Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan tavannut narsistia.

Vierailija
07.05.2015 |

Olen melkein 40-vuotias. Olen asunut Suomessa usealla paikkakunnalla eri puolilla maata ja myös jonkin aikaa ulkomailla. En ole koskaan elämäni aikana tavannut ihmistä, jota pitäisin narsistina. En pidä kaikista ihmisistä, mutta tulen kaikkien kanssa toimeen sen verran, että saan hoidettua tarvittavat asiat heidän kanssaan. Asenteeni muita ihmisiä kohtaan on: niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Ajatuksia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n juttu on vähän kuin sanoisi: en ole koskaan tavannut yhtään homoa. Ei kenenkään otsassa lue olen narsisti, eikä asiaa tavallisessa pintapuolisessa kanssakäymisessä huomaakaan. Yleensä kyseisin tilan huomaa vain narsistin perhe ja puoliso.

Olisit ap onnellinen, ettei lähipiirissäsi ole yhtään narsistia ja lopettaisit todellisten narsistien kanssa tekemisissä joutumaan olevien arvostelun. Nämä puolta ihmiskuntaa narsisteiksi kutsuvat ovat oma lukunsa, mutteivat poista sitä tosiasiaa, että moni joutuu kärsimään narsistista lähipiirissään (jos lähipiiriin kuuluu ihmisellä noin 20 hlö, niin aika suurella osalla on sellainen lähipiirissään, jos 1-2 ihmistä sadasta ovat sellaisia).

Vierailija
2/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa olet tavannut varmasti useita narsisteja, kuten suurin osa suomalaista. Et vain ole tiennyt, että he ovat narsisteja, vaan olet nähnyt narsistin naamion, sen valeihmisen, miennarsisti esittää itsensä maailmalle. Hauska ja mukava, harmiton tyyppi.

Se mitä yrität aloituksessasi sanoa on varmaan se, että et ole koskaan joutunut narsistin uhriksi. Narsistin uhriksi joutuvat vain kaikkein läheisimmät ihmiset, esim narsistin omat ja lapset ja puoliso, joten jos et ole syntynyt narsistin lapseksi tai mennyt tällaisen sairaan ihmisen kanssa parisuhteeseen, niin et tietenkään ole joutunut narsistin uhriksi.

Jos olet saant tavallisen, rakastavan kasvatuksen, että ole esim. laspuudessa joutunut rankan kaltoinkohtelun uhriksi, sinulla ei ole niitä piirteitä, jotka edes altistaisivat sinut narsitin uhriksi, joten uhriksi joutumine on, ei mahdotonta, mutta ainakin erittäin epätodennäköistä.

Aikuisena narsistien uhriksi joutuvat ovat yleensä jo valmiiksi rikkinäisiä ja traumatisoituneita ihmisiä, jotka eivät osaa lukea varoitusmerkkejä, jotka ajavat terveen ja tasapainoisen ihmisen eroon narsistista jo heti alkuunsa.

Kiitos muuten aloituksesta, sain siitä kipinnän uudelle blogipostaukselle blogissani http://kaikkinarsismista.blogspot.fi/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi narsistin ominaisuus on se, että ulkopuolisten kanssa on yleensä ihan ok. Vain perheenjäsenten, alaisten ja muiden läheisten kanssa narsistiset piirteet ilmenevät.

Minä olen tavannut useita. Yhtä lukuunottamatta tietämättäni. Sitä yhtäkin olisin pitänyt muuten vaan *****na, mutta etukäteen varoitettiin narsistista.

Vierailija
4/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan todistetusti oikean narsistin on tavannut todella, todella harva. He harvoin hakeutuvat hoitoon, eivätkä tule diagnosoiduiksi. Persoonallisuuden häiriöitä on paljon, muita mielenterveyden häiriöitä paljon enemmän. Ja huonosti käyttäytyviä, ikäviä ja epämiellyttäviä ihmisiä on todella todella paljon.
-
Te "narsistin uhrit" olette enimmäkseen jonkun muun kuin narsistin uhreja :) Tämä ei ole vähättelyä, se ei tee elämäänne yhtään helpommaksi. Mutta järki käteen.

Vierailija
5/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Narsisteja näkee kaikkialla, jos haluaa nähdä. Tosiasiassa heitä on 1-2 %. Suurin osa ei ole tavannut ainuttakaan

Vierailija
6/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat :-) Luen aina monttu auki näitä "exäni oli narsisti" ketjuja...

Vierailija
7/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen elänyt sellaisen kanssa puolet elämästäni. Onneksi löysi uuden uhrin.

Vierailija
8/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No narsisimi itsessään on varmasti huomattavan paljon harvinaisempaa kuin mitä nettiä selatessaa voisi luulla.

Itse olen lähes nelikymppinen, ja voin sanoa, että itse olen kohdannut elämäni aikana ainoastaan yhden todennäköisesti narsistin. Minulla ei hänestä ole pahaa sanottavaa, minä en hänen käytöksestään kärsinyt, mutta tiedän, että monet muut kyllä. Oli hyvin viehättävä mies joka sai muut uskomaan mitä tahansa ja tekemään puolestaan mitä tahansa. Vastapalvelukseksi jätti häneen uskoneet ja häntä auttaneet ihmiset kuin nallin kalliolle ja lähti selityksiä antamatta kenellekään. Perään jäi pettyneiden ihmisten lisäksi paljon maksamattomia velkoja ja muita sotkuja.

Sen sijaan uskon kyllä, että on olemassa huomattavasti enemmän ihmisiä, joilla on narsistisia luonteenpiirteitä heidän kuitenkaan olematta varsinaisesti narsisteja. Näiden kanssa yleensä pärjää, kun ei mene liiaksi mukaan heidän juttuihinsa vaan hoitaa asiat asioina. Tämä tosin voi olla vaikeaa esim. työyhteisössä, jos tällainen henkilö on esimiesasemassa tai vastaavassa.

Vierailija
9/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2
Tätä mieltä minäkin olen, että suurin osa ihmisistä ei ole tavannut "oikeaa" narsistia koskaan. Ihmiset vain kutsuvat narsisteiksi sellaisia, joista eivät pidä.
Ap

Vierailija
10/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni löi, petti, valehteli, jätti laskut maksamatta, keplotteli, varasteli, käytti ihmisiä hyväkseen, minkä ehti omiin tarkoitusperiinsä. Ei tuntenut empatiaa edes lapsiaan kohtaa. Kiillotti omaa kuvaansa muille ja haukkui minut.

Vierailija
11/11 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ärsyttävät ihmiset ole narsisteja! Minäki tunnen tosi rasittavia ja itsekeskeisiä tyyppejä mutta en ole koskaan ajatellut että ne olis narsisteja. Ne on vaan typeryksiä.