Miten eteenpäin työelämässä/uusi koulutus?
minulla on ammattitutkinto talonrakennusalalta ja muutama vuosi työelämää takana. Ammatti sinänsä kiva, homma monipuolista ja kiinnostavaa, jatkaisin siinä mielelläni, mutta on käymässä ilmi, että en ihan fyysisesti pysty. Vanha selkäongelma pahenee fyysisesti raskaissa ulkotöissä, ja selkäranka tulehtuu. En ole vielä ollut sairaslomalla, mutta lääkitystä on jo lisätty eikä se näytä vieläkään riittävän. Jotain muutoksia on siis varauduttava tekemään.
Koska ammatti on kiva, ja koska suvussa on pitkään ollut perheyritys tällä alalla,olisi kiva kun voisi kouluttautua samalla alalla eteenpäin vaikka amk-tasolle. Ongelma on siinä, että en teininä ollut mikään intomielinen koulun kävijä ja mulla oli myös jotain keskittymisongelmia, joten todistuksen arvosanat ei ole kovin kummoiset. Onko mulla siis mitään chansseja päästä sisään edes? Enkä oo varma siitäkään, onko se keskittymisongelma jäänyt taa vai ei, eli pärjöisinkö siellä edes. Ei siitä nyt ole ollut haittaa, mutta nytpä ei tarvikaan istua koko päivää paikallaan.
mitä muita ammatteja voisi ajatella, missä fyysinen raskaus ei olisi näin paha selälle ja missä toistaalta pärjäisi, vaikka ei pysty pitää papereita siisteissä pinoissa eikä keskittymään mihinkään monotoniseen pitkäksi aikaa? Niin, ja mihin pääsisi huonolla todistuksella...
Onko mun tilanne todela niin toivoton, ettei edes av-palsta tiedä neuvoa?