Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olet kasvissyöjä?

Vierailija
07.05.2015 |

Eettinen valinta? Makuasia? Terveydelliseet syyt?

Itse olen kasvissyöjä lähinnä maun takia, en pidä lihasta, maitotuotteista tai kananmunasta. Hunajaa tosin käytän :) 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoka on hyvää, värikästä, monipuolista ja kiinnostavaa ruokaa, josta ei tule paha olo eikä paha mieli :) 

Vierailija
2/8 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis lähes vegaani, pl. hunaja? Kiva. :) Itsekin olen vegaani, ehdottomasti ensisijaisesti eläinoikeudellisista syistä, mutta toki myös ympäristösyyt painavat siinä kuin terveydelliset syyt. Itse en siis ole lopettanut eläintuotteita maun vuoksi, en vaan halunnut enää olla tukemassa eläintuotantoa, enkä söisi kyllä myöskään mitään ns. "eettistä" lihaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen veganiruokaa suosiva lakto-ovo. Tosin nyt olen vähentänyt maidon ja munien käyttöä huomattavasti. Olen kasvissyöjä pääasiassa eettisistä syistä, mutta mielestäni kasvisruoka on myös parempaa kuin liharuoka. :)

Vierailija
4/8 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 08:23"]

Olet siis lähes vegaani, pl. hunaja? Kiva. :) Itsekin olen vegaani, ehdottomasti ensisijaisesti eläinoikeudellisista syistä, mutta toki myös ympäristösyyt painavat siinä kuin terveydelliset syyt. Itse en siis ole lopettanut eläintuotteita maun vuoksi, en vaan halunnut enää olla tukemassa eläintuotantoa, enkä söisi kyllä myöskään mitään ns. "eettistä" lihaa. 

[/quote]

No lähes, poisluettuna hunaja, nahkavaatteita en käytä koska hyi en halua mitään elänyttä päälleni :D -ap

Vierailija
5/8 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko muille tullut aikoinaan kun oli vielä sekaani, lihasta tunkkainen ja raskas olo?

Vierailija
6/8 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko jakaa tähän tällanen resepti mitä eilen tein, oli ihan sairaan hyvää :) 

-500g luomuperunaa

-1tl kardemummaa

-1tl kanelia

- 4tl currya

-2rkl kookosöljyä

-2 sipulia

-250g tofua (maustamaton)

-2dl kookoskermaa

-250g sokeriherneitä

-5dl vettä

simppelisti kuullotat sipulit perunalohkojen kanssa kookosrasvassa johon on lisätty mausteet, lisäät veden ja kookoskerman, sokeriherneet ja loppuvaiheessa tofun

t.ap

Vierailija
7/8 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eettisistä syistä lähinnä. Aika pian kasvissyönnin aloittamisen jälkeen alkoi myös ällöttää liha ja ajatus sen syömisestä, sama koskee munia. Raatoa lautasella, eih. Eikä se lihan makukaan kovin kummoinen ollut. En oikein ymmärrä niitä kasvissyöjiä, jotka tykkäävät syövät esim. joitain lihankorvikkeita (tyyliin soijanakkeja) tai ruokia, jotka muistuttavat maultaan tai koostumukseltaan lihaa (seitan), koska mua ainakin inhottaa se samankaltaisuus lihan kansa.

Olen laktovege, enkä syö myöskään liivatetta, hunajaa, muutamaa eläinperäistä lisäainetta. Ja varmistan, että esim. juustoissa on käytetty mikrobiologista juoksutetta.

Vierailija
8/8 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt lihan mausta, olinkin nuori kun lopetin sen syömisen. Kananmunia käytän ja maitotuotteita syön paljonkin.