Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmästyin tänään melkoisesti. 30-vuotias ystäväni on nyt työskennellyt yli 11 vuotta koulusihteerinä. Sinä aikana hän on ehtinyt kerätä yli 100 000 € säästöt.

Vierailija
12.01.2022 |

Miten ihmeessä sillä liksalla? Eihän se ole bruttina kuin jotain vähän yli 2 000 €/kk. En tajua, kun ei hän ole mitään perintöjäkään saanut.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Good girl!

Vierailija
62/65 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei hämmästytä yhtään. Sen sijaan minua hämmästyttää ihmisten tuhlailevaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasan 11 vuodessa noin 757 euroa/kk, onnistuisi pelkästään tosi niukalla elämisellä ja pienillä asumiskuluilla, mutta todennäköisesti mukana on sijoituksia ja ehkä jotain muutakin tuloa, mistä et tiedä. 

Ei minun mielestäni tarvitse edes elää mitkään super niukkaa ja askeettista elämään. Jos ajatellaan, että saa nettona vaikka sen 1800 euroa kuukaudessa. Niin tuon säästösumman jälkeen jää vielä 1000 € elämiseen. Halpa asuminen on avaintekijä ja kohtuulliset ruokakulut. Vuokra 500 euroa ja ruoka 300 euroa. Siitä jää vielä 200 euroa kuukaudessa ylimääräistä kaikkeen muuhun.

Nuukasti pitää elää jotta onnistuu, mutta ei toisaalta tuo mikään "syö pelkkää kaurapuuroa ja asu pahvilaatikossa" elämäntapa ole myöskään. Ihan sellaista normaalia perus elämää voi elää.

Vierailija
64/65 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kiva kun tuosta laskee pääomatuloa vaikka 5 % vuodessa. Loppuelämän ajaksi saa 5000 € vuodessa tekemättä yhtään mitään! Aina vaan vuodesta toiseen. Keventää kummasti elämää kun on tuollaine reilu 400 euroa kuukaudessa ylimääräistä rahaa aina käytössä. Vaikka jäisi työttömäksi niin tuolla pönkittää omaa taloutta tosi hyvin. Tai vaikka ainakaan sitten eläkkeen päälle 400 euroa joka kuukausi.

Kymmenessä vuodessa 50 000 € pääomatuloa. Jos elää vielä 50 vuotta niin pääomatuloa ehtii saamaan 250 000 €.

Vierailija
65/65 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sen on ollut levittää reisiään onlyfanssivuilla ja tehdä vaikka mitä. Senhän sä halusit kuulla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme