Pitääkö kylppärin lattialämmitys olla koko ajan päällä?
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:13"]
Ei ole patteria.
[/quote]
Sitten pitää olla aina päällä.
Ei pidä. Meillä käydään suihkussa ja saunassa joka toinen päivä. Välipäivät on lämmitys pois päältä. Säästää energiaa, mutta lattia ja laatat ehtii kuivua.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:14"]Pitää olla päällä myös kesällä.
[/quote] Ei pidä.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:17"]
Ei pidä. Meillä käydään suihkussa ja saunassa joka toinen päivä. Välipäivät on lämmitys pois päältä. Säästää energiaa, mutta lattia ja laatat ehtii kuivua.
[/quote]
Jos lattialämmitys on ainoana kylppärissä, se pitää aina olla päällä.
Pakko ei oo ku kuolla ja maksaa veroja. Itse pidän päällä, koska lähes päivittäin tulee suihkussa käytyä.
Voiko se lattia tai koko kylppäri homehtua tai jotakin, jos se ei ole koko ajan päällä?
Minä en pidä ikinä. Lattia kuivuu todella tehokkaasti ihan ilmavaihdon ansiosta.
Pitääkö suihkun ajaksi ottaa pos päältä?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:21"]
Pitääkö suihkun ajaksi ottaa pos päältä?
[/quote]
ei tarvitse
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 22:20"]
Voiko se lattia tai koko kylppäri homehtua tai jotakin, jos se ei ole koko ajan päällä?
[/quote]
Voi homehtua.
Täällä on nyt niin monta väärää ohjetta tullut, että kerron tarinan elävästä elämästä.
Myin talon, jonka kylppärissä lattialämmitys oli ainoa lämmitys. Vajaan vuoden päästä otti ostajan asianajaja yhteyttä ja kertoi, että kylppärissä on kosteusvaurio. Lähetin tarkastajan paikalle ja hän totesi myös vaurion. Samalla hän kysyi asukkaalta, että onko hän mahdollisesti laittanut lattialämmitystä kiinni joskus. Tämä vastasi, että kyllä, aina kun kylppäriä ei käytetä. Tarkastaja kirjoitti lausunnon, jossa totesi kosteusvaurion johtuvan askkaan omasta virheestä, hän oli väärinkäyttänyt lämmitystä.
Asia raukesi ja uusi asukas maksoi kylppärin täysremontin itse.
En pidä päällä kun joskus, mulla on nk mukaavuuslattialämmitys. Suihkun jälkeen kuivaan lattian. Kylppärissä on hyvä ilmanvaihto ja kuumapatterit.
Lisäys 16. Taloon oli tehty kuntotarkastus kosteusmittauksineen ennen myyntiä. Kaikki oli ok.
Onko siellä lämmityspatteria?