Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten kaksinaamaisuus työpaikoilla on uskomatonta

Kurki
12.01.2022 |

Suorastaan utelevat tietoa, jotta pääsevät kertomaan sitä eteenpäin. Kullanarvoisinta on tietenkin tieto, joka palvelee heidän omaa etuaan. Näitä juttuja sitten "väritetään" ja "jatketaan" oman mielen mukaan.

Yhtä tyyppiä koulutin työtehtäviin. Koko tämän koulutusajan tämä tyyppi oli mielin kielin. Koulutus otti aikaa, koska tämä tyyppi ei kyllä ollut sillä tasolla, jolla hänen olisi pitänyt olla ottaen huomioon hänen palvelusaikansa ja kokemuksensa. En mitään tästä maininnut tai sanonut koska mitä se minulle kuuluu. Vuoden päivät siinä vierähti kun hänen hommistaan tuli itsenäisesti vihdoin jotain. Kiitokseksi tämä tyyppi alkoi puhumaan minusta paskaa ja levittämään juttuja, jotka eivät ole totta.

Kannattaa miettiä hyvin tarkaan mitä työpaikoilla ihmisille puhuu ja paljastaa. Niin epätoivoisia ihmisiä, että tekevät mitä tahansa turvatakseen sen oman työpaikkansa.

En ihmettele miksi Suomessa popsitaan niin paljon masennus ym. mt-lääkkeitä. Enkä myöskään sitä, että mt-ongelmat ovat suurin syy sairaseläkkeeseen. Työelämä voi olla todella ala-arvoista kuraa. Valtavaa eriarvoisuutta ja systemaattista kiusaamista.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää niitä naisten ongelmia? Meillä miehillä on hyvä yhteishenki.

Mun kokemuksen mukaan miehet olivat vielä pahempia kantelupukkeja kuin naiset.

Esitetään jotain raavaita työmiehiä "hyviä jätkiä" kahden kesken ja kun silmä välttää, niin puukkoa isketään selkään niin pirusti.

Mitään universaalia miesten välistä solidaarisuutta ei kyllä ole olemassakaan. Juuri mieheni kertoi, että hänen työyhteisössään nuoremmat miehet ovat alkaneet savustaa vanhempaa kollegaa ulos tehtävistään. Tämä ukko on tehnyt vuosikymmenien työuran ja suoriutuu tehtävistään aivan hyvin, mutta tietenkään tahti ei fyysisesti raskaissa töissä ole yhtä nopea kuin neljäkymmentä vuotta nuoremmilla, haloo. Miten voisikaan olla. Tietotaitoa kyllä löytyy muille jaettavaksi. Mutta ei, nuoremmat kollegat olivat tämän iäkkäämmän miehen selän takana käyneet valittamassa hänestä esimiehille.

Mieheni meni sitten ainoana sanomaan esimiehelle, että hän on tietoinen tällaisesta liikehdinnästä, mutta ei ole siinä mukana eikä sitä hyväksy, eikä hänellä ole tästä vanhemmasta kollegasta mitään pahaa sanottavaa. Esimies kiitti. Muistinpa minäkin, miksi juuri tämän miehen nain. :)

Opetus: on olemassa rehtejä ihmisiä ja kieroja ihmisiä, ei mitään "rehtejä miehiä" ja "kieroja naisia".

Vierailija
22/23 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuosta syystä päädyin yksityisyrittäjäksi. Onneksi on ala jolla se on helposti mahdollista ja löytyy yrittäjäluonnettakin.

On toki vastuuta, mutta voi taivas miten ihanaa on kun ei tarvitse sietää tuota kaksinaamaisuutta!

Eikö sulla ole yhteistyökumppaneita? Itse olen vain toimihenkilö pienessä yrityksessä, miesvaltainen ala, ja kaksinaamaisuutta on valtavasti!  Yleensä se mielin kielin oleminen liittyy siihen, että saisi urakoita, mutta toisille näitä päättäjiä haukutaan. 

Samalla alalla myös yritystoimintaa pitävän kanssa tehdään yhteistyötä satunnaisesti, hänen kauttaan olen saanut pari asiakastakin ja olenpa joskus tuurannut häntä jotta saanut lomailla pari päivää. Meillä yhteistyö pelaa ja yhteydenpitomme koskee tasan työkuvioita. Muita yhteistyökumppaneita minulla ei ole. Ei kaikkien kanssa hommat toimisi näin hienosti. Ja tämänkin yhteistyön aikana minulla on täysi oikeus kieltäytyä jos joku työtarjous ei miellytä tai on jotain muuta estettä. Se on yrittäjyyden paras etu. Kukaan ei sanele minulle, miten minun täytyy toimia.

Ei mitään sidosryhmiä tai vaikeita asiakkaita?  

Ei ole osunut vaikeita asiakkaita. Ja jos osuisi, niin heipat sanoisin. Mitään hankaluuksia ei ole pakko sietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että enemmän rasittaa se sosiaalinen teatteri ja ihmisten kanssa tekemisissä oleminen kuin itse työ. Tavallaan ihmiset työpaikoilla vievät enemmän mehut kuin itse työ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi