Apua mitä äidille äitienpäiväksi?
Kommentit (18)
Mä oon todennut, että suomalainen design on paras lahja omalle äidille. Iittalat, pentikit, kalevalat, arabiat ym uppoo aina. Tällä kertaa aiotaan sisarusten kanssa ostaa Iittalan essence viinilaseja ja Fiskarsin salaattiottimet. Pientä ylellisyyttä mitä ei itse raaski ostaa.
Aiempia lahjoja:
-pentikiltä vaniljasarjaan uusia astioita, villainen torkkupeitto, poro kynttilänjalka, lasipurnukka "herkkuja, sötsaker"-tekstillä, täytettiin se itseleivotuilla kekseillä.
-Iittalalta vitriini-rasia, aalto-teräsvati, kaadin, lasipurnukka(joka täytettiin kahvipavuilla), viinilaseja
-Kalevalan lumimarja kaulakoru
-ravintolalahjakortti
-jumppavaatteita
Älä osta krääsää tai kippoja ja kuppeja. Äiti ikäisillä on näitä jo aivan riittävästi. Mieluummin elämyksiä, lipppukaupan lahjakortti tai liput jonnekin, mistä äiti tykkää. Tilaa lehti tai hieronta, kauneus- tai jalkahoito.
Miksi aikuinen ostaisi äidilleen äitienpäivälahjan?
Mä ostin kahteen eri konserttiin liput. Äiti on huono lähtemään ja tuhlamaan rahaa kulttuuriin. Halusin hänelle elämyksen ja mielen virkeyttä.
Ostin jalka-ja kasvohoitoon lahjakortit
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 11:47"]Miksi aikuinen ostaisi äidilleen äitienpäivälahjan?
[/quote] lahjominen on mukavaa :) jos on sisaruksia ja porukassa ostaa niin ei ole suuri rahallinen panostuskaan.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 10:50"]Älä osta krääsää tai kippoja ja kuppeja. Äiti ikäisillä on näitä jo aivan riittävästi. Mieluummin elämyksiä, lipppukaupan lahjakortti tai liput jonnekin, mistä äiti tykkää. Tilaa lehti tai hieronta, kauneus- tai jalkahoito.
[/quote]
Ei ehkä mitään kippokupposia, mutta design on aina design, varsknkin tietää mistä äiti tykkää ja mikä vois olla tarpeen. Vanhat kulahtaneet kiertoon tai roskiin.
Osta ihana kori ja se täyteen erilaisia herkkuja, josta äitisi pitää.
Me tehdään lounas ja kakkua jälkkäriksi, siihen kylkeen kortti jossa lapsenlapsen jalanjälki, ei siis tule mitään aineellista lahjaa, mutten usko että valittaakaan.
Ajattelin lähettää kortin, jos ehdin sellaisen askartelemaan ja postittamaan ajoissa. Muussa tapauksessa vain soitan. Tuskin "päästäisi" minua enää näillä raskausviikoilla niin kauas kyläilemäänkään, että sen perinteisen aamupalan, valkovuokkokimpun, kortin, halauksen ja kakun pääsisin omin kätösin antamaan.
No minä ostin tänään vain suklaarasian ja kortin. Ei meidän mamma enää kippoja ja kuppeja tarvitse, nurkat väärällään niitä jo muutenkin. Vielä varmaan kukkapuskan hankin ja siinä se. Tiedän, että on tyytyväinen noihin, kun aina muutenkin sanoo ettei olis tarvinnut mitään. On niin vaatimaton. :)
Omalle äidilleni teetin pojastani ja siskonpojasta kahvimukin töihin (ensimmäiset lapsenlapset kyseessä, ensimmäinen äitienpäivä mummina) ja anopille hiirimaton pojan kuvasta (hankki nyt tietokoneen ja olen ollut atk-tukihenkilönä :D) niin pääsee mummi surffaamaan netissä!
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:54"]
No minä ostin tänään vain suklaarasian ja kortin. Ei meidän mamma enää kippoja ja kuppeja tarvitse, nurkat väärällään niitä jo muutenkin. Vielä varmaan kukkapuskan hankin ja siinä se. Tiedän, että on tyytyväinen noihin, kun aina muutenkin sanoo ettei olis tarvinnut mitään. On niin vaatimaton. :)
[/quote]
No ainakin oot tullut iah äitiisi. Hirvittävän tylsä lahja, osoittaa todellakin miten "paljon" välität äidistäsi.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:54"]
[/quote]
No ainakin oot tullut iah äitiisi. Hirvittävän tylsä lahja, osoittaa todellakin miten "paljon" välität äidistäsi.
[/quote]
No sinähän et tiedä yhtään miten paljon välitän äidistäni. Ei se lahja mitään kerro. Ei katsos yli 60 v. enää materiaa kaipaa, pääasia, että jotenkin muistaa. Tässä nyt kuitenkin vuosien varrella on ostettu siskojen kanssa yhtä sun toista, joten oikeastaan kaikki vaihtoehdot on käyty läpi. Mutta ihan miten vaan haluat ajatella, ihan sama mulle. Peace!
Äitini saa tosi pientä eläkettä joten haluan hemmotella häntä. Ostimme sisarukset kimpassa hotelli yön tampereelle ja teatteriliput ja konserttiliput tampere-talolle. Minikaupunkiloma ja vaihtelua eläkepäiviin.
Tämä onkin ikuisuusongelma. Oon antanut kylpylälahjakortin, jota ei käyttänyt, lukematta jääneitä kirjoja ja kuuntelematta jääneitä levyjä. Mikään ei ole mieleen eikä kelpaa. En taida pystyä keksimään mitään, mikä oikeasti ilahduttaa ja mulla on siitä paha mieli.
N36
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:28"]
Tämä onkin ikuisuusongelma. Oon antanut kylpylälahjakortin, jota ei käyttänyt, lukematta jääneitä kirjoja ja kuuntelematta jääneitä levyjä. Mikään ei ole mieleen eikä kelpaa. En taida pystyä keksimään mitään, mikä oikeasti ilahduttaa ja mulla on siitä paha mieli. N36
[/quote]
Älä turhaan kanna pahaa mieltä, parhaasi olet yrittänyt. Enemmänhän tuo on äitisi ongelma!
Minä lupasin tehdä kakun joka sitten syödään kahvien kera joko heillä tai meillä, ei olla vielä päätetty :D Vien ehkä myös kukkia. Meidän perheessä äitien päivään ei ole kuulunut kalliit lahjat. Lapsena tehtii itse ja vietiin aamupala sänkyyn tai laitettiin valmiiksi pöytään kun äiti heräsi, nyt aikuisena olen yleensä tehnyt tuon kakun ja vienyt kukkia. Menemme illalla syömään vanhempieni, veljeni, mummini ja tietty oman lapseni kanssa mutta jokainen maksaa omat ruuat :)