Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soititko MLLn vanhempainpuhelimeen? Aina se ei ole luottamuksellista

Vierailija
11.01.2022 |

Tuttavani kertoi naisesta joka työskentelee vapaaehtoisena MLLn vanhempainpuhelimessa. Mies jätti hänet useita vuosia sitten ja kokee kai että hän taustansa vuoksi pystyy auttamaan ja ymmärtämään vaikeita perhetilanteita ja parisuhteita. Hän ei kuitenkaan noudata vaitiolosääntöä vaan lavertelee hyvinkin yksityiskohtaisesti soittajien tilanteista jopa teinilapselleen joka puolestaan levittää jutut hänkin eteenpäin.

En käsitä miten MLLn perehdytyksen läpikäynyt voi toimia näin vastuuttomasti. Uskoisin että vaitiolovelvollisuutta korostetaan erityisesti, onhan kyseessä vaikeassa ja haavoittuvassa asemassa olevat soittajat. Tapaukset jotka tuttavani kertoi minulle ovat rankkoja. Nainen on kuulema utelias ja itse epäonnistunut parisuhteissa eron jälkeen joten ilmeisesti saa tylsään arkeensa vaihelua olemalla hyväntekeväisyystyössä jota hän ei ennen eroaan harrastanut. Tulikin vaikutelma että hän hakee sisältöä elämäänsä mutta ei ole pyyteettömästi auttamassa.

Mitä tekisitte? Antaako olla vai otanko yhteyttä MLLään ja kerron henkilöstä? Asia tuli minulle välikäden kautta, tietysti parasta olisi että tuttavani tekisi ilmoituksen mutta hän ei halua sekaantua asiaan. Ikävä kyllä hän on jo sekantunut kertomalla juttuja minulle ja nyt olen minäkin siis tässä osallinen.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi