Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku auttaa (kysymys ruoasta/syömisestä)?

Vierailija
12.01.2022 |

Voisiko joku laskea päivän kalorit ja/tai kertoa mitä teen väärin...olen luullut syöväni ihan ok mutta turpoan kuin pallo...tässä päivän syömiset ja noudattavat samaa linjaa yleensä...missä vika siis...

Aamupala:
-kaksi kuppia kahvia kauramaidolla
-kaksi ruisleipää, margariinia, neljä siivua juustoa, neljä siivua tomaattia

Lounas:
-lautasella puolet muusia, kuusi-seitsemän kasvispyörykkää, neljäsosa salaattia, juomaksi vettä, leipä margariinilla tänään se oli näkkileipä

Välipala:
-kuppi kahvia, neljä ohutta piparia, 2dl kuivattuja aprikooseja

Päivällinen:
-muusia puolet lautasesta, yksi iso pinaattilettu ja yksi puolikas, neljäsosa lautasesta punajuuria

Iltapala:
-tuorejugurtti jossa 1,5dl jugurttia, 2dl marjoja, 1dl kaurahiutaleita

Miltä syöminen vaikuttaa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpaa kukaan viitsii tehdä puolestasi hommaa, jonka itsekin pstyt tekemään? Tuohon menisi aikaa helposti sellaiset 20 minuuttia.

Tällä on helppo laskea:

https://www.kilokalori.net/tyokalut/kalorilaskuri

Vierailija
2/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan lihoo, toiset ei. Syön suunnilleen noin joka päivä mutta olen lähellä alipainoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti silmään tuo suuri määrä kuivattuja aprikooseja. 2 dl on aika iso määrä. Kuinka monta aprikoosia siinä on? Kaloreita kuivatuissa aprikooseissa on 260 kcal / 100 g. Tuoreessa aprikoosissa on 45 kcal / 100 g.

Muusin määrä tuntuu myös aika suurelta ja salaatin määrä hyvin pieneltä näin äkkiseltään ajateltuna. Kokeile ottaa muusia ¼ ja salaattia ½ lautasesta.

Vierailija
4/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 2 dl kuivattuja aprikooseja on melkein sama kuin jos olisit syönyt 2 dl sokeria. 

Vierailija
5/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Voin yrittää antaa muutaman sellaisen vinkin, josta on ollut minulle itselleni hyötyä. Lautasmalli: puolet lautasesta kasviksia! Kuivatuissa hedelmissä on yllättävän paljon energiaa, mutta muuten ne ovat ihan hyviä välipaloja (olen muuten alkanut tehdä esimerkiksi kuivatuista aprikooseista kiisseleitä). Ei kannata jättää pois hyviä rasvoja, joita saa siemenistä, pähkinöistä, kalasta, avokadoista ja öljyistä, eikä myöskään proteiinia ja hyviä hiilihydraatteja. Itse olen saanut painon hallintaan noudattamalla lautasmallia ja syömällä marjoja, puuroja, tuoreita hedelmiä, kasviksia ja hapanmaitotuotteita, vaikka en ole laskenut kaloreita enkä jättänyt herkkuja kokonaan pois. Suosittelen Patrik Borgin kirjoja ja blogeja, jos ne eivät ole ennestään tuttuja. Niistä saa hyvää, tutkittua tietoa.

Vierailija
6/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille! En tosiaan osaa laskea kaloreita...pitää varmaan opetella. Jätän aprikoosit pois ja enemmän salaattia ja katsotaan sitten tilannetta...

Ap

Vierailija
7/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä mitään kaloreista mutta ainakin syöt paljon enemmän mitä olen itse tottunut.

Vierailija
8/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tiedä mitään kaloreista mutta ainakin syöt paljon enemmän mitä olen itse tottunut.

Juurikin tämä...kysyin kun en tiedä onko paljon vai vähän...miten esim.syöt itse...olet varmaan normaalimitoissa...?

Ap

Vierailija
9/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen olet? Millainen työ? Paljonko liikut? Lähinnä kiinnostaa kulutus.

Äkkiä annoskoot lounaalla ja päivällisellä kuulostaa isolta ja nuo aprikoosit on tosiaan melkoinen energiapommi.

Vierailija
10/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda muusi keitettyhin perunoihin, enemmän tuoreita kasviksia, ei mitään säilöttyjä punajuuria. Kuivahedelmät vois vaihtaa tuoreisiin, piparit vois jättää pois välipalasta. Jos et ole kasvissyöjä, niin liha ja kala ois täyttävämpää. tousen aterian ei tarvii olla tuollainen muusimättö, korvaa vaikka ruokaisalla salaatilla.

Vierailija
11/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottumuusi lihottaa sinut ja aprikoosit

Piparit ja juusto puolitetaan

Vierailija
12/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä laita kolmea pistettä joka lauseen perään. Yksi riittää.

Vierailija
13/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittävän paljon muusia ja leipää ja rasvaa, hirvittävän vähän kasviksia.

Vierailija
14/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt kyllä paljon muusia. Salaattia pitää olla 1/2 lautasesta ja loput pitää mahtua sille tpiselle puolelle. Kuivattujen hedelmien syönti on kyllä aika pöhköä. Ja noin paljon.

Vierailija
15/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan normaalimitoissa...tai en tiedä...toimistotyö...en hirveästi liiku paitsi kävelen töihin päivittäin ehkä 1km...olen ajatellut aloittaa jonkin liikunnan mutta en ole päättänyt lajia...kenties kuntosali tai sitten jokin muu eli pitäisi varmaankin liikkua enemmän? Mutta jos olen käynyt esim.pelaamassa sulkapalloa kaverin kanssa sen jälkeen tulee entistä kovempi nälkä...pelkään että syön entistä huonommin sitten...

Ap

Vierailija
16/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tämä...kysyin kun en tiedä onko paljon vai vähän...miten esim.syöt itse...olet varmaan normaalimitoissa...?

Ap

Olen normaalipainoinen. En ehkä ole paras neuvomaan ketään tällä ruokarytmillä mutta minä syön vain kolmesti päivässä. Lounas suunnilleen sama kuin sinulla, ja sitten välipala joka muistuttaa aamupalaasi ja hieman vastaava iltapala. Voisiko annoskokoja ehkä pienentää tai sitten jättää jonkun välipalan/illallisen pois? Mikä nyt on helpompi, ei kannata kärsimystä siitä tehdä itselleen mikäli mahdollista.

Vierailija
17/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä värinen olet ap.

Vierailija
18/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tosi vähän proteiinia ja varmaan sen takia et tule kylläiseksi kunnolla. Paikkailet sitten hiilareilla (piparit, muusi, aprikoosit) proteiinivajetta. Mun mielestä syöt melko vähän ja siks voi tulla herkkuhimoja. Tuleeko viikonloppuna herkuteltua? Jos oot kasvissyöjä niin lisää ruokavalioon papuja, linssejä, soijarouhetta, härkistä, nyhtökauraa, tofua ruokavalioon. Jos syöt lihaa niin kalaa, kanaa tai nautaa pääaterioille. Ja välipalaks rahkaa/jugurttia/raejuustoa tms.

Vierailija
19/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreita en minäkään osaa laskea. Itse laihtuisin, jos jättäisin herkut pois. Ne jää helpommin pois, jos vähentämisen sijaan lisään jotakin: lisään kasviksia, lisään marjoja. Näin herkut jäävät pois, kun ei niitä jaksakaan syödä.

Sinun päivääsi vaihtaisin aamuaisleipien toiset juustot salaatiksi. Jos haluat kasvusleipiä, niin sivele leivät hummuksella, ja vain kasviksia päälle: salaattia, kurkkua ja tomaattia.

Lounaalla syöt lautasmallin mukaan: puolet lautasella kasviksia. Muusissa voi olla kermaa/voita. Kaloreita vähenevät, jos syöt sen sijaan keitettyjä perunoita.

Päiväkahvi: Syö vain 1-2 piparia ja ehdottomasti tuoreita kasviksia, marjoja tai hedelmiä. Sinulla voi olla vaikka pieni porkkanaraastekippo, johon olet lisännyt appelsiinin paloja. Kekseissä on paljon rasvaa. Niiden sijaan voisi syödä jälleen kasvis-hummusleivän.

Päivällinen: jälleen kasviksia puolet lautasesta. Jälkiruoaksi esim kipollinen marjoja.

Iltapala Ok. Lisäisin kuitenkin siihen esim lanttu-,porkkana-,tai kurkkutikkuja.

Vierailija
20/31 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat tosi vähän proteiinia ja varmaan sen takia et tule kylläiseksi kunnolla. Paikkailet sitten hiilareilla (piparit, muusi, aprikoosit) proteiinivajetta. Mun mielestä syöt melko vähän ja siks voi tulla herkkuhimoja. Tuleeko viikonloppuna herkuteltua? Jos oot kasvissyöjä niin lisää ruokavalioon papuja, linssejä, soijarouhetta, härkistä, nyhtökauraa, tofua ruokavalioon. Jos syöt lihaa niin kalaa, kanaa tai nautaa pääaterioille. Ja välipalaks rahkaa/jugurttia/raejuustoa tms.

Ok! Kiitos! Anteeksi tyhmä kysymys mutta olen luullut että proteiini lihottaa? Nyt olen myöskin ymmällä kun sanoit että syön vähän ja aiemmin joku sanoi että syöt paljon?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä