Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaaja sai melkein diabeteksen

Vierailija
07.05.2015 |

http://areena.yle.fi/1-2208282

Ei se meekään niin että sokeria syömällä saa diabeteksen vaan toisinpäin. Sokerin välttäjä oli myöskin väsyneempi, huonompi urheilussa, menetti enemmän lihaksia ja jopa tyhmentyi

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt sokeria kahteen vuoteen. Olen todella hyvässä kunnossa fyysisesti, pirteämpi kuin koskaan ennen. Sokerissa(en puhu nyt hedelmissä olevasta luontaisesta sokerista) ei ole mitään mitä ihminen fyysisesti kaipaa. Se on huume. En myöskään syö gluteenia enkä mitään maitotuotteita. Kaikki arvot ovat täydelliset. Olin todella huonossa kunnossa aiemmin, ennen totaalikieltäytymistä näistä . Tietysti pitää syödä kunnolla, pelkkä sokerin pois jättäminen ei auta jos energiansaanti on muuten perseellään.

Vierailija
2/16 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:51"]

Ei se meekään niin että sokeria syömällä saa diabeteksen vaan toisinpäin. Sokerin välttäjä oli myöskin väsyneempi, huonompi urheilussa, menetti enemmän lihaksia ja jopa tyhmentyi

[/quote]

Kuukauden dieetti ei nyt juuri kerro mitä kropalle ja mielelle tapahtuu pitkässä juoksussa. Siksi lääkäriveljesten kokeilua ei voi pitää kunnollisena tai edes suuntaa antavana tutkimustuloksena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:56"]

En ole syönyt sokeria kahteen vuoteen. Olen todella hyvässä kunnossa fyysisesti, pirteämpi kuin koskaan ennen. Sokerissa(en puhu nyt hedelmissä olevasta luontaisesta sokerista) ei ole mitään mitä ihminen fyysisesti kaipaa. Se on huume. En myöskään syö gluteenia enkä mitään maitotuotteita. Kaikki arvot ovat täydelliset. Olin todella huonossa kunnossa aiemmin, ennen totaalikieltäytymistä näistä . Tietysti pitää syödä kunnolla, pelkkä sokerin pois jättäminen ei auta jos energiansaanti on muuten perseellään.

[/quote]Energiaa

Vierailija
4/16 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:59"]

[/quote]

Kuukauden dieetti ei nyt juuri kerro mitä kropalle ja mielelle tapahtuu pitkässä juoksussa. Siksi lääkäriveljesten kokeilua ei voi pitää kunnollisena tai edes suuntaa antavana tutkimustuloksena. 

[/quote]

Onhan se ainakin suuntaa antava, denial is not a river in Egypt.

Vierailija
5/16 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:48"]

Minusta ohjelman kiintoisinta antia olivat tutkimustulokset, että rasvan ja sokerin yhdistelmä on se, joka saa ihmisen ahmimaan holtittomasti ja luultavasti sitten terveyden huononemaan. Jos syö sokerin ja rasvan eri aikaan, määrät pysyvät hallinnassa. Kuka hullu nyt voita mättäisi pelkiltään? Rasvattomiin karkkeihin kylläkin voi koukuttua, mutta eiköhän esim. suklaassa houkuta juuri se yhdistelmä sokeria ja rasvaa. No tietysti voidaan keskustella mitä haittaa on teelusikallisesta sokeria ja onko paistamisessa käytetty pieni voiklöntti kuinka haitallinen, mutta kokonaisuuden kannalta minusta tuntuu, että hedelmällisempää olisi keskustella siitä, miten saada järjettömän kokoisten, ravinneköyhien roskaruokien mättäminen loppumaan. Jonkin sortin ahmimishäiriö ja "ikuinen nälkä" tuntuvat minusta maallikkona isommilta ongelmilta kuin yksittäiset ruoka-aineet pieninä määrinä.

[/quote]

Hyvin uppoaa ylensyöviin myös suolaiset rasvatuotteet.

Eiköhän se ongema ole ylensyönti, eikä niinkään se että syökö rasvaista vai sokerista, kummassakin on paljon energiaa ja paljon käytettynä aiheuttaa lohomista.

Vierailija
6/16 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pah!

Eivät oikein fysiologiset lait päde taas tähänkään huuhaajuttuun!

Siis joku "MELKEIN sai diabeteksen", kun jätti epäterveelliset höttöhiilarit pois ruokavaliostaan? Salli mun nauraa!

Minä SAIN DIABETEKSEN HÖTTÖHIILAREILLA!

Ja PÄÄSIN SIITÄ EROON, kun JÄTIN YLIMÄÄRÄISET HIILARIT POIS!

NYT OLEN PARANTUNUT DIABETEKSESTA ja KIITOS SIITÄ KUULUU YKSINOMAAN VÄHÄHIILARISELLE RAVINTORIKKAALLE RUOKAVALIOLLE!

Vierailija
7/16 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä pätkä.

Vierailija
8/16 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ohjelman kiintoisinta antia olivat tutkimustulokset, että rasvan ja sokerin yhdistelmä on se, joka saa ihmisen ahmimaan holtittomasti ja luultavasti sitten terveyden huononemaan. Jos syö sokerin ja rasvan eri aikaan, määrät pysyvät hallinnassa. Kuka hullu nyt voita mättäisi pelkiltään? Rasvattomiin karkkeihin kylläkin voi koukuttua, mutta eiköhän esim. suklaassa houkuta juuri se yhdistelmä sokeria ja rasvaa. No tietysti voidaan keskustella mitä haittaa on teelusikallisesta sokeria ja onko paistamisessa käytetty pieni voiklöntti kuinka haitallinen, mutta kokonaisuuden kannalta minusta tuntuu, että hedelmällisempää olisi keskustella siitä, miten saada järjettömän kokoisten, ravinneköyhien roskaruokien mättäminen loppumaan. Jonkin sortin ahmimishäiriö ja "ikuinen nälkä" tuntuvat minusta maallikkona isommilta ongelmilta kuin yksittäiset ruoka-aineet pieninä määrinä.

Vierailija
9/16 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on ihan päin persettä sisältöön nähden. Ja sen kus mätät valkoista prosessoitua sokeria niin paljon kun sielu sietää. Omapa on kehosi :)

Mun ainoat "sokerit" tulee vihanneksista ja joistain juureksista ja hedelmistä. Liikun aktiivisesti 5 kertaa viikossa. Juoksen paljon.
Ja hyvin on jaksanut jo monta vuotta. Mutta kai mä kohta saan diabeteksen voi mua raukkaa

Vierailija
10/16 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tajusin sen miksi voin vetää suklaata ihan määrättömästi, mutta en tykkää yhtään hedelmä- ja salmiakkikarkeista, vaan ne säilyy kaapissa ikuisuuden, niissähän ei oo ollenkaan rasvaa.

Vierailija
11/16 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rasvansyöjä oli se, jolla oli lopussa kuitenkin paremmat veriarvot...

Vierailija
12/16 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:55"]

Otsikko on ihan päin persettä sisältöön nähden. Ja sen kus mätät valkoista prosessoitua sokeria niin paljon kun sielu sietää. Omapa on kehosi :) Mun ainoat "sokerit" tulee vihanneksista ja joistain juureksista ja hedelmistä. Liikun aktiivisesti 5 kertaa viikossa. Juoksen paljon. Ja hyvin on jaksanut jo monta vuotta. Mutta kai mä kohta saan diabeteksen voi mua raukkaa

[/quote]

Katsoitko tuon dokumentin?

ohis

Vierailija
13/16 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En jaksa katsoa tuollaista hömppää mutta mitä löysin tuosta ohjelmasta kerrottavan niin tuo "melkein diabetes" oli 5,9 paastoverensokeri, joka on täysin normaali.

Toinen jätti kaikki hiilihydraatit ja ravintokuidut pois, proteinia oli kuitenkin kai liikaa niin että ketoosi estyi. Toinen vähensi rasvan saannin 2%:iin energiasta. Tyhmiä dieettejä molemmat. En ymmärrä mitä tuon kokeen oli tarkoitus todistaa.

Vierailija
14/16 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:56"]

[/quote]

Myöskään virallisterveellisen ruokavalion mukaan ei tarvi syödä yhtään lisättyä sokeria.

Vierailija
15/16 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Itse olen huomannut että karppaajat muuttuvat agressivisiki ja tuntuu olevan vähän typeryyttä mukana siinä yksisilmäisyydessä mitä käytökseen tulee.

Vierailija
16/16 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei karppaaminen tarkoita sitä, että hiilarit on nollassa eikä mitään kasviksia syödä. Tuoha oli ihan tyhmä koe, kun toinen sai syödä kasviksia (suurimmassa osassa kasviksia on aika vähän hiilareita) niin paljon kuin halusi ja toinen ei lainkaan. Jos olisi halutta tasa-arvoisempi tilanne, olisi molemmilta kielletty hedelmät ja kasvikset (toinen olisi siis oikeasti syönyt paljon hiilareita). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi