Voiko isä käydä neuvolassa vauvan kanssa?
Kommentit (39)
Ei mullakaan ole ajokorttia, lapset olen neuvolassa kuitenkin käyttänyt.
Miksi toi syyttävä sävy? Annat ymmärtää että jos isä vie lapsen neuvolaan, silloin äiti ei ole niinkään paneutunut lapsen hoitoon?
Joissain perheissä molemmat vanhemmat paneutuvat lasten hoitoon, harmi ettei teillä se toteudu etkä silloin voi ymmärtää että joku isä saattaa osallistua lasten hoitoon ilman että äiti olisi hunningolla.
Ei nelosella mitään syyttävää sävyä tuossa ole.
Ööh.. meillä on kyllä molemmat paneutuneita, eikä se että toinen vie neuvolaan tee toisesta vähemmän paneutunutta.
Meillä ainakin terkka ja lääkäri ihmettelivät suureen ääneen, että onkos äiti kipeä vai missäs äiti on? Yleensä minä siis olin käyttänyt lapsia neuvolassa, mutta kun mieskin kerran oli kiinnostunut niin mikäs siinä. Eikä meillä ollut kyseessä mikään vauva-ajan tarkastus vaan kaksivuotisneuvola.
Kun äiti käy neuvolassa ja isä ei, sitä ei ihmetellä yhtään.
Jos isä käy neuvolassa ja äitiä ei näy, sitä ihmetellään ja isä on sankari ja hyvä isä, äiti taas vastuuton ja kamala!
Jos joku ihmettelee, sanon vain että lapsella on myös isä ;)
olevan imetyksellä ja äidin lähettyvillä :). Niin ja äitihän sen on synnyttänyt joten on tärkeää että myös äidin voinnista päästään puhumaan.
ja hyvä ettei tädit aina polvilleen käy sitä kumartamaan, kun se on niin hyvä isä.
jännä olis tietää mitä ne minusta ajattelevat ;-)
Meillä on isä hoitanut pääasiassa kaikki neuvolakäynnit.
sitten mies siitä eteenpäin, myös hammashoitola ja yksi ea-poli (putosi keittiön pöydältä, johon kiipesi viime viikolla). Eivät uskalla ihmetellä, mieheni on jämäkkä eikä tykkää lepertelystä...
minusta ihan pienen vauva kanssa on hyvä jos äiti on mukana, yleensä kun siinä vähän katotaan myös sitä äidin vointia. Ja varsinkin jos imettää niin tarviihan se vauva ruan mukaan.;) Neuvolassa saattaa aika venähtää, ei ehkä pääsekkään just sillon sisään kun pitäisi ja vauvalla nälkä yllättää. Tietysti jos on jo isompi vauva ja syö muuta niin totta ihmeessä isä voi mennä. Ja varsinkin jos isompi lapsi kyseessä. Minusta ihan normaalia että isäkin käyttää OMIA lapsia neuvolassa.:)
Meillä päin (keskieuroopassa) isät paljon käyttää lapsia " neuvolassa" (=lastenlääkärin tarkastuksissa joka vastaa periaatteessa neuvolaa paitsi että parempi..). Miksipä ei.
Vierailija:
olevan imetyksellä ja äidin lähettyvillä :). Niin ja äitihän sen on synnyttänyt joten on tärkeää että myös äidin voinnista päästään puhumaan.
Huvittavaa kyllä, kun olimme kerran molemmat neuvolassa, terkkari kirjoitti neuvolakorttiin " isän ja äidin kanssa neuvolassa" . Hänelle se ilmeisestikin oli jotain uutta...
Vierailija:
Huvittavaa kyllä, kun olimme kerran molemmat neuvolassa, terkkari kirjoitti neuvolakorttiin " isän ja äidin kanssa neuvolassa" . Hänelle se ilmeisestikin oli jotain uutta...
sitä, että isä on ollut mukana lapsen elämässä. Terkka ei välttämättä tule julistamaan tuleville virkaatekeville asiasta. Onhan se hyvä, jos joskus lapsesta aletaan tapella ja käydä oikeudenkäyntiä, että isällä on osallistumsesta lapsen elämään edes yksi todiste. Äidit eivät niitä tarvitse.
Mulla mies käytti aina kun lasta piti rokottaa,mulla niin kamala piikkikammo etten kestäny lähteä sinne itkemään.
mielinmäärin, mutta kun lapsiin sattuu. Mulla menee hermot.
Vierailija:
Mulla mies käytti aina kun lasta piti rokottaa,mulla niin kamala piikkikammo etten kestäny lähteä sinne itkemään.
Oli se sitten isä tai äiti. Nykyään näkee usein isiä neuvolakäynneillä lastensa kanssa.