Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko isä käydä neuvolassa vauvan kanssa?

Vierailija
19.09.2006 |

Tarvitseeko äidin olla paikalla ?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen kauan teidän neuvolareissut kestää, kun ruuat pitää olla mukana. Mutta ymmärrän kyllä, että on paikkoja, joissa ajat saattavat venyä reilusti annetusta. Meidän tuppukylällä ei ole pelkoa sellaisesta, joten ei päässyt imetys häiriintymään, kun neuvolakäynnit sovitettiin syöttöväliin.

Eikä voi edes hyvällä tahdolla sanoa, että isä olisi jotenkin paneutuneempi lapsen asioihin.

Vierailija
22/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA MIKÄÄN MAHTI MAAILMASSA EI SAISI MUA LIVISTÄMÄÄN POIS SIITÄ HUONEESTA KUN PIENI LAPSENI SAA PIIKIN.

LASTAKIN PELOTTAA JA SATTUU JA SILLOINKO ÄITI HÄIPYY?

MINÄ OLEN SILLOIN LASTANI LOHDUTTAMASSA JA TSEMPPAAMASSA!

VOI JUMA MITÄ IHMISIÄ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoiti tyttömme neuvolaäynnit. Ei terkka ainakaan täällä ihmetellyt, kun tiesi, että mieheni on lapsen kanssa kotona. Totta, että ihan pienen vauvan kanssa olisi äidinkin hyvä mennä, koska äidinkin vointia tarkkaillaan.

Vierailija
24/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

MUTTA MIKÄÄN MAHTI MAAILMASSA EI SAISI MUA LIVISTÄMÄÄN POIS SIITÄ HUONEESTA KUN PIENI LAPSENI SAA PIIKIN.

LASTAKIN PELOTTAA JA SATTUU JA SILLOINKO ÄITI HÄIPYY?

MINÄ OLEN SILLOIN LASTANI LOHDUTTAMASSA JA TSEMPPAAMASSA!

VOI JUMA MITÄ IHMISIÄ..

Vierailija
25/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkikammoinen pyörtyvä ja oksenteleva äiti onkin todella tsemppaava lapselleen....

Kaikessa muussa olen ollut mukana, mutta selkäydinpunktioon en mennyt. Jos olisin saanut jonkin paniikkikohtauksen sen aikana, tuskin siitä lapselle ainakaan apua olisi ollut, vai kuinka?

Vierailija
26/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti on pelokas ja jännittää lapsen piikittämistä, niin lapsi vaistoaa tämän ja alkaa itse pelätä ja itkeä.

Vierailija
27/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen isän kanssa rokotukseen, on kamalan tunteettomia ihmisiä ja niiden lapset saa varmasti trauman, kun niiden äiti on livistänyt väärällä hetkellä. Taidat vähän liiotella asioita. Meillä kun lapset tuskin parahtaneet tai huomanneet rokotuksia. Taitaa vanhempien asennekin vähän vaikuttaa. Ja meillä äiti on käynyt kyllä lasten kanssa rokotuksissa, kun isä on se piikkikammoinen.

Vierailija
28/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain käsityksen että joku lähtee huoneesta pois kun ei kestä itse piikkejä. En saanut käsitystä että isä sinne jäisi vaan että lapsi jäisi yksin hoitajan kanssa.

Mun mieheni on myös käynyt lasten kanssa neuvolassa, että chill out siitäkin mesoajat!

Siitä nousi karvat pystyyn että joku jättäisi lapsen yksin kun ei itse (buuuhuuu) kestä piikkejä. Pakkoko sitä on tuijottaa jos ei kestä?? Olisi edes paikalla.

Vierailija
29/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muistaako kaikkea kertoa niin täsmälleen siellä mutta ainakin vielä asiat on saatu hoidetuksi ja enemmänkin neuvolatädit ovat tykänneet siitä että isä käyttää lasta.

Vierailija
30/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se terveydenhoitaja vähän ihmetellyt, kun yleensä itse käytän, mutta hyvin niillä oli siellä mennyt.

Minusta oli hassua, kun kotikäynnillä terkka oli kirjoittanut neuvolakorttiin, että molemmat vanhemmat hoitavat vauvaa. Tämä oli siis ihan erillisenä merkintänä siinä, mutta sitten huomasin, että ei kaikilla varmasti ole näin, monella lapsella ei ole isää hoitamassa, tai jos on, niin on esim. töissä jne.

Vierailija
31/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en voi sietää typeriä terkkareita. Heillä on tietenkin eri tulkinta tilanteesta...

Vierailija
32/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan käyty joko yhdessä tai yksin. Mies myös muutamaan otteeseen ja siitähän neuvolantädit oli maireena, niin ihana isä :) Hyvä vain, sillä välin sai äiti kotona nukuttua ihan rauhassa. Kyllä ne neuvolakäynnit on isällekkin tärkeitä, kaikilla miehillä ei vaan oo pokkaa moiseen.

Vierailija
33/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta isälle ei. meillä perheessä erityislapsi ja isä usein mukana, kun

tarvii tiukkaa linjaa vetää. mulle usein lauotaan jotain tyhmää, mutta isälle eivät uskalla sanoa.

jatkuva jauhaminen lapsen vaippojen käytöstä. lapsi keskiv. kehitysvammainen. oppi kuivaksi 4.4v.

ihan hyvään aikaan kehitysvammaisena lapsena, kun vielä ottaa huomioon lapsen autistiset piirteet.

siinäpä neuvolalle ihmettelemistä, kun vilkas kuopus oppi kuivaksi kuukaudessa. ikää oli 2.4v.

syrjimistä on ellei isä kelpaa lapsen neuvola käyntejä hoitamaan.

Vierailija
34/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä, joilla isät hoitaa VAUVAN neuvolakäynnit asia oikein hoidetaan? Mies lähtee kesken työpäivän töistä, ilmoittaa pomolle, että käynpä vauvan kanssa neuvolassa ja hurauttaa kotiin. Kotona ottaa vauvan matkaansa ja ajaa neuvolaan. Neuvolan jälkeen vie vauvan kotiin ja menee takaisin töihin.

Eikö olisi normaalitilanteessa aika paljon helpompaa, että äiti lähtee kotoa vauvan kanssa sinne neuvolaan?

Ei meillä mies ainankaan voi kesken työpäivän lähteä tuollaiselle reissulle ja tunnit pitäisi kuitenkin tehdä myöhemmin sisään. Ja vaikka kuinka vaahdotaan tasa-arvosta lastenhoidossa, niin kyllä se vauvan kanssa kotona oleva tietää ihan takuu varmasti enemmän vauvasta kuin se, joka on päivät töissä!!! Imetykset, äidin jaksamisen jne.

Asia on eri, jos äiti on töissä ja isä vauvan kanssa kotona. Silloin on toki luonnollista, että isä hoitaa myös neuvolat. Mutta huomatkaa se, että ap kysyi nimen omaan VAUVAN neuvolakäynneistä. Eli alle 12kk ikäisen.

Vierailija
35/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai on paljon sellaisia, jotka ei tee ainoastaan sitä ma-pe 8-16...

Vierailija
36/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka suu vaahdossa papattaa tasa-arvosta jne

Entä kun mies tekee kolmivuorotyötä eli on usein myös päivisin kotona? Samahan se on silloin kumpi sinne neuvolaan puoleksi tunniksi vauvan kanssa menee kun kerran on isä, joka haluaa myös osallistua lapsensa elämään.

Vierailija
37/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei tosin koskaan yksin vauvan kanssa käynyt, muutaman kerran oli meidän mukana. Mies päivät töissä ja minä vauvan kanssa kotona, niin kyllä mä paremmin tiesin missä mennään ja mun oli helpompi vastata neuvolan kysymyksiin.

Tosin pakko myöntää että, ei mun miestä nyt edes neuvolareissut niin kauheesti kiinnostaneet että ois halunnut sinne yksin mennä. Nyt viimeksi oli 5-vuotistarkastus ja kysyi toki että, " miten meni" ?

Vierailija
38/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääse. Olimme molemmat estyneitä töiden takia ja lastenhoitaja vei ja hyvin meni. Kertoi meille sitten mitä oli sanottu.

Pyrimme kyllä yleensä, edes toinen meistä, menemään.

Vierailija
39/39 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen työ painottuu iltoihin ja viikonloppuihin, joten on useinkin päivisin kotona. Harvemmin sitä neuvolat vaikka sunnuntaille osuu.

Ihmetteletkö samaan malliin, jos isä vie vaikka 4-vuotiaan iltasella muskariin? Meillä se taas on usein mahdotonta miehen työssäolon vuoksi ja minä hoidan nuo kuskaamiset.