Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet ihmisestä, joka tekee henkilökohtaisen avustajan töitä?

Vierailija
11.01.2022 |

Olen kuullut, että jotkut pitävät avustajia tyhminä. Mitä mieltä te olette?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole eläkeläinen, pienten lasten äiti tms. niin pidän kyllä vähän yksinkertaisena.

Vierailija
2/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisesti mitään. Toivon että on löytänyt mukavan ja järkevän avustettavan, aika paljonhan noissa on vaihtuvuutta kun joidenkin avustajien kanssa ei tule oikein kukaan toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tyhmät pitää myös siivoojia tyhminä.

Vierailija
4/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein mitään. Kiva että hän tekee töitä. Itse en haluaisi hyvin epäsosiaalisena tehdä tuollaista, mutta arvostan kyllä kaikkia työntekijöitä.

Vierailija
5/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisen avustajan työ olisi vihoviimeinen, johon menisin. Avustettavat on monesti sen verran hankalia, että arvostan niitä, jotka sitä työtä jaksavat.

Vierailija
6/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt kumma jos joku ei saa mistään parempaa työtä.

Vierailija
7/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole eläkeläinen, pienten lasten äiti tms. niin pidän kyllä vähän yksinkertaisena.

Tähän olisi kiva saada perustelut, kiitos.

Vierailija
8/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, itse pidän itseäni ihan fiksuja vaikka teen henkkarin töitä.

Aiemmin olin töissä sähköyhtiössä asiakaspalvelutiimin esimiehenä ja työ oli mieleistä mutta sitä ei voinut tehdä osarina joten vaihdoin henkilökohtaiseksi avustajaksi. Palkka on nyt paljon huonompi mutta on sen verran omia sijoituksia (ja hyvin tienaava mies) ettei väliä.

N32

Vierailija
9/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että tekee tärkeää työtä, arvostan. Teen itsekin avustajan töitä, enkä ole tyhmä, päinvastoin oikein fiksu. Työni on mukavaa ja jää vapaa-aikaa harrastaa kaikkea kivaa tai vaikka opiskella.

Vierailija
10/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun sekin paskaduuni on tehtävä. Itse olen kouluttamaton ja siksi päätynyt alalle. Avustettavia on joka lähtöön ja itsellä on tälläkin hetkellä yksi mulkkku mutta muut mukavia. Helpoimmillaan työ on vaan sitä että seurustelee avustettavan kanssa ja köydään kaupassa, istuskelua ja voi plärätä omalla puhelimella.

Vierailija
11/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt kumma jos joku ei saa mistään parempaa työtä.

Parempaa? Paremmin palkattua, helpompaa vai arvostetumpaa? Kaikkia näitä? Avustettaviakin on monenlaisia. Mä hain kerran vapaa ajan-avustajan hommia (jotta olisin saanut lisäpisteitä yhteen muuhun hommaan), ja täti oli laittanut toiveiksi ihan helppoja juttuja, kokkailua, kauppa-avustamista jne. Mutta kun pääsin haastatteluun, tulikin kiva lista pihapensaiden leikkaamisesta, ullakon siivoamisesta ja jotain remppaakin ois pitänyt tehdä. Huh huh. Eipä napannut.

Nykyään on hienot apuvälineet, nosturit sun muut. Ennemmin  avustamista, kuin aamukuudelta pakkasessa jotain ulkohallia siivoomaan. 

Vierailija
12/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden joka kouluttautui lähihoitajaksi vain sen takia että voi näpistellä vanhuksilta ja vammaisilta. Hän jäi ainakin kerran kiinni näpistyksestä kouluaikanakin. En ymmärrä eikö näiden hoitoalan ihmisten rikosrekistereitä enää tarkisteta.

Sääliksi käy vanhukset ja vammaiset.

Vierailija
13/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun sekin paskaduuni on tehtävä. Itse olen kouluttamaton ja siksi päätynyt alalle. Avustettavia on joka lähtöön ja itsellä on tälläkin hetkellä yksi mulkkku mutta muut mukavia. Helpoimmillaan työ on vaan sitä että seurustelee avustettavan kanssa ja köydään kaupassa, istuskelua ja voi plärätä omalla puhelimella.

Vaihdoin itse avustajan hommista hoitoalalle, koska pahinta oli ne "helpot" hetket työssä. Itselle ihan täyttä helvettiä odotella ja istuskella toisen ihmisen kotona tunteja ennen kuin tapahtuisi jotain mihin apua tarvitaan, kuten wc käynti. Puhelinta en ole ilennyt näpräillä. Omalle luonteelle sopii paremmin nykyinen super kiireinen työ. Plussaa myös siitä että nyt on työkavereita joiden kanssa voi käydä läpi työn ikäviä puolia, mulk kuja ihmisiä siis. Avustajana jäi aivan yksin vaikka tuli kohdelluksi miten hirveillä tavoilla.

Vierailija
14/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden joka kouluttautui lähihoitajaksi vain sen takia että voi näpistellä vanhuksilta ja vammaisilta. Hän jäi ainakin kerran kiinni näpistyksestä kouluaikanakin. En ymmärrä eikö näiden hoitoalan ihmisten rikosrekistereitä enää tarkisteta.

Tämä ketju on henkilökohtaisista avustajista, ei lähihoitajista. Avustajan työtä voi tehdä ilman koulutusta. Lähihoitajan nimikettä ei voi käyttää kuin koulutettu ihminen.

Vierailija
15/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tyhmät pitää myös siivoojia tyhminä.

Joo..no sellaset ihmiset hukkuu omaan  paskaansa kun ei osata pitää huushollista huolta. Tehdä sellasta kuin siivota.

Vierailija
16/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman erilainen fiksu pitää vähintään olla, jos tekee noin huonosti palkattua työtä. Ja itsehän teen.

Vierailija
17/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on henkilökohtaisista avustajista, ei lähihoitajista. Avustajan työtä voi tehdä ilman koulutusta. Lähihoitajan nimikettä ei voi käyttää kuin koulutettu ihminen.

Tämä ehkä snadisti ärsyttää henkkarin työssä. Jotkut lähihoitajat kuvittelevat olevansa jotain neroja henkkareihin verrattuna lyhyen ja helpon koulutuksen perusteella.

Vierailija
18/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin itse avustajan hommista hoitoalalle, koska pahinta oli ne "helpot" hetket työssä. Itselle ihan täyttä helvettiä odotella ja istuskella toisen ihmisen kotona tunteja ennen kuin tapahtuisi jotain mihin apua tarvitaan, kuten wc käynti. Puhelinta en ole ilennyt näpräillä. Omalle luonteelle sopii paremmin nykyinen super kiireinen työ. Plussaa myös siitä että nyt on työkavereita joiden kanssa voi käydä läpi työn ikäviä puolia, mulk kuja ihmisiä siis. Avustajana jäi aivan yksin vaikka tuli kohdelluksi miten hirveillä tavoilla.

Jo vain, tämä on mun mielestä työn huonoin puoli. Avustajan työ on todella yksinäistä. Työyhteisö puuttuu eikä ole ketään, kenelle purkaa sydäntä työasioissa. En tosin tiedä jaksaisinko myöskään mitään kahvitaukojuoruiluja tai muita me-hengen ylläpitämisrituaaleja, joita jossain muussa työssä sitten pitäisi harrastaa.

Vierailija
19/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ehkä snadisti ärsyttää henkkarin työssä. Jotkut lähihoitajat kuvittelevat olevansa jotain neroja henkkareihin verrattuna lyhyen ja helpon koulutuksen perusteella.

Just just. Mä olen lähihoitaja ja olen tehnyt myös avustajan työtä vaikka on se lähihoitajan koulutus. En mä mitenkään korottanut lähihoitajia vaan kerroin vain sen tosiasian, että lähihoitajan toimeen pitää olla lähihoitajan koulutus. Ei siitä tarvitse suuttua.

Vierailija
20/22 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tarkastetaan, mutta ei siinä näy esim. näpistykset. Huume-, väkivalta- ja lapsiin kohdistuvat rikokset näkyy. Sinänsä ihan hyvä, koska olisi typerää ettei alalle pääsisi esim. yläasteaikaisen näpistyksen takia (no, sehän ei edes mene rikosrekisteriin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme