Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvavuosi

Vierailija
08.05.2015 |

Minä nautin vauvavuodesta täysin siemauksin. Pidän flunssaisen vauvan hoivaamisesta ja siitä kun joinain päivinä kenenkään muun kuin äidin syli ei kelpaa. Ei haittaa että ainoa oma aika on kun käy suihkussa ja sinnekin meno vaatii suunnittelua.

Meillä on aina herätty maksimissaan kaksi kertaa yössä, toki poikkeuksena jos vauvalla on hammasvaivoja, flunssaa tms. Päivisin vauvaa onkin hankalaa saada unille, mutta mielelläni touhuan silloin vauvan kanssa. Ei vauvavuosi välttämättä ole pelkkää valvomista ja väsyneitä vanhempia. En tahtoisi ikinä antaa vauvaa hoitoon mutta mies vaatii pari tuntia kahdenkeskeistä aikaa kerran parissa kuukaudessa.

Tämä ei ole vittuilua valvoneita äitejä (ja isiä) kohtaan vaan tahdoin vain tuoda tällaisenkin kokemuksen esille. Itse raskaana ollessa kun aivan turhaan stressasin sitä että miten selvitään seuraavasta vuodesta kun se ei voi olla muuta kuin valvomista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla :)

Vierailija
2/5 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vaikeuksista puhutaan enemmän kuin siitä, että ihan elämäähän tämä on lasten kanssa, ja tulee lisääkin lapsia ja ihmeesti nekin jaksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että sinulle tuo sopii. Minä en jaksaisi tuollaista, että ainoa oma aika olisi suihkussa käymistä. Ja tuurihan teillä kävi noiden yöheräilyjen kanssa. Uskon, että tuollaisesta hoivaamisesta toden teolla nauttivia naisia on korkeintaan 60 % kaikista naisista, mahdollisesti paljon vähemmän.

Vierailija
4/5 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:38"]Niin vaikeuksista puhutaan enemmän kuin siitä, että ihan elämäähän tämä on lasten kanssa, ja tulee lisääkin lapsia ja ihmeesti nekin jaksaa.
[/quote]
Näinpä juuri, itsekin myönnän kyllä syyllistyväni tähän välillä.

-ap

Vierailija
5/5 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 11:48"]Hyvä, että sinulle tuo sopii. Minä en jaksaisi tuollaista, että ainoa oma aika olisi suihkussa käymistä. Ja tuurihan teillä kävi noiden yöheräilyjen kanssa. Uskon, että tuollaisesta hoivaamisesta toden teolla nauttivia naisia on korkeintaan 60 % kaikista naisista, mahdollisesti paljon vähemmän.
[/quote]
Vähäiset yöheräilyt varmasti ovatkin syynä että jaksan näin hyvin. Ja hyvin kiitollinen olen niistä. Muutenkin olet kyllä oikeassa, en missään nimessä väitä että kaikilla olisi yhtä helppoa. Itse olen lapsesta asti tahtonut olla äiti joten luonteeni lienee juurikin sopiva hoivaamiseen (voiko näin sanoa?).

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi