Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko täällä ketään, kenen koira lopetettu 2004 tai alkuvuodesta 2005?

Vierailija
19.09.2006 |

Ja jos sattuisi vielä olemaan lasku tallessa.

Mieltä on nimittäin jäänyt painamaan koko tuo tapahtuma, ja luottamus ko. eläinlääkäriä kohtaan ei ole korkealla. Tänään kaivoin tuon laskun esiin, ja jäin ihmettelemään, miten pieni oli se kustannus kohdassa lääkkeet. Jotenkin pelkään, että eläinlääkäri ei tehnyt hommaa ihan niin kuin piti, en tiedä olenko sekoamassa. Mutta ei sen eläinlääkärin puheitakaan kukaan uskoisi, mm. " Voitaisiin me vaan pitää koirasta väkisin kiinni tässä pöydällä (kun elintoiminnat lamauttava lääke annetaan), mutta me eläinlääkärit tehdään tää homma näin, kun on niin monta yhteistä vuotta takana" .

Eli jos joku viitsisi katsoa, paljonko ko. operaatiossa käytettävät lääkkeet teillä maksoi? Meillä ei ainakaan noita lääkkeitä nimeltä mainittu laskussa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin koiralle annettiin rauhoittava lääkitys ja koiran nukahtamisen jälkeen annettiin elintoiminnot lopettava lääke.

Vierailija
2/3 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 6,60 lääkkeiden osuus. Eli vois se sitten olla ihan linjassa tuon 10 euron kanssa, hinnat on kuitenkin nousseet. Meille myös annettiin ensin rauhoittava ja sitten kun koira oli tajuttomana (toivottavasti sikeästi) elintoiminnat lamauttava. Tuntui vaan niin pieneltä tuo summa. Ja olen kuullut, että pitäisi antaa myös kipulääke (varmuuden vuoksiko?). Mutta kuulemma joissakin lopettavissa lääkkeissä on tuo kipulääke jo mukana, meillä oli sitten kai niin. Miten teillä muuten annettiin lopettava lääke, sydämeen vai suoneen? Meillä annettiin suoneen.

Mulle on kyllä jäänyt trauma lopetuksesta. Kadun syvästi, että vein koiran ko. eläinlääkärille. Ei hän ainakaan luotettavaa kuvaa itsestään antanut. Ja lisäksi koiran jalka sätkähti, ja kieli kiemurteli ulos. Silloin eläinlääkäri työnsi kielen takaisin suuhun, otti pään kainaloon, ja jostain syystä meni painollaan koiran päälle, sydämen kohdalle. Mikäköhän siinä oli tarkoituksena?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan luonnollista että eläimen raajat saattavat liikahtaa kuollessa, samoin kieli usein työntyy ulos kun aivotoiminta lakkaa, se ei siis tarkoita sitä että koirasi olisi tuntenut mitään.

En osaa sanoa miksi eläinlääkäri on painanut sydämen päältä.

Tiedän että tuollainen tilanne jättää helposti traumoja oli lopetustilanne minkälainen tahansa. Itse olen elämäni aikana joutunut saattamaan useamman eläimeni toiseen maailmaan ja edelleen se tekee kipeää ja herättää ajatuksia kuoleman tuskattomuudesta. Olen kuitenkin varma siitä että nukutettu koira ei tunne tuskaa, samoin nukutettu eläin voidaan leikatakin eikä se tunne kipua.