Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varsiluomet, muut luomet ja ruokavalion merkitys - oletko huomannut yhteyttä?

Vierailija
10.01.2022 |

Joidenkin lähteiden mukaan varsiluomet johtuvat ennen kaikkea insuliinista, ja vhh- tai ketoruokavaliolla voi vähentää niiden ilmestymistä tai saada ne kuivumaan ja irtoamaan.

Onko kellään palstalaisella kokemusta tästä? Entä muut luomet, kuten rasvaluomet? Oletko huomannut ruokavaliomuutoksen vaikuttavan asiaan?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höm no mulla on yksi pienehkö varsiluomi niskassa ollut lapsesta asti. En kyllä mitään yliannostusta sokeria ole silloin saanut eikä myöhemminkään ole ollut verensokerin kanssa ongelmia esim. raskaana. Sitten taas miehen isä on kyllä diabeetikko, iäkäskin jo, ja hänellä on naama täynnä niitä. Ei ole ilmeisesti nuorempana ollut esim. valokuvissa.

Vierailija
2/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsiluomet ovat perinnöllinen ominaisuus. Ruokavalio ei vaikuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli niitä paljon kaulassa raskausaikana ja mulla oli raskausdiabetes.

Luomet katosivat raskauden jälkeen, joten näkisin että ehdottamasi voisi pitää paikkansa.

Vierailija
4/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko hetkeäkään että ruokavalio vaikuttaisi luomiin. Geneettistä. Perintönä valtava määrä luomia syntymästä asti.

Vierailija
5/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellut, mutta kieltämättä varsiluomeni ovat lähteneet, kun alkoitin keton/vhh:n.

Vierailija
6/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko hetkeäkään että ruokavalio vaikuttaisi luomiin. Geneettistä. Perintönä valtava määrä luomia syntymästä asti.

Varsiluomet eivät ole virallisesti luomia nimestäån huolimatta. Ihon polyyppeja eli lähempänä kasvaimia. Vaarattomia kuitenkin.

Vierailija
7/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsiluomia nimenomaan alkaa ilmaantua esioireena alkavasta diabeteksesta. Muut luomet ovat geneettisiä, ja niihin vaikuttaa vain raskayshorminit jos nekään.

Vierailija
8/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä rasvaluomet? "Rasvaluomi (rasvasyylä, vanhuuden syylä, keratosis seborrhoica, seborrooinen keratoosi, verruca seborrhoica, verruca senilis) on hyvin yleinen ihon pintaosien kasvain."

Vierailija
9/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on niin höpöjuttua tämmönen 😆 siihen mitkään ruokavaliot eikä diabetekset vaikuta

Vierailija
10/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli varsiluomia, kun pidin kaulaketjuja. Niitä oli jo parikymppisenä. Ei ole diabetestä.

Eivät tosin ole itsestään mihinkään lähteneet. Kryohoitoa on tarvittu samoin kuin iän myötä tulleisiin rasvaluomiin. 

Äidiltä perittyä tämä kyky kasvattaa runsaasti luomia.

Vierailija
11/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoliston kunto ja ikä luonnollisesti, että jos ennen aikojaan ilmaantuu liian paljon, voi koettaa petrata ruokavaliota, se on sitten useamman vuoden projekti eikä mikään viikon kahden kokeilu. 

Vierailija
12/14 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli varsiluomia, kun pidin kaulaketjuja. Niitä oli jo parikymppisenä. Ei ole diabetestä.

Eivät tosin ole itsestään mihinkään lähteneet. Kryohoitoa on tarvittu samoin kuin iän myötä tulleisiin rasvaluomiin. 

Äidiltä perittyä tämä kyky kasvattaa runsaasti luomia.

Ei tarvitse olla diabetestä. Runsas hiilihydraattien syönti, metabolinen oireyhtymä tai kohonnut verensokeri riittävät niitä aiheuttamaan.

Oletko kokeillut vhh:ta, vai mihin tuo kommentti niiden poistumisesta liittyy? Eivät ne itsestään lähde, ellei muuta elämäntapoja.

Vierailija
13/14 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin A Heikkilän fb ssä kiertävään mainokseen/ kyselyyn mahdollisesta piilevästä diabeteksestä. Parin päivän kuluttua lupasi vastauksen. Saatoin täyttää kohdan: on luomia. Muuten täysin terve. Hän vastasi, että olen menossa huonoon suuntaan??Tarkoitti ilmeisesti ruokavaliollisesti. Googlailin korreloiko luomet ja diabetes. Löytyi tieto, että varsiluomilla ja db llä on yhteys. Muuten, minulla ei ole varsiluomia. Luomia on siis monenlaisia. Heikkilä oikoo mutkat suoriksi saadakseen tilaajia seuraavalle kirjalleen. Pelottelua on ennenkin käytetty markkinoinnissa.

Vierailija
14/14 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osallistuin A Heikkilän fb ssä kiertävään mainokseen/ kyselyyn mahdollisesta piilevästä diabeteksestä. Parin päivän kuluttua lupasi vastauksen. Saatoin täyttää kohdan: on luomia. Muuten täysin terve. Hän vastasi, että olen menossa huonoon suuntaan??Tarkoitti ilmeisesti ruokavaliollisesti. Googlailin korreloiko luomet ja diabetes. Löytyi tieto, että varsiluomilla ja db llä on yhteys. Muuten, minulla ei ole varsiluomia. Luomia on siis monenlaisia. Heikkilä oikoo mutkat suoriksi saadakseen tilaajia seuraavalle kirjalleen. Pelottelua on ennenkin käytetty markkinoinnissa.

Jos olisin koira, olisin dalmatialainen. Luomia on siis rutkasti. Varsiluomia ei kuitenkaan ole ja yksi rasvaluomi tässä 50 + iässä. Tämänhetkistä kolesterolia en tiedä, mutta aiemmin aikuisiällä olleet priimaa. Joten ei ole korreloinut siis ainakaan tavallisten luomien kanssa tosiaankaan.