Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko surkea työtön

Vierailija
07.05.2015 |

Olin puhelinmyyjä, sairastuin ja vein saikkulapun, jolloin mulle ilmoitettiin että minut irtisanotaan välittömästi - syynä peruspalkka jota ne ois joutuneet maksamaan sairasloman ajalta.

Imurikauppias. Muutaman viikon jälkeen oli pakko pyytää että minut irtisanotaan kun ei ollut varaa enää ostaa bensaa jotta olisin päässyt esittelykohteisiin. Palkkaa sain tuolta ajalta 0€, samoin kun mun työttömyyskorvaus katkaistiin tolta ajalta. Työkaveri otti lainaa tehdäkseen tuota työtä mutta ei saanut palkkaa.

Olen siis ainakin yrittänyt, mutta kun rahat loppuu noissa töissä eikä velkaakaan työntekoon saa rajattomasti.

Näiden hommien jälkeen, kun vielä silloin kolmisen vuotta sitten sai käydä TE-toimiston virkailijan luona keskustelemassa (nykyään tietokone ja puhelin hoitavat tuon homman) sanoi virkailija minulle että älä ota enää vastaan myyntityötä, ellet saa sovittua jo työsopimuksen tekovaiheessa että työnantaja irtisanoo koeajalla. Hän sentään ymmärsi tommosen provisiopalkkaisen paskamyynnin idean. Tosin tuota ei kirjattu minun työllistymissuunnitelmaan.

Imurikaupasta sain ohjeet TE-toimiston virkailijalta (eri kuin edellinen) kuinka päästä pois työstä ilman karenssia. Sanoi, että viet valmiiksi kirjoitetun irtisanomisilmoituksen jossa on syyksi mainittu taloudelliset syyt. Lisäksi sain ohjeet kuinka toimia ilman karenssia jos minua ei irtisanota - minun olisi pitänyt viedä asia johonkin lautakuntaan. Sain lautakunnasta jopa alustavan päätöksen ennen irtisanomista. Jos palkka on 0€, niin erityisistä syistä karenssia ei toimeenpanna.

Lopputulos: on ne virkailijat siellä myös ihmisiäkin, silloin kun niiden ei ole pakko noudattaa sääntöjä.

PS. Olen myös jakanut yöllä sanomalehtiä, mutta se on toinen tarina - eikä silläkään onnellinen loppu, onneksi olen sentään hengissä.

PPS. kai mut pitäis laittaa lahtipenkkiin viemästä turhia sosiaalitukia.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla