Saako lasten leikkikentällä tupakoida?
Mitä sanoo laki, tiedättekö? Ai että kun pani vihaksi tänään yks TODELLA WT mamma (en edes yleensä käytä tuota nimitystä mutta nyt se oli todella kohillaan) tuli vielä WT:mmän kaverinsa ja vauvan kanssa (nukkui vaunuissa) istuskelemaan leiksalle joka oli täynnä lapsia ja poltteli siinä kaksi tupakkaa... Vauva tosiaan nukkui eli heillä ei edes ollut mitään syytä olla sielä leikkikentällä. Onko yleisillä lasten oleskelualueilla laillista tupakoida? En viitsinyt nyt mennä sanomaan mitään kun en ollut varma.
Kommentit (16)
No ei tollasia laissa kielletä. Miks ei sais. Ulkona kun on. Ei tietenkään oo kauheen hyvää käytöstä kärytellä ihan lasten vieressä tai niitä päin mut tuskin niin nyt tässätapauksessa, vai?
No ei saa. Bussikatoksissakin on kielletty tupakointi niin leikkipaikka pitäisi myös olla täysin savuton.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 19:28"]
No ei tollasia laissa kielletä. Miks ei sais. Ulkona kun on. Ei tietenkään oo kauheen hyvää käytöstä kärytellä ihan lasten vieressä tai niitä päin mut tuskin niin nyt tässätapauksessa, vai?
[/quote]
No kyllä ihan lasten vierssä oli. 2m kiikuista.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 19:31"]No ei saa. Bussikatoksissakin on kielletty tupakointi niin leikkipaikka pitäisi myös olla täysin savuton.
[/quote]
Ei ole laissa kielletty. Suosituksia vain.
Saa tupakoida jos on pakko.
Mieluummin ei, koska jotkut siitä närkästyvät ja on sivistynyttä ottaa toisia huomioon.
Saa polttaa, mutta älä tarjoa Pikku-Kalelle norttia.
Kun olin lapsi ja vielä osan aikuisuuttanikin, kaikki tupakoivat kokoajan sisällä, ulkona, autossa, kotona, töissä. Hengissä olen edelleen, enkä juuri koskaan kipeä. En itse tupakoi, enkä puolusta sitä ollenkaan, kunhan nyt vaan kerron tämän.
t. Syntynyt 1966
Saako leikkipuistossa antaa koiransa kakata ja pissata?
Olisin huomauttanut. Paskiainen. Voisinko itse suihkuttaa jotain syöpää aiheuttavaa kemikaalia hänen lapsensa hengitysilmaan? Vaikka formaldehydiä, ruisk ruisk.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 19:35"]
Saa tupakoida jos on pakko. Mieluummin ei, koska jotkut siitä närkästyvät ja on sivistynyttä ottaa toisia huomioon.
[/quote]
Jos on pakko? Kerropas milloin on pakko tupakoida?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 19:38"]
Saako leikkipuistossa antaa koiransa kakata ja pissata?
[/quote]
En tiedä mutta jos saa niin ehdottomasti ainakin kakat kerättävä pois. Tämän sentään meidän leiksalla kävijät ovat ymmärtäneet ja jättävät usein koiransa aitaan kiinni siihen ulkopuolelle :)
-ap
Mun käsityksen mukaan on ihan laissa kielletty? Koulujen ja päiväkotien alueella sekä lasten leikkikentillä kiellettyä.
Meillä päin on kyltitkin leikkikentillä, tupakointi kielletty ja joku lakipykälä siinä vielä.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 19:40"]
Olisin huomauttanut. Paskiainen. Voisinko itse suihkuttaa jotain syöpää aiheuttavaa kemikaalia hänen lapsensa hengitysilmaan? Vaikka formaldehydiä, ruisk ruisk.
[/quote]
no jopa on hysteeristä menoa. Ja en itse tupakoi, enkä pidä sitä hyvänä asiana, mutta vähän nyt suhteellisuuden tajua.
KVG: Tupakkalaki ja järjestyslaki. Koiraahan ei saa lainkaan tuoda leikkipaikoille, mutta tupakointirajoituksiin näyttäisi jääneen porsaanreikiä.
Olisit voinut huomauttaa että pikkulapset voivat työntää natsat suuhunsa.
Ei se minusta sopivaa ole. Kuin ei myöskään hautausmaalla.