Miksi te tahdotte kaikkia tavaroita?
Miksi ihmiset tahtoo kaikkea? Uusia kenkiä, vaatteita, puhelimia, telkkareita, huonekaluja, verhoja, astioita, koruja, harrastusvälineitä, kirjoja, tauluja, sisustuskamaa... Miks?
Mulle on aina tosi vaikeeta ostaa jotain, mitä tarvitsisin sen takia, että vanha on korjauskelvoton. Alkaa vaan vituttamaan, jos ajattelen sekunnin sitä, missä tuote on tehty, kuka sen on tehnyt ja minne menee rahat. Ja vaikkei ajattelis edes sitä, ajattelen, että tulisinko jotenkin toimeen ilman. Kyllä. Tuote jää kauppaan. Tai jotkin vaatteet ja kengät: Miten ne kaikki voi näyttää niin tyhmiltä? Ja tuntua päällä kamalalta, jos vaivaudun sovittamaan...
Kommentit (3)
Mä haluan eroon tavaroista. Mulla on valtava määrä verhoja, pöytäliinoja, maljakoita, sisustustyynynpäällisiä, kirjoja, koriste-esineitä, tauluja, vaatteita, koruja yms, josta haluan eroon ja pian, mutta kovin on työlästä yrittää laittaa niitä eteenpäin, lokerokirppispaikkaa en halua vuokrata ja nettikirpparille laittaessa pitää jokainen esine kuvata, hyvin aikaavievää puuhaa tämä tavaroiden karsiminen! Käyttökelpoista tavaraa en pysty ihan roskikseenkaan heittämään...Mutta tavoitteeni tulevaisuudessa on että aina ostaessani jotain mietin tarvitsenko tuota tuotetta todella. Vaatteita mun ei tarvitse ostaa itselleni ainakaan vuoteen, vain lapsille kun ovat kasvuiässä. Miehen vaatetilanne myös ok, mutta kengät varmaankin tarvitsee. Ennen ostelin kaikenlaista turhaa, nyt haluan harkita. Jotta ostamisen mahdollisuus todella vähenisi, niin pyrin välttämään kauppoja, ostoskeskuksia ja kirppareita, kun mulla on ylimääräistä aikaa, menen mieluummin vaikka taidenäyttelyyn tai ulos kävelylle kuin kauppoihin.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 21:05"]
Ei kaikki tahdokaan.
t. downshiftaaja
[/quote]
Downshiftaus mainittu. Törkyä lisää!
Ei kaikki tahdokaan.
t. downshiftaaja