Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bellavita

Vierailija
11.01.2022 |

Mitä mieltä olette, Bellavitan käyttäjät, tästä voiteen uudistuksesta? Mielestäni tuote on pilattu täysin. Ihoni ei totu uuteen voiteeseen ollenkaan, vaan ärtyy ja kirvelee. Onnekseni en sentään saanut allergista reaktiota, kuten moni muu käyttäjä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tästä on useampi saanut oireita? Mulle kävi samoin, mutta nyt ekaa kertaa kuulen että muilla myös. Iho ärtyi ja kirveli, kuivui pahasti erityisesti silmien ympäriltä ja sain kuivuuden vuoksi myös silmätulehduksen. En ensin yhdistänyt Bellavitaan, koska olen sitä ongelmitta ennen käyttänyt, mutta kun muutaman viikon käyttötauon jälkeen otin Bellavitan taas käyttöön ja taas iho ärtyi ja kirveli, silloin vasta välähti.

Vierailija
2/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tästä on useampi saanut oireita? Mulle kävi samoin, mutta nyt ekaa kertaa kuulen että muilla myös. Iho ärtyi ja kirveli, kuivui pahasti erityisesti silmien ympäriltä ja sain kuivuuden vuoksi myös silmätulehduksen. En ensin yhdistänyt Bellavitaan, koska olen sitä ongelmitta ennen käyttänyt, mutta kun muutaman viikon käyttötauon jälkeen otin Bellavitan taas käyttöön ja taas iho ärtyi ja kirveli, silloin vasta välähti.

Uudistettua voidetta ostaessani apteekissa kyllä neuvottiin aloittamaan käyttö varovasti. En todellakaan ymmärtänyt kuinka suuri muutos tuotteeseen on tehty. Minulla on atooppinen iho ja erittäin herkät silmät, onneksi en saanut pahempia reaktioita voiteesta, vain punoitusta ja kirvelyä ja kuivuutta. Iho käytännössä kuoriutuu. Ja luojan kiitos, nyt on talvi, eikä aurinko pahemmin paista. Uusittu voidehan herkistää myös auringolle.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävä muutos! Olen käyttänyt ko. tuotetta ainakin 10 vuotta. Nyt syksyllä ostin uuden putelin ja patin viikon kuluessa dekolteealue + kaula kutisi kamalasti ja nosti nokkosihottuman. Lopetin ja oireet hävisivät. Huh, huh!

Vierailija
4/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä on muutettu? Äkkiä valmistajalle viestiä että pieleen meni. Todella surkeeta!

Vierailija
5/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt Bellavitaa joskus kauan sitten. Kuulostaapa kauhealta. Osaatteko sanoa, mitä siinä tuotteessa käytännössä on muutettu? Vaihdettu joku ainesosa kenties halvempaan (paskempaan)?

Vierailija
6/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on nykyään 0,3% retinolia. Olen itse alkanut käyttää vasta vaihdoksen jälkeen ja olen oikein tyytyväinen. Hyvä, halpa ja tehokas retinolivoide. Voidekoostumusta jossa pitoisuus on ilmoitettu, on ollut vaikea löytää. Yhtä tehokkaat seerumit maksavat 60€ pintaan tai yli.

Vierailija
7/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on nykyään 0,3% retinolia. Olen itse alkanut käyttää vasta vaihdoksen jälkeen ja olen oikein tyytyväinen. Hyvä, halpa ja tehokas retinolivoide. Voidekoostumusta jossa pitoisuus on ilmoitettu, on ollut vaikea löytää. Yhtä tehokkaat seerumit maksavat 60€ pintaan tai yli.

Hyvä kun osalle käyttäjistä uusittu versio käy. Ongelma on kai lähinnä se, että pitkään käyttäneet ovat usein herkkäihoisia ja atooppisia, joten minäkin. Voidetta on nykyaikastettu, mutta esim aurinkosuojaa siinä ei ole. Päinvastoin, aurinko aiheuttaa lisää ärsytystä ennestään.

Vierailija
8/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärtäkää hyvät ihmiset, että retinoli (a-vitamiini) ärsyttää ihoa, etenkin jos sitä ei käytetä oikein. Toisaalta retinoli on ihon hoidossa yksi harvoista ainesosista, joista on oikeasti tieteellistä näyttöä että toimii. En ole itse käyttänyt bellavitaa, mutta jos suomalainen tuote, retinolia 0.3% ja hinta kympin kieppeillä niin on todella hyvä hinta-laatusuhteeltaan!

Retinolin kanssa ihan perussäännöt:

- vain illalla retinolia yövoiteessa, aamulla pestään pois ja päivällä c-vitamiinipohjainen ja korkean aurinkosuojan voide/auringon välttäminen.

- aloitus varovasti, tyyliin 2 kertaa viikossa ohuesti, ei retinolilla lotrausta! Käytän itse medik8 0.3% (välillä 0.6) retinolia ja siitä riittää ihan muutama tippa.

- vähitellen retinolin käyttö voidaan nostaa 5-7 krt viikko mutta ei välttämättä. Voi käyttää joka toinen päivä myös, seuraa miten iho reagoi. Itse käytän kasvoille retinolia 6 kertaa viikossa, kaulalle 2-3 kertaa viikossa (jostain syystä mulla kaula kestää retinolia heikommin, alkaa herkästi punoittaa ja jutusta).

- vuodenaikojen mukaan kannattaa seurata retinolin käyttöä, miten iho reagoi retinoliin ja tarvittaessa esim kesällä vähentää käyttöä.

Vierailija
9/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon käyttänyt Bellavitaa joskus kauan sitten. Kuulostaapa kauhealta. Osaatteko sanoa, mitä siinä tuotteessa käytännössä on muutettu? Vaihdettu joku ainesosa kenties halvempaan (paskempaan)?

Ei, vaan parempaan. Todella edullinen retinolivoide, taidan itsekin vaihtaa pikaisen googletuksen perusteella bellavitaan, kunhan aiempi (monta kertaa kalliimpi) retinolivoiteeni loppuu! Ilmeisesti aiemmassa bellavitassa ei ole ollut yhtä paljon retinolia? Ja nyt osa ei osaa käyttää retinolivoidetta oikein vaan lotraa menemään unohtaen aurinkosuojan (tarvii myös talvella!) ja siksi iho oireilee?

Vierailija
10/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo eka vastaaja. Olen käyttänyt jo vuosia Environin retinolituotetta, olen ollut pitkään tasossa 5. Ihoni on kyllä siihen tottunut. Menikö retinoli sitten yli tuon Bellavitan uudistuksen jälkeen? Minulle ei apteekissa mainittu mitään tuotteen muutoksista. Sen vain huomasin että ulkonäkö oli muuttunut ja nyt ekaa kertaa kuulen näistä muista muutoksista.

Vierailija
11/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun osalle käyttäjistä uusittu versio käy. Ongelma on kai lähinnä se, että pitkään käyttäneet ovat usein herkkäihoisia ja atooppisia, joten minäkin. Voidetta on nykyaikastettu, mutta esim aurinkosuojaa siinä ei ole. Päinvastoin, aurinko aiheuttaa lisää ärsytystä ennestään.

Minusta tavallaan hyvä ettei ole aurinkosuojaa. Ensinnäkin aika harvan päivävoiteen aurinkosuoja on riittävä vaan joka tapauksessa tarvitsee huolehtia aurinkosuojasta. Toiseksi itse kuluttajana tykkään valita otanko fysikaalista vai kemiallista aurinkosuojaa.

Vierailija
12/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo eka vastaaja. Olen käyttänyt jo vuosia Environin retinolituotetta, olen ollut pitkään tasossa 5. Ihoni on kyllä siihen tottunut. Menikö retinoli sitten yli tuon Bellavitan uudistuksen jälkeen? Minulle ei apteekissa mainittu mitään tuotteen muutoksista. Sen vain huomasin että ulkonäkö oli muuttunut ja nyt ekaa kertaa kuulen näistä muista muutoksista.

Käytätkö siis kahta retinolituotetta samanaikaisesti?

Vierailija
13/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin vähän aikaa sitten sitä uutta Bella-voidetta. Ihan tyytyväinen olen ollut.

Tottakai tottumattomalle retinoli aiheuttaa reaktioita, tuolla aiemmin olikin hyvä ohje miten sitä käytetään. Ennen bellavitassa oli huomattavasti heikompivaikutteista retinolia, uusi retinolityyppi on vahvempi.

Vierailija
14/14 |
11.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö siis kahta retinolituotetta samanaikaisesti?

Käytin tosiaan pitkään (vuosia) Environia ja vanhaa Bellavitaa erittäin hyvällä "menestyksellä". Tämä uusi aiheutti sitten saman tien rajut reaktiot, mutta en tosiaan osannut yhdistää Bellavitaan, koska en tiennyt muutoksista ja olin sitä pitkään käyttänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi