Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottaako teitä sydänlihastulehdus tai vastaava akuutti verenkierronhäiriö?

Vierailija
11.01.2022 |

Nyt lähti Bob Saget, nämä tapaukset ovat räjähtäneet käsiin. Itse en ole uskaltanut harrastaa liikuntaa viikkoihin tämän riskin vuoksi.

https://www.is.fi/viihde/art-2000008530902.html

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kyllä ahdistaa..

Vierailija
2/37 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on jo geeniperimässä korkea riski sydän- ja verisuonisairauksille. Ei kannata pelätä liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänlihaksen tulehdus ei ole mikään verenkierron häriö. Jos aiot tunkea sitä venäjäntrollipaskaasi tänne, niin yritä edes vähän, ettet näyttäisi niin selvästi trollilta.

Vierailija
4/37 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin poika kuoli sydänlihaksen tulehdukseen noin 10 vuotta sitten. Innokas lenkkeilijä ja kahden pienen lapsen isä ei malttanut levätä flunssaisena, vaikka väsytti. Hän ajatteli väsymyksensä olevan vain lorvikatarria, joka poistuu kunnon lenkillä.

Itse sain lääkäriltä käskyn mennä taksilla kotiin, edes bussipysäkilta kotiin käveleminen ei tullut kysymykseen. Olin keikkatöissä, enkä halunnut menettää palkkaani, joten menin töihin sairaana. Sain mm. keuhkoputkentulehduksen työkeikan aikana ja lääkäri sanoi sydäntäni kuunneltuaan, että se menee seuraavaksi - jos en malta levätä. Antibiootit ja lepo auttoi.

Nämä molemmat siis jo vuosia ilman koronaa.

Vierailija
5/37 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota, sillä en ole ottanut rokotetta.

Vierailija
6/37 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan ovat sitten myös koronan haittavaikutuksia ja sellaisina todella paljon yleisempiä kuin rokotehaittana.

Veren hyytyminen ja sydänlihastulehdus ovat usein riskinä myös muiden vakavien infektioiden yhteydessä.

Se teiltä aina kätevästi unohtuu siellä Savushkininkadulla.

Vierailija
7/37 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rokotteen aiheuttama sydänlihastulehdus perustuu siihen samaan piikkiproteiiniin kuin mikä koronaviruksessa on. Kummatkin aiheuttavat saman sydänlihastulehduksen joskus. Jos rokotettu ei ymmärrä levätä, saattaa käydä huonosti.

Vierailija
8/37 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain se pelottaa että sellaiseen ei kuole vaan, että käy kuten isälleni josta tuli täysi kuu-ukko aivoinfarktin jälkeen. Ei siis ymmärrä ympäröivästä maailmasta oikein mitään. Pitkäaikainen muisti toimii jotenkin eli muistaa kyllä ihmisten nimet mutta lähi- ja käyttömuisti ihan olematon, eli ei muista mitä pari minuuttia aiemmin on tapahtunut.

Kuolema sellaiseen ei pelota. Se on kuitenkin nopea lähtö sitten.

Vierailija
9/37 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tuota mietin, kun toista piikkiä varasin. On siitä jo aikaa, mutta toivottavasti ei mitään tuollaista tule. 

Vierailija
10/37 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olisi ottanut mielummin Modernan vaikka siinä onkin se veritulpan vaara. Tämä pfizerin mrna-rokote saattaa jättää sivuoireita pitkäksi aikaa. Se veritulpan riski on ohi nopeasti.

Jos olet jo sairastanut koronan, se rokote voi aiheuttaa todella kovia oireita kun keho tunnistaa sen virukseksi. Itse olen käsinyt väsymyksesta, päänsärystä ja rintakivusta kohta kuukauden 2. rokotteen jälkeen. Uskon, että menee ajan myötä ohi, mutta yllätyin miten kovat oireet rokotteesta tuli kun sitä on kehuttu maasta taivaisiin.

Vierailija
11/37 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään ultraurheilija, joten sydänlihastulehdusta ei ole tarvetta pelätä. Normaalit päivittäiset lenkkini hoidan jatkossakin levollisin mielin.

Vierailija
12/37 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota.

Vältän urheilua flunssaisena/ jnkn infektiotaudin aikana tai toipilas aikana. 

Huolehdin myös siitä, että verenpaineeni pysyy normaalilukemissa.

Ihmiset eivät ilmiselvästikään ymmärrä sitä miten paha "hiljainen tappaja" on kohonnut verenpaine. Tai oikeastaan iso osa ihmisistä ei mittaa verenpainettaan säännöllisesti eli on täysin tietämätön siitä. Kohonnut verenpaine altistaa sydän- ja verisuonisairauksille esim. juurikin aivoinfarktille (tulpalle) ja aivoverenvuodolle sekä sydämen krooniselle rytmihäiriölle eli eteisvärinälle/flimmerille. Eteisvärinän aiheuttamat aivoverisuonitulpat halvaannuttavat ja tappavat vajaa 3000 ihmistä vuosittain. Ja aivoverenvuodot toisen mokoman. 

Vierailija
13/37 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pelottaa.

Vierailija
14/37 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut koronaviruksen jälkitautina sydänlihastulehdusta? Millaiset oli oireet?

Vierailija
15/37 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelota, sillä en ole ottanut rokotetta.

Koronan sairastaminen nostaa riskiä paljon enemmän kuin rokotteen ottaminen.

Vierailija
16/37 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa en olisi ottanut rokotteita.. :(

Ole iloinen että otit. Ilman rokotteita veritulppariskisi olisi paljon suurempi.

Vierailija
17/37 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena jo kuulin näistä, että joku himoliikkuja meni salille tai lenkille, vaikkei flunssa ollut vielä parantunut. Sitten olikin paljon pitempi toipumisaika, kun sydänlihastulehdus vei niin heikoksi. Siksi ei olisi itselle tullut sen takia koskaan mieleenkään harrastaa kipeänä mitään kävelyä kummempaa. Riski on ihan todellinen nuorella ja muuten terveelläkin.

Vierailija
18/37 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tekosyy kieltäytyä liikunnasta.

Vierailija
19/37 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota. Liikun kyllä päivittäin mutta en ole mikään itseni läkähdyksiin vetävä ultra-liikkuja tai aktiivi-urheilija.

Vierailija
20/37 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se rokotteen aiheuttama sydänlihastulehdus perustuu siihen samaan piikkiproteiiniin kuin mikä koronaviruksessa on. Kummatkin aiheuttavat saman sydänlihastulehduksen joskus. Jos rokotettu ei ymmärrä levätä, saattaa käydä huonosti.

Joskus yli 35v. sitten mulla oli tavallista ärhäkämpi flunssa, tai ehkä influenssa, saikkua oli 3 vko, sitten töihin ja heti parin päivän jälkeen saikulle, lekuri totesi sydänlihastulehduksen. Saikkua lisää ja kehoitus hissuksiin olla. Olin urakkatöissä, joten innolla sitä saikulta mentyä painettiin ja siinä se syy. 

Koronasta tai rokotteista siihen ei kukaan edes unissaan vielä tiennyt, mutta joku rokotevastainen jo tämänkin käänsi rokotteesta johtuneeksi vajaat parivuotta sitten jossakin ketjussa

Nainen, 69v.