Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, joilla vaihtuvat ystävät lennossa?

Vierailija
12.01.2022 |

Oon huomannut, että mulla on aina se 1 tai 2 ystävää tietyssä elämäntilanteessa. Esim jos opiskelen, löydän luokaltani pari tyyppiä joiden kanssa vietän aikaa aktiivisesti, jos teen sellaista työtä missä tutustun työkavereihin (juuri nyt työni ei ole sellaista) tulee jostain työkaveristani sydänystäväni. Kotiäitivuosina eräs naapurini oli rakkain ystäväni ja tällä hetkellä olen paljon tekemisissä erään naisen kanssa harrastuksestani.

Taustalla mulla pyörii pari kaveria, jotka ovat olleet kavereitani jo toistakymmentä vuotta, mutta olemme hyvin satunnaisesti tekemisissä enkä koe heihin suurtakaan yhteyttä. Myös siskoni on läheinen ystäväni ja sitten tietysti mieheni ja lapseni, siksi luulen etten tarvitse heidän lisäkseen paljon muita sosiaalisia kontakteja.

Ja siis kenenkään vanhaan ystävääni välit eivät ole menneet poikki, mutta emme vain ole tekemisissä. Onko tämä normaaliakin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on hyvinkin nopeasti muuttunut kaverisuhteet tiiviiksi ja olen kertonut itsestäni arkaluontoisia asioita hyvinkin nopeasti. Jossain vaiheessa kaikki kaverisuhteet loppuneet, minun vuokseni. Tulen kateelliseksi toiselle tai muuten ilkeäksi ja pistän välit poikki. Näin on käynyt aina ja viimeksi minulla ollut oikeita kavereita yläasteella, sen jälkeen olen ollut yksinäinen, pinnallisia hetken aikaa kestäviä kaverisuhteita on toki ollut. Syynä puhtaasti epävakaa persoonallisuuteni joka vaikeuttaa elämääni ja olen todennut että en enää uskalla enkä edes halua kavereita, en osaa hoitaa kaverisuhteita ollenkaan. Olen nyt 38 vuotias ja ainoa ihmissuhteeni on oma aviomies. En pidä mitään yhteyttä sukulaisiin tai perheeseen. Kärsin tästä kovasti mutta tiedostan että minun kanssani on vain mahdoton tulla toimeen.

Vierailija
2/3 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteilla taisi olla niin, että ystäväpiiri vaihtui usein sen mukaan, mistä oli eniten hyötyä tai tietysti, kun pitää päästä eroon sellaisista, jotka jo tietävät liikaa tosiasioita narsistista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on hyvinkin nopeasti muuttunut kaverisuhteet tiiviiksi ja olen kertonut itsestäni arkaluontoisia asioita hyvinkin nopeasti. Jossain vaiheessa kaikki kaverisuhteet loppuneet, minun vuokseni. Tulen kateelliseksi toiselle tai muuten ilkeäksi ja pistän välit poikki. Näin on käynyt aina ja viimeksi minulla ollut oikeita kavereita yläasteella, sen jälkeen olen ollut yksinäinen, pinnallisia hetken aikaa kestäviä kaverisuhteita on toki ollut. Syynä puhtaasti epävakaa persoonallisuuteni joka vaikeuttaa elämääni ja olen todennut että en enää uskalla enkä edes halua kavereita, en osaa hoitaa kaverisuhteita ollenkaan. Olen nyt 38 vuotias ja ainoa ihmissuhteeni on oma aviomies. En pidä mitään yhteyttä sukulaisiin tai perheeseen. Kärsin tästä kovasti mutta tiedostan että minun kanssani on vain mahdoton tulla toimeen.

Hei mulla dg:na toi epävakaa persoonallisuushäiriö, ja sun kuviot kuulostaa hyvin tutuilta. Itse en vaan ole vielä päässyt tuohon pisteeseen, etten enää ystäviä haalisi. Saan todella helposti ystäviä ja muut tykästyvät muhun helposti, varmaankin toi avoimuus vaikuttaa. Mutta sitten itse tosiaan muutun persläveksi tai toisinaan se ystävä ehtii muuttua ennen mua. Tykästyn aika samanlaisiin ihmisiin mitä itse olen.

Narsisti en ole, sen verran olen itsetutkiskelua tehnyt, jopa terapiassa asti. Olin ihan avoin sillekin vaihtoehdolle.

Ap