Katsastusmies RIKKOI mopoauton. Asia ei jää tähän...
Onko teillä kokemusta jonkin asian viemisestä kuluttaja-asiamiehelle? Miten juttu eteni ja ratkesiko sinun eduksesi vai ei?
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:31"]Lapsiviha  :)
[/quote]Periaatteessa joo ovat lapsia, mutta jos teinit tai mopoautot ärsyttää niin ei se kyllä lapsivihaa ole.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:31"]Lapsiviha :) [/quote]Periaatteessa joo ovat lapsia, mutta jos teinit tai mopoautot ärsyttää niin ei se kyllä lapsivihaa ole.
[/quote]
Eikö? Ja 17-vuotiaan raiskaaminen ei oo alaikäisen raiskaamista vai?
Mulla onpieni A-mersu, siis ihan kindermuna. Katsasta ei laittanu käsijarrua, pelkän vaihteen voimalla nosti ylös ja tuuppi ja renkutti ja hytkytti. Ihan pahaa teki katsoa. Jossain vaiheessa niin uhkaavasti keinui, että oli pakko mennä halliin sanomaan et saan kohta niskaasi. Tyyppi vaan meinas joo huomasin et käkkäri jäi...kylllä siellä on monenlaista koheltajaa katsastajana.
ettei vaan olis ollut rikki jo aikasemmin
Joskushan ne katsastussedät lyö auton pohjaan reikiä. On ne sit kamalia tyyppejä, ihan tahallaan rikkovat ihmisten tavaroita, varmaan vaan kateellisia...
Jos autoinsinööri auton hajottaa katsastaessa niin ei se sitä korvaa. Tietenkään. Niiden tehtävä on osoittaa nimenomaan nuo puutteet.
Suomessa on yksi kuluttaja-asiamies. Jospa vaikka kuluttajavalituslautakuntaa kokeilisit vaivata.
Ap, huomaathan, että kuluttaja-asiamies ei ole oikea taho valittaa, vaan kuluttajaneuvoja. Kuluttaja-asiamies ei hoida tämäntyyppisiä yksittäistapauksia.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:21"]Minä olen melekoinen rölli. Ja mulla on metsässä tölli
[/quote]
Minä olen melkonen mölli, on mulla metsässä mauto 
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:32"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:25"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:25] Ai sen takia ettei katsastusmies osaa käsitellä vaan väkisin runnoo? Just [/quote] Rautalangasta: Ei oo erikoisessa kunnossa se lasten ympäristötuhomenopeli, jonka vaihdekepin saa käsivoimin katki.
[/quote]
Ei niitä ole tehty millekään bodareille. En ole salilla käynyt 16. ikävuoden jälkeen, mutta kyllä minä normiautossakin aikamoista vahinkoa saisin sisällä ilman työkaluja aikaan halutessani.
Edelliseen lisäys: se on helppo käsitellä ronskisti autoa, jos se ei ole oma.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:49"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:47"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:30"]
Kuulostaa lähinnä aika heikkotekoiselta autolta. Miksi annat tyttäresi edes ajaa moisella?
[/quote]
Ei saa ajaa autolla. Kiitos Suomen lainsäädännön. Mut oppipaahan ajamaan. Auto on pakollinen Helsingin ulkopuolella.
[/quote]
Kummasti olen pärjännyt 40-vuotta ilmankin, samoin kuin monet ystävät ja sukulaiset. On totta, että monessa paikassa auto on erittäin tarpeellinen ja hyödyllinen kapistus, mutta jos sitä väittää pakolliseksi Helsingin ulkopuolella niin se on vain laiskuutta.
[/quote]
100 kilsaa Hesasta ei bussit kulje todellakaan joka paikkaan.
[/quote]
Viherhyysärit alapeukuttaa, niinku toi olis mun vika. Te ette varmaan selviäisi edes hengissä talvipakkasella siellä missä mä asun!
[/quote]
ei sun nolo mopoautoskaa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 00:25"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:25]
Ai sen takia ettei katsastusmies osaa käsitellä vaan väkisin runnoo? Just
[/quote]
Rautalangasta: Ei oo erikoisessa kunnossa se lasten ympäristötuhomenopeli, jonka vaihdekepin saa käsivoimin katki.
[/quote]
Rautalangasta: mikään esine/tavara/kulkuneuvo ei ole tarkoitettu kestämään toimintaa mihin se ei ole tarkoitettu, varmasti saat lähes minkä tahansa rikki jos runnot väärään suuntaa. Varmaan voit saada myös lentokoneen tippumaan taivaalta jos runnot nappuloita ja vipuja voimalla miten sattuu..Siksi yleensä mukana tulee ohjeet ja ne on syytä lukea, luulisi katsastajan tietävän. Mitähän muuta on rikkonut uransa aikana? 
Ei siinä paljon lastaan rakasta, jos mopon lapselleen sallii. Etenkin mopoauto luo liiallisen turvallisuuden tunteen kun on kori ympärillä, ja ne huijaa muuta liikenne olomuodollaan. lisäksi se houkuttaa jatkuvasti kuskaamaan ylimääräisiä tyyppejä jne muuta typeryyksiä
Mitkään mopot ei kuulu muun liikenteen joukkoon. Lapset ovat turvaamattomia siellä hidastelemassa muiden joukossa
Miten se sen rikkoi? Avas jonku ulko-oven ja läpiveto tuli ja vei sen vai? :D
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:16"] [quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:30"] Kuulostaa lähinnä aika heikkotekoiselta autolta. Miksi annat tyttäresi edes ajaa moisella? [/quote] Ei saa ajaa autolla. Kiitos Suomen lainsäädännön. Mut oppipaahan ajamaan. Auto on pakollinen Helsingin ulkopuolella. [/quote] Onko? t. 17v, joka asuu 400km päässä Helsingistä ja ei ole tarvittu hankkia mopoautoa. Mopo on, mutta sillä ajoin viimeksi 2v sitten, vaikka kunnossa onkin. Bussit kulkee, vaikka osan ajasta asunkin alle 5 000 ihmisen paikkakunnalla. Olen pyöräillyt ja kävellyt 30km matkoja vapaaehtoisesti, vaikka porukat olisivat voineet heittää autolla. [/quote] Et oo vissiin sitten kova menemään? Meillä teinit heittää monesti sadan kilsan reissuja Stadiin tai Tampereelle. [/quote] Olen, muttei silti tarvitse ajaa pillurallia atolla :) t. 17v
[/quote]
Ne on tyttöjä....
[/quote]
Niin olen minäkin...?
t. 17v
Epäenergiataloudellisia vehkeitä...? Kuluttavat vähemmän energiaa kuin henkilöautot. Jos joutuisin kuljettamaan nelivetomaasturillani tytärtäni treeneihin kuusi kertaa viikossa mennen tullen, niin se vasta energiataloudellista olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Mun autosta repi käsijarruvaijerin poikki=hylätty katsastus ja itse piti maksaa korjaus.
Ja minulta hakkasi reiän alustaan. Kyllä vitutti.
Kaikenlisäksi jarrutti niin, että meni jarruletku poikki. Piti viedä hieno autoni lava-auton kyydissä korjaamolle. Saiskos jostain korvausta? Maahantuojalta kenties?
T: Lada 1500s vm 1991
Selittäkää minulle kiltit, miksi vihaatte mopoautoja noin syvästi? En ole ikinä omistanut mopoautoa eikä kenelläkään läheisellänikään sellaista ole, mutten voi ymmärtää tuollaista vihan lietsomista niitä kohtaan. Mielestäni mopoauto on nerokas keksintö 15-vuotiaan kulkupeliksi. Jos vanhemmat ovat kiireisiä eivätkä halua olla esimerkiksi urheilua aktiivisesti harrastavaa nuorta kokoajan kyysäämässä, on mopoauto loistava ratkaisu. Sillä voi ajaa talvisin, kesäisin, sateella. Sinne mahtuu niin treenikassi, golfbägi kuin lätkäkamatkin. Mopoautossa on katto, penkit, lämmitys ja se on varsin mukava vaihtoehto niin vanhemmille kuin nuorellekkin.
Jos joku perustelee mopoautovihaa niiden turvattomuudella tai sillä, etteivät ne kulje kovempaa kuin 50/kmh, voi tästä syyttää vain valtiovaltaa. Todellisuudessahan mopoautot kulkevat yli 70km/h, mutta suomessa joudutaan kuristamaan jotta kulkevat hitaampaa lain puitteissa. Turvallisuus on paljon parempi kuin vaikka mopoissa, selviää katsomalla onnettomuustilastoja.
N28