Miten saan ruuvit betoniseinään?
Asun 70-luvun elementtikerrostalossa eikä iskuporakoneella saa millään muutamaa milliä syvempää reikää seinään. Taulukoukut menevät kyllä tauluja varten, mutta haluan laittaa seinälle Ikean Lack-hyllyjä. Olen yrittänyt porata useampaan kohtaan, mutta ei! Nyt pitää lähteä ostamaan pakkelia, että saan peitettyä rumat kolot. Millaisen aseen tarvitsen? Help mammat!
Kommentit (9)
Kai sulla on kiviterä iskuporakoneessa? Jos jollain puuterällä yrität reikää saada niin ei onnistu
Iskuporakoneet on aika huonoja. Uudella terällä saat pari reikää. Pitemmän päälle järkevämpää ostaa poravasaran halvimmillaan 100eur.
Onko oikea terä ja porakone iskupuolella? Kyllä tavallisella iskuporakoneella muutaman 10mm tai pienemmän reiän tekee. Huonolla tuurilla voi joku reikä osua rautoihin.
Jos enemmän ja/tai isompia reikiä, niin vuokraa poravasra.
Poravasara, minä olen kyllä iskuporakoneella saanut porattua ihan hyvin, toki niissä porakoneen laadussa on paljon eroja.
Katso ihmeessä netistä ohjeita, googlettamalla löydät tietoa.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:10"]
Iskuporakoneet on aika huonoja. Uudella terällä saat pari reikää. Pitemmän päälle järkevämpää ostaa poravasaran halvimmillaan 100eur.
[/quote]
Tuo nyt ei kyllä pidä paikkaansa. Normi porakone kyllä riittää. Ja kyllä ne terät kestää kymmeniä reikiä.
Sä luultavasti poltat terät piloille jollain halpispaska koneella.
UP