Paljonko sairaanhoitaja saa keskimäärin palkkaa?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Käteen jäävä osuuskin niin vaihtelee aivan jokaisella. Oma verotus on 19%. Työkaverin on 11%. Muutosverokorttini loppuvuodelle oli 11%, oli mukava kun peruspalkastakin jäi pari sataa enemmän käteen. Nyt sitten palataan taas normaaliin ja verottaja vie peruspalkasta n. 800e veroja sun muita. Ylitöillä sitä tienaa, mikä taas kostautuu ensi vuonna verotuksessa, kun rajat pomppii rikki.
Rajat on muokattavissa niin ei pauku.
Palkkakeskusteluissa unohtuu, että siihen vaikuttaa paikkakunta missä työpaikka sijaitsee. Yläasteen opettajan palkka ihan eri jossain Ylivieskassa kuin Espoossa!
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli päivätyössä leikkurissa 2560 euroa kuussa peruspalkka, muutin Ruotsiin ja nyt on 4000 euroa peruspalkka ja koska teen täällä vuorotyötä niin noin 5000 euroa kuussa siis peruspalkka. Nämä siis bruttoja kuten palkkakeskusteluissa kuuluu ollakin.
/sairaanhoitaja, 5 vuotta työkokemusta
Höpsistä, et ees osaa ruotsia, joten miten sä mitään töitä ruotsista saisit
Vierailija kirjoitti:
Minun peruspalkka sairaanhoitajana on 2400€ Yksityisellä puolen olen. Lisät sitten vuorojen mukaan. Vain peruspalkka on vertailukelpoinen. Pelkkää yövuoroa tekemällä voi saada vaikka 3500€, mutta se yötyö on rankkaa ja lisät on korvaus siitä. Ei niistä öistä kukaan nauti.
Mulla sitten menee todella kurjasti kun kuulemma "vain peruspalkka vertailukelpoinen". Se on meinaa alle 12000 vuodessa.
T:Yli 100 000 € vuodessa tienaava.
Sairaanhoitaja 3000-3500, peruskoulun opettaja 3000-3500. Aika sama palkkaus.
Vierailija kirjoitti:
Puhukaa bruttopalkoista. Nämä keskustelut ovat pelkkää sillisalaattia kun toiset puhuu paljonko käteen jää ja toiset bruttopalkoista.
Ja hoitajat peruspalkasta.
Vierailija kirjoitti:
Päivätöissä käteen jää 1600€. Vuorotyöllä (2 vklp/lista ja yöt, ei ylitöitä) käteen jää 2100€. Joulu-, huhti- ja kesäkuussa enemmän jos tekee juhlapyhätkin.
Sairaanhoitajana? 1600 euroa netto tarkoittaa bruttona jotain 2100 euroa, kuulostaa lähihoitajan palkalta. Tai sitten työskentelet osa-aikaisena.
Vierailija kirjoitti:
2650 e on peruspalkka, tähän päälle saan 8 % täyttä kokemuslisää ja vuorolisät, jotka ovat 163-326 euroa kuukaudessa listasta riippuen. En tee ilta- tai yövuoroja, eli lisät koostuvat viikonlopputöistä. Sh, kohta 13 vuotta töissä.
Kyllähän siihen palkkaan pitää kokemuslisä laskea mukaan. Olen eri alalla, mutta palkka koostuu samalla periaatteella, peruspalkka+suorituslisä. Outoa ajatella, että minun palkkani olisi vain se peruspalkka.
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä. Onko sairaanhoitajien saama 500 euron palkankorotus jo unohtunut?
Ikinä en ole tuollaista korotusta saanut. Joka työtaistelun lopputuloksena palkankorotus on ollut n. 25€/kk. En tiedä kuka "Sari Sairaanhoitaja" tuollaisen korotuksen sai.
Ihan hulluksi menee aina sairaanhoitajilla kun pitää puhua siitä pienimmästä mahdollisesta palkasta ilman lisiä ja jos ei tee yhtään ylimääräistä. Monella
alalla, jossa keskipalkat ovat korkeita se sama ”oon vain töissä täällä”-palkat eivät ole paljon hoitajien palkkoja korkeampia. Esimerkin vuoksi laillistetun lääkärin peruspalkka on 3400€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteen jäävä osuuskin niin vaihtelee aivan jokaisella. Oma verotus on 19%. Työkaverin on 11%. Muutosverokorttini loppuvuodelle oli 11%, oli mukava kun peruspalkastakin jäi pari sataa enemmän käteen. Nyt sitten palataan taas normaaliin ja verottaja vie peruspalkasta n. 800e veroja sun muita. Ylitöillä sitä tienaa, mikä taas kostautuu ensi vuonna verotuksessa, kun rajat pomppii rikki.
Kyllä se vaan paukkuu. En tiedä nyt, tuleeko vuoden mittaan yhtään mahdollisuutta tehdä ylitöitä, vai onko joku liki joka päivä poissa ja saan useamman kerran viikossa halutessani paukuttaa rajaa yli. Saatan tienata juuri alle vuosirajan tai sit se alkaa paukkumaan jo syyskuussa yli. Sitten ensi vuonna katsovat, että tienasin älyttömästi ja ensi vuoden tuloraja nousee ja nousee verokin. Mutta ensi vuonna taas saatan saada 10 000 alle vuositulon isommalla verolla ja vähemmän taas jää käteen. Eli lisätöitä silloinkin, että saa laskut maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vaan paukkuu. En tiedä nyt, tuleeko vuoden mittaan yhtään mahdollisuutta tehdä ylitöitä, vai onko joku liki joka päivä poissa ja saan useamman kerran viikossa halutessani paukuttaa rajaa yli. Saatan tienata juuri alle vuosirajan tai sit se alkaa paukkumaan jo syyskuussa yli. Sitten ensi vuonna katsovat, että tienasin älyttömästi ja ensi vuoden tuloraja nousee ja nousee verokin. Mutta ensi vuonna taas saatan saada 10 000 alle vuositulon isommalla verolla ja vähemmän taas jää käteen. Eli lisätöitä silloinkin, että saa laskut maksettua.
Sinä voit laskettaa uuden verokortin niin usein kuin haluat. Ei tarte mennä sillä, minkä verohallinto lähettää vuoden alussa.
Vierailija kirjoitti:
Ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneen ja kelpoisuusvaatimukset täyttävän peruskoulun opettajan palkka kalleusluokassa 1 on 2977 euroa kuukaudessa. Päälle ikä- ja ylituntilisät.
Niin, huomaa että kalleusluokassa 1. Siis Helsingissä. Kaikkialla muualla Suomessa vähemmän.
Vaikka opettajan työtunnit olisivat illalla tai viikonloppuna (esim. iltalukio, kansalaisopisto), ei makseta mitään korvauksia vaan tavallinen palkka.
Minähän arvasin että nämä sairaanhoitajat on vaan ahneiksi tulleita kun vaativat lisää palkkaa.
Saavat ihan hyvä tasoista keskituloista palkkaa, mitta ahneuksissaan ei mikään riitä ja lisää tarvitsisi.
Ja jos minä päättäisin niin ahneuden takia määräisin sairaanhoitajille palkan alennuksen, niin oppisivat olemaan.
Ja filippiineiltä hoitajia joille kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten sinä teet uuden verokortin jos tulot onkin pienemmän kuin edellisenä vuonna. Problem solved.
Hälytysrahat nostavat mukavasti sairaanhoitajien palkkoja.
Sh, työnantajana Pirkanmaan sairaanhoitopiiri. Työkokemusta ~20 vuotta
- peruspalkka 2 630
- 2 kokemuslisää (ns. ikälisät, enempää ei tule) yht. 210 €
= yhteensä 2 840 €.
Tässä yksikössä mahdollista tehdä ainoastaan päivätyötä, eli ns. haittalisiä ei kerry.
Jokainen voi miettiä, kuka oman suvun jäsenistä on sen verran rikas, että vain uusi ja paras kelpaa. Useimmalle palkkatyöläiselle kelpaa toisinaan käytetytkin tavarat ja lahjatkin otetaan kiitollisena vastaan. Sari sairaanhoitajille kelpaa vain uudet ja niistäkin vain ne itse valitsemat, joten niitä lahjanostajan itse valitsemia lahjoja on ihan turha ostella.
Vaimo sairaanhoitaja ja hänen tilinauhasta katson niin 3745€/kk. Itse olen opettaja lukiossa ja noin 4800€/kk. Asumme Turussa.