muutto kaliforniaan
Pitäisi viikon sisällä päättää muuttaa vai ei. Minulle se tarkoittaa omasta urasta luopumista, mutta toisaalta pystyisin keskittymään lapsiin ja harrastuksiini. Työni on todella stressaavaa, joskin myös palkitsevaa, ja sillä on selvä vaikutus jaksamiseen lasten kanssa. Tämä olisi mahdollisuus nauttia perheestä nyt, kun lapset ovat vielä pieniä. Miehen palkka riittäisi kyllä elättämään meidät, vaikka ei mitään luksus-elämää mahdollistamaan.
Siis: lähteä vaiko jäädä?
Kommentit (35)
Jos tilanne olisi toisinpäin, luopuisiko miehesi urastaan ja jäisi sinun elätettäväksi hoitamaan lapsia ja muuttaisi toiselle puolelle maapalloa?
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:02"]Jos tilanne olisi toisinpäin, luopuisiko miehesi urastaan ja jäisi sinun elätettäväksi hoitamaan lapsia ja muuttaisi toiselle puolelle maapalloa?
[/quote]
Luulen, että ei. Mitä tästä pitäisi päätellä?
Toisaalta lämpö ja aurinko tekisivät todella hyvää, minua ei ole luotu kestämään pimeyttä ja kylmyyttä. Toisaalta pelkään, että jos jokin menee pieleen ja täytyisikin löytää töitä taas Suomesta, ei minua kukaan palkkaa vuosien kotiäitiyden jälkeen. Samoin ystävät ja sukulaiset jäisivät tänne Suomeen. Ja lasten elämä muuttuisi radikaalisti. Onko elämä Kaliforniassa kaiken tämän arvoista?
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:02"]Jos tilanne olisi toisinpäin, luopuisiko miehesi urastaan ja jäisi sinun elätettäväksi hoitamaan lapsia ja muuttaisi toiselle puolelle maapalloa?
[/quote]
Luulen, että ei. Mitä tästä pitäisi päätellä?
Toisaalta lämpö ja aurinko tekisivät todella hyvää, minua ei ole luotu kestämään pimeyttä ja kylmyyttä. Toisaalta pelkään, että jos jokin menee pieleen ja täytyisikin löytää töitä taas Suomesta, ei minua kukaan palkkaa vuosien kotiäitiyden jälkeen. Samoin ystävät ja sukulaiset jäisivät tänne Suomeen. Ja lasten elämä muuttuisi radikaalisti. Onko elämä Kaliforniassa kaiken tämän arvoista?
Ap
[/quote]
Olisi.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:02"]Jos tilanne olisi toisinpäin, luopuisiko miehesi urastaan ja jäisi sinun elätettäväksi hoitamaan lapsia ja muuttaisi toiselle puolelle maapalloa? [/quote] Luulen, että ei. Mitä tästä pitäisi päätellä? Toisaalta lämpö ja aurinko tekisivät todella hyvää, minua ei ole luotu kestämään pimeyttä ja kylmyyttä. Toisaalta pelkään, että jos jokin menee pieleen ja täytyisikin löytää töitä taas Suomesta, ei minua kukaan palkkaa vuosien kotiäitiyden jälkeen. Samoin ystävät ja sukulaiset jäisivät tänne Suomeen. Ja lasten elämä muuttuisi radikaalisti. Onko elämä Kaliforniassa kaiken tämän arvoista? Ap
[/quote]
Muista että kotiäitiys vaikuttaa myös tulevaan eläkkeeseesi. Jos lähdet miehen perässä kotiäidiksi mahdollistamaan hänen etenemisen urallaan niin hänen olisi hyvä maksaa sinun vapaaehtoista elävakuutusta.
Ihan riippuu minne päin siellä olette muutamassa. Voitko kertoa niin voin auttaa jos sattuu olemaan tuttu paikka
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:12"]Ihan riippuu minne päin siellä olette muutamassa. Voitko kertoa niin voin auttaa jos sattuu olemaan tuttu paikka
[/quote] minua kiinnostaa millaiset koulu-/päiväkotimaksut ovat?
Entä vakuutusten hinta? Sairasvakuutukset siis.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:12"]Ihan riippuu minne päin siellä olette muutamassa. Voitko kertoa niin voin auttaa jos sattuu olemaan tuttu paikka [/quote] minua kiinnostaa millaiset koulu-/päiväkotimaksut ovat? Entä vakuutusten hinta? Sairasvakuutukset siis.
[/quote]
Halvimmillaan vakuutus on vajaa parisataa kuussa. Eikö miehen työnantaja maksa? Päiväkotimaksut ovat isot.
kallista on vuokrat ja muut. Mutta jos miehen palkka oikeasti kaikkeen riittää ja vielä voi sinulle esim eläkettä maksaa niin siitä vaan!
(4h+keittiö maksoi meillä 6000 dollaria/kk, ja oli halvin sopiva mikä löydettiin)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:12"]Ihan riippuu minne päin siellä olette muutamassa. Voitko kertoa niin voin auttaa jos sattuu olemaan tuttu paikka
[/quote]
Piilaaksoon ollaan menossa. Kouluista ja vakuutuksista ei tarvinne huolehtia. Asumiseen toki menee rahaa. Mikä muu siellä on kalliimpaa?
Palkkahan voi myös nousta, kun Green cardien myötä voi vaihtaa työpaikkaa.
Ap
En minä tekisi päätöstä ennen kuin olisi tarkkaan selvillä mitä työnantaja järjestää.
Laskette tarkkaan ja realistisesti tulot + menot ja päätätte sitten vasta!
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:31"]En minä tekisi päätöstä ennen kuin olisi tarkkaan selvillä mitä työnantaja järjestää.
[/quote]
Kyllä nuo asiat ovat täysin selvillä. Kyse on enemmänkin siitä, onko elämä siellä merkittävästi laadukkaampaa kuin täällä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 20:31"]En minä tekisi päätöstä ennen kuin olisi tarkkaan selvillä mitä työnantaja järjestää. [/quote] Kyllä nuo asiat ovat täysin selvillä. Kyse on enemmänkin siitä, onko elämä siellä merkittävästi laadukkaampaa kuin täällä. Ap
[/quote]
No on se kokemus. Riippuu mitä elämältäsi haet onko se laadukkaampaa. Oletko aiemmin asunut muualla kuin Suomessa? Uudelleen joutuu luomaan kaikki kontaktit, toisaalta rahalla saa mitä vain! On siellä suomalaisia kuitekin, että lapsille on kavereita joiden kanssa puhua suomea ym.
Jos jäädä aioitte, niin pitää säästää lasten opintoihin ja tulevaisuuden varalle.
Tarvinne-sana kuulosti ettei ole ihan selvää.
siellä sitten tehdään töitä ihan eri meiningillä kuin suomessa. Lomaa on 2 viikkoa koko vuoden aikana, ja mies illatkin töissä.
Mene!