Mä olen yrittänyt laihduttaa, mutta se ei onnistu millään...
Mistä saisin itsekuria lisää? Kuinka pakotan itseni syömään vain vähän? Voiko laihdutusruoka olla hyvää ja täyttävää?
Ottaisin mielelläni myös vastaan vinkkejä helpoista ja vähäkalorisista (ja täyttävistä) ruoista. :) Tahtoisin myös tutustua enemmän kasvisruokiin ja oppia maustamaan ruokani paremmin. :)
Mitä mä tekisin, kun tää on niin hankalaa? Voiko oppia syömään oikein ilman jatkuvaa kalorien laskemista? Pääsenkö koskaan nälästä eroon, kun lahdutan?
Kuinka te olette onnistuneet? Pienin askelin? Mun pienissä askelissa menee vuosikausia... Pitäiskö mun tehdä joku aikataulu, että kuinka usein opettelen uuden terveellisen tavan?
Kommentit (4)
Merkkaa syömiset ylös, syö lautasmallin mukaan. Lisää ruokavalioon kasviksia, vihanneksia ja puuroa. Herkuttele vain juhlapäivinä. Etsi joku kiva harrastus.Tsemppiä!
Kiitos avusta. :) Mä oon pitkä. :( Jos teen jonkun muutoksen, niin huomaamatta alan syömään jotain muuta enemmän. Ainoastaan kalorilaskenta auttaa, mutta kun se on niin vaivalloista aina kirjata kaikki ylös joka päivä vuosien ajan... Mulla kun vaan ei ole itsekuria olla syömättä liikaa. Kun on nälkä! :( Olen huomannut, että jos jätän liikunnan vaikka viikoksikin, niin heti tulee 5 kiloa lisää. Mutta liikunta ei paljon auta, jos syö aivan kamalasti. :(
Jos nyt yritän olla positiivinen, niin olen mä oppinut jo monta asiaa. Syön tarpeeksi kasviksia, olen vähentänyt liiallista maitotuotteiden määrää (ja maitorasvan määrää), syön paljon kuituja ja täysjyvää. Nuo onnistuu jo hyvin. Ruokarytmikin on jo aika hyvä. Olen vähentänyt pikaruoan määrää ja limujen juomista.
Noi ei vaan näy painossa, kun kalorit on edelleen samat...
ap
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 23:29"]
Merkkaa syömiset ylös, syö lautasmallin mukaan. Lisää ruokavalioon kasviksia, vihanneksia ja puuroa. Herkuttele vain juhlapäivinä. Etsi joku kiva harrastus.Tsemppiä!
[/quote]
Kiitos. :) Herkut onkin yksi mun kompastuskivistä... Harrastus voisi olla hyvä idea. Joku tosi tosi kiva harrastus! :)
ap
Lyhyen on vaikeampi laihtua kuin pitkän. Liikunta auttaa jonkun verran. Vaihda vaikka aluksi leikkeleet lähestulkoon rasvattomiin.