Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

E-pillereiden lopetus - milloin huomaa muutoksen?

Vierailija
06.05.2015 |

Lopetin juuri e-pillerit monen vuoden käytön jälkeen ja toivon sen tasoittavan mielialaa ym. Olen lukenut netistä monia kauhukokemuksia hiusten putoamisesta, aknesta, painon noususta ym. Mietinkin että onko kellään kokemuksia siitä kuinka pitkän aika lopetuksesta menee että näitä oireita alkaa ilmaantua? Entä onko jollain kokemusta siitä missä vaiheessa lopetus mahdollisesti alkaisi näkyä kohentuneena mielialana tai muuna positiivisena?

Kokemuksia jakoon!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun maha alkaa kasvamaan.

Vierailija
2/6 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on menny 4-6kk että on kierto tasoittunu n 28-30Pv. Ikinä ei oi hiuksia lähteny. Ekat pari kuukautta on vähä finnejä puskenu mutta ei pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin e-pillerit viime vuonna juurikin noiden mielialavaihteluiden vuoksi. Lopettamisen jälkeen hormonit alkoivat tasaantua noin kolmen kuukauden jälkeen, mutta tämä on toki todella yksilöllistä. Ero mielialassa oli kyllä jotain aivan todella huomattavaa! Kaikki tuntui paljon selkeämmältä eikä raivareita tai ärsytystä ollut enää juuri ollenkaan. Alakuloisuus ei enää vaivannut ja jotenkin kaikki asiat tuntuivat selvemmiltä. Huomasin myös, etten stressanut asioista enään niin paljon kuin ennen.

Huomasin myös, ettei silloinen parisuhteeni ollut sitä mitä halusin ja tunteet poikaystävää kohtaan haihtuivat samaan tahtiin hormonien kanssa.. Tavatessamme söin siis pillereitä. En toki tiedä johtuiko eromme ainoastaan e-pillerien lopettamisesta, mutta uskon vahvasti, että oman mieleni kirkastumisella oli jotain osuutta asiaan.

Painoni laski mitään tekemättä noin 4 kiloa lopettamisen jälkeen ja turvotus erityisesti mahan seudulta katosi vähitellen. Minulla lopettaminen vaikutti tukkaan positiivisesti ja se paksuuntuikin hurjaa vauhtia.

Itse epäröin lopettaa pillereitä juuri ihon vuoksi. Ihoni huononikin aika lailla verrattuna pillereiden aikaiseen vauvanpeppu ihoon. Lopetin pillerit kuitenkin keväällä ja kesällä auringon tullessa esiin ja hormonien tasaannuttua ihokin parani. Toki edelleen tulee näppyjä silloin tällöin, mutta mielummin näin kuin hormonihöyryissä eläminen.

Ikinä en kyllä enään palaa hormoneihin! Mitä kauemmin aikaa kulunut lopettamisesta sitä enemmän huomaan positiivisia vaikutuksia. Pillereiden aikaan minulla oli paljon nivelsärkyjä ja niveljäykkyyttä, mikä myöskin katosi lopettamisen jälkeen. Tällä hetkellä kuparikierukka käytössä, joka siis ainoa hormooniton ehkäisyvaihtoehto kondomien lisäksi..

Vierailija
4/6 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään kun on kolmannella kuukaudella.

Vierailija
5/6 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta meni kierron tasaantumisessa. Finnejä tuli kyllä jo muutaman vkon sisään (meni ohi parissa kk:ssa) ja mielialakin koheni suht nopeasti.

Vierailija
6/6 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin neljäksi kuukaudeksi, mutta sain siitä pahan aknen kuukaden sisään. Palasin käyttämään pillereitä ja kesti taas monen monta kuukautta, että iho rauhoittui... Aamulla melkein itkua vääntäen pesin kasvojani, kun ihoon sattui johtuen isoista onteloituneista pateista. Mikään puhdistus/ kosteuttaminen ei tuntunut auttavan. Mielialaani eikä painooni ei ole pillerit koskaan vaikuttaneet suuntaan taikka toiseen. Iho on ainut ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi