas kivut ja vuoto lisääntyi, ja jatkui koko kierukan 3v ajan. Kuten myös mielialavaihtelut, eli aika kehno kokemus itsellä. Ainut positiivinen oli se, ettei jatkuvaa rasitetta siitä, onko pillerit mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi