Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko koronarokotteen jälkeiset oireet samankaltaisia kuin sitten, jos korona tulee oikeasti?

Vierailija
12.01.2022 |

En tajua, miksi tämä äsken poistettiin?

Elikkäs itsellä ainakin rokotuksen jälkeen sellainen selvästi erilainen väsymys kuin tavallinen väsymys. Ja mietinkin, että voisiko tämän avulla tunnistaa oikean tartunnan, eli tulisiko minulle samankaltainen oire mahdollisen oikean koronatartunnan myötä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ainakaan tullut rokotteista muuta kuin olkavarsi päiväksi kipeäksi. Se tuskin on koronan oire.

Vierailija
2/13 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule samoja oireita. Rokote vaikuttaa paikallisesti lihaksessa. Korona taasen aluksi ylähengitysteiden limakalvoilla ja keuhkoissa ennenkuin leviää kaikkiin sisäelimiin ja aivoihin. Eli oireina yskää, nuhaa, kurkkukipua, kuumetta ja hengenahdistusta joita rokote ei voi aiheuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule samoja oireita. Rokote vaikuttaa paikallisesti lihaksessa. Korona taasen aluksi ylähengitysteiden limakalvoilla ja keuhkoissa ennenkuin leviää kaikkiin sisäelimiin ja aivoihin. Eli oireina yskää, nuhaa, kurkkukipua, kuumetta ja hengenahdistusta joita rokote ei voi aiheuttaa.

Miten se voi paikallisesti lihaksessa aiheuttaa kovan väsymyksen?

Vierailija
4/13 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Immuunireaktiossa syntyy immuunivaste koko elimistön alueella. Tuo immuunivasteen käynnistyminen kuluttaa energiaa joka näkyy väsymyksenä. Osittain tautien ohella oleva kuume ja muu väsymys on merkki että ihminen lepäisi jotta immuunipuolustukselle riittäisi energiaa.

Vierailija
5/13 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Immuunireaktiossa syntyy immuunivaste koko elimistön alueella. Tuo immuunivasteen käynnistyminen kuluttaa energiaa joka näkyy väsymyksenä. Osittain tautien ohella oleva kuume ja muu väsymys on merkki että ihminen lepäisi jotta immuunipuolustukselle riittäisi energiaa.

Mutta samankaltainen reaktio ei tulisi oikean koronapöpön iskiessä, koska...?

Vierailija
6/13 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jotkuthan saavat rokotteesta myös ihan tuollaisia koronaoireita, kuten kurkkukipua, yskää, nuhaa ja hengenahdistusta.

Vierailija
7/13 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan väsymys yksi koronan oireista mutta ei se nyt ainoaksi oireeksi taida kenelläkään jäädä. Myös long covidin yksi keskeinen oire on väsymys.

Vierailija
8/13 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelleni tuli korkea kuume, lihaskivut, ripuli kolmen rokotteen myötä. Mielenkiintoinen kysymys. Jos saisin oikean koronan, tulisiko se paha tauti vai ei? Olen hoikka ja terve ihminen. Miksi minä reagoin rokotteisiin tällä tavalla, mutta moni ei mitenkään tai korkeintaan sai pientä kipua käsivarteen?

Olis vaan kiva tietää ap:n lisäks.

Vierailija
9/13 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jotkuthan saavat rokotteesta myös ihan tuollaisia koronaoireita, kuten kurkkukipua, yskää, nuhaa ja hengenahdistusta.

Taitaa olla aika harvinaista. Kuumetta joillakin joo, mutta eipä juuri flunssaoireita kellään. Pistoskohdan kipu yleisin. Väsymys toinen.

Vierailija
10/13 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse vaivata päätä moisella kun en ole ottanut ensimmäistäkään rokotetta enkä ota. Turha kuvitellakaan että ottaisin.

Vierailija
11/13 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tuollainen vahva reaktio viitata siihen, että on sairastanut oireettomana ja rokotus tulee liian pian, kun vasta-aineet ovat valmiiksi korkealla. En tiedä, pohdin vaan, kun yleensä ei tule noin voimakkaita oireita.

Vierailija
12/13 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itelleni tuli korkea kuume, lihaskivut, ripuli kolmen rokotteen myötä. Mielenkiintoinen kysymys. Jos saisin oikean koronan, tulisiko se paha tauti vai ei? Olen hoikka ja terve ihminen. Miksi minä reagoin rokotteisiin tällä tavalla, mutta moni ei mitenkään tai korkeintaan sai pientä kipua käsivarteen?

Oliko sulla FFP2-maski vai tavallinen kirurginen maski kun hait rokotteen? Itse kiinnitin huomiota siihen, että tosi monella oli vain kirurginen maski rokotuspaikalla. Isossa kaupungissa rokotuspaikalla oli tosi paljon ihmisiä ja joutui jonottamaan. Kyllä tuli mieleen että moniko saa koronan sieltä väkijoukosta liian heppoisella maskilla.

Vierailija
13/13 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko sulla FFP2-maski vai tavallinen kirurginen maski kun hait rokotteen? Itse kiinnitin huomiota siihen, että tosi monella oli vain kirurginen maski rokotuspaikalla. Isossa kaupungissa rokotuspaikalla oli tosi paljon ihmisiä ja joutui jonottamaan. Kyllä tuli mieleen että moniko saa koronan sieltä väkijoukosta liian heppoisella maskilla.

No oireet kestivät kaikkien kolmen rokotteen jälkeen vain yhden päivän, ihan kuin olisi ollut influenssassa, sitten olin yhtäkkiä täysin terve. Myös meidän duunin nuorelle lääkärimiehelle tuli samat oireet rokotteesta. Ei myöskään ollut aiemmin sairastanut koronaa. Itse olen hoitsu. En ole tietääkseni sairastanut koronaa. Meijän sihteerille tuli ekasta rokotteesta samat oireet ja hän oli sairastanut korona ja ollut tosi kipeenä kaks viikkoo. Oisko sit se, että on vasta-aineita kehossa niin paljon et rokotteesta tulee oireet, niinku toi joku aiempi mainitsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi