Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehelläni on kumma käsitys että piikkikorkkareilla

Vierailija
06.05.2015 |

Tanssiminen tai liikkuminen olis jotenkin vaikeeta.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:20"]

Ap, kannattaa harjoitella kävelyä matalammilla koroilla ja pyytää esim kenkäkaupan myyjältä neuvoa sopivien korkojen valintaan. Harjoitus tekee mestarin. Älä yritä heti liian korkeita korkoja jos tuntuu vaikealta.

[/quote] Ei siis minusta tunnu mutta mieheni luulee että se olisi ylivoimaista.

ap

Vierailija
2/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:02"]

Vaikkei se vaikealta ja tuskalliselta vielä kolmikymppisenä tuntuisikaan, lopulta kyllä tuntuu:

https://www.google.fi/search?q=results+of+wearing+high+heels&biw=1467&bih=680&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=vyxKVfPnIMaKsgGixYAw&ved=0CAYQ_AUoAQ

[/quote]

Tätini täyttää kohta 90 ja on käyttänyt koko ikänsä korkeita korkoja. Onhan sillä varpaat lytyssä eikä varmaan osaa enää edes kävellä tasajaloin kun laittaa heti sängystä noustessa korot jalkaan, mutta eipä niistä mitään kummoisia ongelmia ole tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu  minäkin tiedän yhden 90-vuotiaan papan, jolla ei ole tullut mitään keuhkosairauksia vaikka on ikänsä polttanut. Se että joku säästyy vaivalta, joka muille tulee erittäin todennäköisesti, ei tarkoita sitä ettei riskiä olisi olemassa. Tosiasia on, että korkeilla koroilla jatkuvasti kävely on erittäin rankkaa jaloille, tajusi sitä itse tai ei. Hyvin moni kärsii vanhempana esimerkiksi vaivaisenluista ja nivelsäryistä.

Itse tykkään kyllä sopivissa tilanteissa käyttää korkokenkiä, on minulla muutamat hyvinkin korkeat piikkikorkoiset. Opetteluahan se vaatii niillä käveleminen, ei kukaan osaa sellaista ilman harjoittelua. Avainasia on tosiaan myös ne omaan jalkaan sopivat kengät, toisilla tosin lesti on sen mallinen että sopivia kenkiä löytyy helpommin. Kenkäkaupan itse kun laahaan kauttaaltaan läpi, saatan löytää hyvällä tuurilla yhdet tai kahdet oikeasti omaan jalkaan hyvin sopivat, jotka eivät purista tai hierrä mistään, eikä toisaalta mihinkään kohtaan jää löysääkään. Parhaat varmasti saisi hyvällä suutarilla. Vaikka koroista tykkänkin, en kuitenkaan  missään nimessä haluaisi pilata jalkojani tepsuttelemalla koroilla vuoden ympäri päivittäin, sen verran minua oma terveyteni kiinnostaa.

Eikä kukaan väitteistään huolimatta yksinkertaisesti voi kävellä korkokengillä kuten matalilla kengillä. Tai jos yrittää, näyttä todennäköisesti äärimmäisen naurettavalta ja ei tarvitse ihmetellä, jos läheiset yrittävät vihjailla koroilla kävelemisen vaikeudesta. Korot muuttavat koko kävelyasennon aina nilkasta lantion asentoon ja muuttaa lihastasapainoa. Vaikka joku kävelee tottumuksesta luontevasti koroilla, ei se missään nimessä koskaan ole sama asia kuin tasapohjaisilla kengillä kävely. Jos joku näin väittää, ei hän tiedä asiasta yhtään mitään. Todennäköisesti näyttää vaappuvalta ankalta pyhätamineissa.

Vierailija
4/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on päätellyt sen sun liikkumisesta ja tanssimisesta? ;)

Vierailija
5/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehet ollaan niin isoja, että meille se olisi varmasti vaikeaa. Naiset ovat pieniä ja keveitä. Plus painopisteenne on alempana, joten tasapainon säilyttäminen on helpompaa.

Vierailija
6/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla tuntuu olevan. Ihan samalla lailla niillä kävellään, tanssitaan, ajetaan autoa jne. kuin muillakin kengillä.

Vierailija
7/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasahan se on. Korkeilla kengillä on kamalan vaikeata liikkua ja se päkiöillä seisominen ja liikkuminen sattuu hemmetisti luihin.

Vierailija
8/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:09"]Me miehet ollaan niin isoja, että meille se olisi varmasti vaikeaa. Naiset ovat pieniä ja keveitä. Plus painopisteenne on alempana, joten tasapainon säilyttäminen on helpompaa.
[/quote]
Mä olen 176cm ja 71kg ja korkoa sen 15cm. Eikä ole koskaan ollut vaikeaa. Että please, älä viitsi.

Vierailija
9/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen ja olen täysin samaa mieltä miehesi kanssa.

Vierailija
10/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:11"]Ihan oikeasahan se on. Korkeilla kengillä on kamalan vaikeata liikkua ja se päkiöillä seisominen ja liikkuminen sattuu hemmetisti luihin.
[/quote]
Ei mun ole koskaan ollut vaikea liikkua korkokengillä, saati että luihin (WTF?!) olisi ikinä sattunut =D

Vierailija
11/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:13"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:11"]Ihan oikeasahan se on. Korkeilla kengillä on kamalan vaikeata liikkua ja se päkiöillä seisominen ja liikkuminen sattuu hemmetisti luihin. [/quote] Ei mun ole koskaan ollut vaikea liikkua korkokengillä, saati että luihin (WTF?!) olisi ikinä sattunut =D

[/quote]

Niin että kun sulla ei satu, niin se on sitten yleimaailmallin fakta? Mulla sattuu ja on aina sattunut. Voi kuitenkin ihan hyvin kävellä kiilakoroilla, joissa kantapäällekin voi laske hyvin painoa.

Vierailija
12/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:13"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:11"]Ihan oikeasahan se on. Korkeilla kengillä on kamalan vaikeata liikkua ja se päkiöillä seisominen ja liikkuminen sattuu hemmetisti luihin. [/quote] Ei mun ole koskaan ollut vaikea liikkua korkokengillä, saati että luihin (WTF?!) olisi ikinä sattunut =D

[/quote]

Niin että kun sulla ei satu, niin se on sitten yleimaailmallin fakta? Mulla sattuu ja on aina sattunut. Voi kuitenkin ihan hyvin kävellä kiilakoroilla, joissa kantapäällekin voi laske hyvin painoa.
[/quote]
Kiilakorot sopiikin just tantoille.

Vierailija
13/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
14/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:13"]

[/quote]

[/quote]
Korkokengillä kävellessä sen koron päälle voi laskea vaikka ihan koko painon. Ei ihmekään että sattuu...

Vierailija
15/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kannattaa harjoitella kävelyä matalammilla koroilla ja pyytää esim kenkäkaupan myyjältä neuvoa sopivien korkojen valintaan. Harjoitus tekee mestarin. Älä yritä heti liian korkeita korkoja jos tuntuu vaikealta.

Vierailija
16/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 17:10"]

Monilla tuntuu olevan. Ihan samalla lailla niillä kävellään, tanssitaan, ajetaan autoa jne. kuin muillakin kengillä.

[/quote]

Ei niillä kyllä kävellä samalla tavalla kuin matalakantaisilla kengillä. Mahdat näyttää hassulta jos niin teet.

Vierailija
17/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on vaikeaa. Mulla ei anna edes nilkat periksi kävellä kohtalaisillakaan koroilla.

Vierailija
18/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu jalasta, kengästä, kokemuksesta ja tekniikasta.

Joillain taas on sellainen käsitys, että ruotsin puhuminen olisi jotenkin vaikeaa. Itsehän sitä osaan, joten kyllähän kaikki muutkin osaavat.

Vierailija
19/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopas Kaisa Liskin tai Irina Vartian (Monica Mustavaara salkkareissa) kävelyä korkkareilla.

Toiset ei vaan osaa.

Vierailija
20/36 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jurskuttaako joku oikeasti menemään kantapää edellä täydellä painolla jollain 15-senttisillä piikkikoroilla?? Mahtaa olla näky ja kengät tohjona. Yöks, tulee jotenkin mieleen Tuksun karvaiset pölkkyjalat ja liasta mustat varpaankynnet.