Ärsyttää kun ympärillä muilta loppuu motivaatio ja kiinnostus aina niin nopsaan
Oli sitten kaverin kanssa uudessa harrastuksessa käynti, miehen kanssa juoksukoulun aloitus, mökillä sukulaisten kanssa risusavotta, mikä vaan ja vielä niin että se idea on muiden, en mitenkään edes painosta muita juttuun mukaan.
Vähän aikaa intoa riittää, sitten alkaa lusmuilu ja kokonaan lopetus. Itse sitten jatkan yksin harrastusta, juoksukoulua, risujen haketusta loppuun tai mikä se juttu milloinkin on.
Lasten kohdalla tämän jotenkin ymmärrän, mutta en aikuisten.
Tosin olin jo lapsenakin pitkäjänteinen. Esim kaikilla oli 80-luvun alussa akvaario, kaverit lopetti pitämisen yksitellen, minulla se on edelleen.
Kommentit (18)
Olis kiva kuulla näiden lyhytpinnaisten kommentteja?
Taidat vaan olla aika raskasta seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muille seura kelpaa, mutta mitään harrastusta tai tekemistä moni ei kauaa jaksa
Vierailija kirjoitti:
Ei risuhakettimen melussa seurustella.
Moni asia voi vaikuttaa hauskalta,mutta ei ole kuitenkaan.
Miksi jatkais jotain mistä ei saa mitään irti.
Vierailija kirjoitti:
Moni asia voi vaikuttaa hauskalta,mutta ei ole kuitenkaan.
Miksi jatkais jotain mistä ei saa mitään irti.
Miksi kaiken pitää olla hauskaa, jotkut asiat nyt vaan on tehtävä. Ja luulis sitä nyt itseään tuntevan sen verran, ettei aloita luikintaharrastusta, jos liikunnasta ei tykkää?
Minä ihmettelen minkä takia niihin harrastuksiin pitää raahata niitä kumppaneita ja kavereita. Etsi oma harrastuksesi ja tee sitä ihan omatoimisesti. Vai oletko näitä, joilla on pakko joka paikassa olla joku kädestä pitämässä?
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen minkä takia niihin harrastuksiin pitää raahata niitä kumppaneita ja kavereita. Etsi oma harrastuksesi ja tee sitä ihan omatoimisesti. Vai oletko näitä, joilla on pakko joka paikassa olla joku kädestä pitämässä?
No yleensä se on niinpäin, että mua pyydetään mukaan. Minä pystyn kyllä harrastamaan omiani ihan yksinkin. Mut tylsää, että yhdessä aloitetaan, ja siltä pyytäjältä hiipuu innostus.
Ap
Itse teen mieluiten yksin, joten siinä mielessä en osaa sanoa. Minua ei aidosti haittaa jos joku haluaa lopettaa yhteisen harrastuksen. Minusta on vain fiksua lopettaa asian x tekeminen jos se ei olekaan mukavaa. Kokeilemalla oppii mikä on hauskaa ja vapaa-aika kannattaa käyttää hauskojen asioiden tekemiseen. Ei missään nimessä johonkin risusavottaan.
Vierailija kirjoitti:
.
Tätä minäkin epäilen; nämä yleensä vaatii toiselta koko ajan jotain ja soittelevat / viestittelevät koko ajan niin kuin muuta elämää ei olisi.
Tuttu tunne. Minulla on ADHD ja tykkään työskennellä yksin. Olisin kyllä itsekin "huonoa seuraa" johonkin risusavottaan tmv asiaan joka ei voisi vähempää kiinnostaa, onneksi osaan sanoa ei.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tunne. Minulla on ADHD ja tykkään työskennellä yksin. Olisin kyllä itsekin "huonoa seuraa" johonkin risusavottaan tmv asiaan joka ei voisi vähempää kiinnostaa, onneksi osaan sanoa ei.
Entä jos sulla on joku isompi homma, joka nyt vaan pitää tehdä, vaikka ei huvittaisi ja pyydät kaveria avuksi. Sitten itse lopetat kesken ja alat näpytellä kännykkää ja kaveri saa hoitaa sen sun homman loppuun.
No, jos niiden muiden mielestä hauskaa on kokeilla aina jotain uutta? Eri juttujen testailu on se niiden harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos sulla on joku isompi homma, joka nyt vaan pitää tehdä, vaikka ei huvittaisi ja pyydät kaveria avuksi. Sitten itse lopetat kesken ja alat näpytellä kännykkää ja kaveri saa hoitaa sen sun homman loppuun.
Luultavasti palkkaisin jonkun tekemään koko homman enkä vaivaisi sillä kavereitani. ADHD ei ole synonyymi laiskuudelle.
Ryhmäliikunnassa vaikuttaa aika paljon, millainen opettaja ja ryhmä on. Esimerkiksi jos on liian vaikeaa tai helppoa, niin ei huvita jatkaa.
Mua ihmetyttää myös, miten harrastusryhmissä on aina alkukaudesta täyttä, kaikki halukkaat ei pääse mukaan, sitten muutaman viikon päästä hyvä kun puolet jäljellä.