En keksi pojalle nimeä?!
En keksi, en millään. Kaikki nimet ovat joko liian plaa plaa perinteisiä, tai sitten liian suomalaisia. Tai muuten vaan joku tökkii. Toisaalta en halua mitään liian erikoistakaan. Ja nimessä pitää olla pontta, ei mikään liian löysä ja munaton nimi.
Esimerkiksi Sebastian on aika kiva, mutta on liian iso mielleyhtymä erääseen henkilöön. Gabriel on kiva, mutta jotenkin vierastan kuitenkin tuota geetä ja lähipiirissä on muutenkin paljon el-loppuisia. Totti on kiva, mutta vähän liian hassu ja sellainen epänimi. Aatos on kiva, mutta liian suomalainen. Noel tai Nooa on kiva, mutta liian lössöjä.
En keksi...
Kommentit (108)
Voih Ap, en ihan tavoita sun nimimakua... minusta esim. tuo Sebastian on juurikin vähän "löysä" nimi... Mutta tässä vähän laidasta laitaan:
Konsta
Reko
Rasmus
Tatu
Joose
Terho
Osku
Jyri
Aamos
Nestori
Ringo
Saska
Valle
Moritz
Oliver
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 15:22"]
Niilo
Akseli
Kaspian
Mirko
Kaarlo
...
[/quote]
Kirjoitusasultaan mukavan pontevia nimiä, mutta liian suomalaisia. Niilo ja Mirko eivät myöskään ole ehkä tarpeeksi miehekkäitä. Ap
Samuel, vaikka onkin el-loppuinen.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 15:24"]
Benjamin Robin Alex Anton Lucas Frans
[/quote]
Benjaminia olen miettinyt ja harkitsen edelleen. Robin, Alex ja Frans tuovat mieleen naisen. Lucas liian muotinimi. Ap
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 15:22"]
Niilo
Akseli
Kaspian
Mirko
Kaarlo
...
[/quote]
Kirjoitusasultaan mukavan pontevia nimiä, mutta liian suomalaisia. Niilo ja Mirko eivät myöskään ole ehkä tarpeeksi miehekkäitä. Ap
[/quote]
Ni miten ois Axel? Tai Carlos?
Aatos on "liian suomalainen" nimi? Millainen nimi sitten olisi "sopivan suomalainen"?
Eli haluat kansainvälisen nimen joka istuu suomalaisenkin suuhun. Edellä mainittujen lisäksi ehdotan:
Alex, Axel, Markus, Matias, Mikael, Robert
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 15:29"]
Minkämaalainen sä olet, ap? Tiedosta voisi saada vähän apuja nimien ehdotteluun.
[/quote]
Minä olen suomalainen. Miehellä on juuria kahteen eri maahan. Sen takia nimen pitää olla suht yleismaailmallinen, perisuomalainen ei sovi. Ap
Marko
Eelis
Eero
Erik
Henry
Toni
Ben
Patrik
Kasimir
Niclas/Niklas
Joonatan
Jonas/Joonas
Arttur/Arthur
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 15:30"]
Kaikki sun mainitsemat ihan kamalia :D Joten pitäis pitää vaan oma turpa nyt kiinni.
Miten olis: Ari?
Se on aika harvinainen tällä hetkellä, toki suomalainen perusnimi, mutta myös kansaivälinen! Pontta löytyy. Helppo.
[/quote]
Mieluiten vähintään 4 kirjainta ja lähipiirissä on jo Ari. Ap
Helppoa. Jos et itse millään keksi nimeä, anna keksiminen miehesi tehtäväksi.
Etsikää miehesi kotimaan nimipäiväkalenterista nimiä jotka sopivat myös Suomeen
Kaikki sun mainitsemat ihan kamalia :D Joten pitäis pitää vaan oma turpa nyt kiinni.
Miten olis: Ari?
Se on aika harvinainen tällä hetkellä, toki suomalainen perusnimi, mutta myös kansaivälinen! Pontta löytyy. Helppo.