Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen nukkunut 3vrk aikana vain 6 tuntia

Vierailija
05.05.2015 |

Sain töitä pitkän työttömyyden jälkeen ja pääsin tehtaaseen töihin. Työtä tehdään kolmessa vuorossa aina viikko kerrallaan samaa vuoroa. Nyt on siis menossa yövuoro ja itkettää ja raivostuttaa koska en saa nukuttua vuorojen välissä. Sunnuntaina en pystynyt nukkumaan ennen töihin menoa ja eilen puolikuolleena töistä päästyäni sain nukutuksi vain 3 tunia. Niillä unilla toiseen yövuoroon ja tänä aamuna voin jo fyysisesti pahoin väsymyksestä. Heräsin taas kolmen tunnin jälkeen. 

Kuinka kauan fysiikka kestää tätä? Alan olla unettomuuteen jo niin vittuuntunut, että pelkkä raivo pitää mut hereillä ja stressi siitä että on pakko nukkua. 

Makuuhuoneen saan pimeäksi. Kotona ei päivisin ääniä, joten sen puolesta ei hätää. Kyttään kokoajan kelloa ja lasken kuinka monta tuntia olisi vielä aikaa nukkua. Käyn koiran kanssa happihyppelyllä ja syön terveellisesti. 

Ikää minulla on 40. Joudunko tosiaakin luopumaan vakituisesta työpaikasta tämän takia? Itseäkin jo pelottaa ajella työmatkoja kun välillä havahdun ihmettelemään, että missä ajelen kun en tunnista paikkoja, vaikka ihan tutut maisemat.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma on varmaan juuri tuo kellon kyttääminen, itsekin unettomana olen huomannut että jäljellä olevien tuntien laskeminen on se vihoviimeinen virhe ja aiheuttaa vain lisää stressiä. Itseäni auttaa jos pääsen tilaan, jossa en niin välitä tuleeko uni vai ei. Tiedän että ei ole helppoa, mutta yritä ottaa sellainen asenne että silmät kiinni lepääminenkin on tyhjää parempi. Toisaalta joskus auttaa nousta suosiolla hetkeksi ylös, lueskella tai katsella tv:tä rauhassa ja yrittää nukahtamista sitten vasta uudestaan.

Vierailija
2/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile melatoniinia ja jos et silläkään saa nukutuksi niin unilääkettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta taas töihin lähtö edessä. Silmät itkusta turvoksissa ja itku johtuu väsymyksestä. Työmatkaa on 60km/suunta ja itseäkin pelottaa hypätä rattiin. Huomenna käyn ostamassa tuota melatoniinia jos siitä jotain hyötyä olisi. 

Saan aamulla todella nopeasti unen päästä kiinni, mutta unessa pysyminen tuottaa ongelmia. Vahvoja unilääkkeitä en haluaisi käyttää, koska pää menee niistä ihan sekaisin.

Pyysin miestäni, joka on työttömänä että olisi toiminut kuskinani, mutta piti mua lähinnä hulluna ja nauroi että ei todellakaan lähde aamulla hakemaan.

Ap

Vierailija
4/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menet nukkumaan, ajattele tietoisesti jotain aivan muuta. Luo pääsi sisällä vaikka jotain kirjan juonta tms, ei mitään väliä tuleeko hyvää vai kuraa, kunhan et vaan keskity siihen mikä pitää hereillä.

Itse nukahdan varmimmin stressin alla niin että keksin ihan turhaa ajateltavaa mihin voin keskittyä, niin ei "ehdi" aivot stressaamaan niiitä asioita mitkä pitää valveilla.

Vierailija
5/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et ole vielä tottunut rytmiin? Kyllä se uni tulee, jos unettomuus ei ennen ole ollut ongelma. Vuorotyö vaatii totuttelua ja varsinkin pitkän työttömyyden jälkeen.

Vierailija
6/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia, ettei aikuinen saa unta yövuoron jälkeen kuin noin 3 tuntia. Nukut pidempään sitten vuorojen jälkeen. Käy vuorojen välillä ulkona kävelyllä ja syö terveellisesti.

Vierailija
7/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 21:17"]Kohta taas töihin lähtö edessä. Silmät itkusta turvoksissa ja itku johtuu väsymyksestä. Työmatkaa on 60km/suunta ja itseäkin pelottaa hypätä rattiin. Huomenna käyn ostamassa tuota melatoniinia jos siitä jotain hyötyä olisi. 

Saan aamulla todella nopeasti unen päästä kiinni, mutta unessa pysyminen tuottaa ongelmia. Vahvoja unilääkkeitä en haluaisi käyttää, koska pää menee niistä ihan sekaisin.

Pyysin miestäni, joka on työttömänä että olisi toiminut kuskinani, mutta piti mua lähinnä hulluna ja nauroi että ei todellakaan lähde aamulla hakemaan.

Ap
[/quote]

Unilääke ei koukuta ja voi ottaa väliaikaisest. Mulla oli stressi paha ja käytin 2 viikkoa. Sitten pois. Ja teidän, että voin ottaa joskus tarvittaessa, vaikka en oo tarvinnut

Vierailija
8/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nukkunu 4 tuntia Revi siitä

Vierailija
9/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 21:41"]

Mä oon nukkunu 4 tuntia Revi siitä

[/quote]Ja menossa yöksi töihin?

Vierailija
10/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 21:17"]

Kohta taas töihin lähtö edessä. Silmät itkusta turvoksissa ja itku johtuu väsymyksestä. Työmatkaa on 60km/suunta ja itseäkin pelottaa hypätä rattiin. Huomenna käyn ostamassa tuota melatoniinia jos siitä jotain hyötyä olisi. 

Ap

[/quote]Tuossa tilanteessa haet sairaslomaa. 

lääkäri

Vierailija
11/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on elämässä ollut n puolen vuoden jaksoja jolloin nukuin vain 4h vrk, siihen tavallaan tottuu ja väsymys on normi tila. Älä tressaa,ihminen selvii ihmeen vähillä unilla jokusen kuukauden jopa vuodenkin mutta sen jälkeen voi alkaa flippaa...

Vierailija
12/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä lapsiperheestä, yhden käden sormet riittää sen laskemiseen että kuinka monesti viimeisten neljän uoden aikana olen saanut nukkua niin pitkään kuin haluaisin. Herätys on tullut välillä monta kertaa yössä ja aamulla ylös viimeistään klo  5-7. Kaikken tottuu. :)

Vierailija
13/13 |
05.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääke auttaa