Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kk vanhassa suhteessa tuntuu ettei voi luottaa, voiko siihen tunteeseen luottaa?

Vierailija
10.01.2022 |

Onko se tuosta vielä muuttunut?

Tiedättekö sen tunteen?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ihmisillä, joita on tavalla tai toisella kohdeltu huonosti, varsinkin lapsuudessa, on tarkka havainnointi ja tarkat vaistot - koska on ollut pakko olla. Väkivaltaisessa tai arvaamattomassa perheessä kasvaneella on tuntosarvet. Tarkoitus on suojata itseä.

Jos sinulla on tällaista tietoa, luota siihen. Kyse on pienistä paljastavista nyansseista, joita ei pysty edes tietoisesti kuvaamaan, mutta ne herättävät levottomuutta tai huolta.

Vierailija
22/35 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenkuin kunnolla rakastut, olet tarkkanäköinen ja -vaistoinen. Jos rakastut, se on menoa. Kuuntele tuntemuksiasi.

Olen jo rakastunut. Mutta jos se on vain oma pelko, joka iskee ja vetää kaikki tunteet nollille.

Olen vuoristorata, vaikka kukaan muu ei tekisi yhtään mitään. Viestintä on johdonmukaista, mutta minä menen ylös ja alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennenkuin kunnolla rakastut, olet tarkkanäköinen ja -vaistoinen. Jos rakastut, se on menoa. Kuuntele tuntemuksiasi.

Olen jo rakastunut. Mutta jos se on vain oma pelko, joka iskee ja vetää kaikki tunteet nollille.

Olen vuoristorata, vaikka kukaan muu ei tekisi yhtään mitään. Viestintä on johdonmukaista, mutta minä menen ylös ja alas.

Oletko terapiassa?

Vierailija
24/35 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti ihmisillä, joita on tavalla tai toisella kohdeltu huonosti, varsinkin lapsuudessa, on tarkka havainnointi ja tarkat vaistot - koska on ollut pakko olla. Väkivaltaisessa tai arvaamattomassa perheessä kasvaneella on tuntosarvet. Tarkoitus on suojata itseä.

Jos sinulla on tällaista tietoa, luota siihen. Kyse on pienistä paljastavista nyansseista, joita ei pysty edes tietoisesti kuvaamaan, mutta ne herättävät levottomuutta tai huolta.

Minulla on tuollaista tietoa, mutta jos ottaisin jokaisen havainnoimani varoituksen todesta, olisin aivan yksin.

Se tekee tästä hyvin vaikeaa.

Vierailija
25/35 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tuollaista tietoa, mutta jos ottaisin jokaisen havainnoimani varoituksen todesta, olisin aivan yksin.

Toinen vaihtoehto on että on vahvistunut niin paljon, että osaa oikeasti vetää rajat. Ja ymmärtää, mikä on huonoa kohtelua, eikä pidä sitä normaalina tai ansaittuna. Sillä lailla voi vähitellen erottaa oikeasti vahingollista tyypit normaalin epätäydellisistä.

Vierailija
26/35 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko terapiassa?

Olen ollut, siksi osaan kertoa että mitään konkreettista ei tapahtunut jotta minua pelottaisi. Nyansseja toki. Mutta niistä en tiedä mihin luottaa ja mihin ei.

Jos välitän, minua pelottaa.

Jos havaitsen epäluottamusta, minua pelottaa.

🤷

Vierailija
27/35 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kannattaa ottaa silti todesta. Itsekin olen etsinyt uudet ystävät ja sidosryhmät sen perusteella, että ne tuntuvat hyvältä eivätkä herätä levottomuutta. 

Just jätin miehen, joka toi elämääni levottomuutta ja huolta ja olen taas vaikka seuraavat kuusi vuotta ilman miestä tai loppuelämän, jos ei tule vastaan miestä, joka tuottaa hyvää ja turvallista oloa. 

Vierailija
28/35 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla traumataustaisena oli ekat pari kolme viikkoa ihan hirveä olo,mutta silloin tiesin, että se johtuu itsestäni ja omista vanhoista traumoistani. Mutta sitten myöhemmin aloin tuntea oireita miehen toimista. 

Vierailija
29/35 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla traumataustaisena oli ekat pari kolme viikkoa ihan hirveä olo,mutta silloin tiesin, että se johtuu itsestäni ja omista vanhoista traumoistani. Mutta sitten myöhemmin aloin tuntea oireita miehen toimista. 

Tutulta kuulostaa, sain itseni rauhoiteltua, mutta nyt on ihan uudenlainen tunne.

Vierailija
30/35 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus hyvä ystävä, jolla ei itsellä ole mitään traumataustasa tms, voi toimia apuna Tai joku muu ihan ulkopuolinen, esim just terapeutti. Jos on oikein vaurioitunut, ei tunnista epänormaali kai/vahingolliseksi sellaista käytöstä, joka muille on ihan selvä hälytysmerkki ja showstopperi. Keskustelu sellaisen kanssa.

Vierailija
31/35 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Kai se voi siitä muuttua, jos toinen osapuoli on kärsivällinen ja jaksaa jatkaa suhdetta kanssasi siitä huolimatta. Minun tapauksessani ei jaksanut. Tämähän toki todisti vain sen, ettei häneen olisi kannattanutkaan luottaa.

En ole koskaan kertonut näistä ajatuksista kenellekään, vielä tässä vaiheessa.

Et ole kertonut mutta oletan että ne kuitenkin jollain tapaa näkyvät käytöksessäsi? Minulla ainakin näkyi, vaikka kuinka yritin peitellä.

Vierailija
32/35 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata murehtia. Jokainen nainen on pettänyt luottamuksen ensimmäisen kuukauden aikana. Jos ei pystyisi luottamaan/antamaan anteeksi ensimmäisien kuukausien asioita, silloin olisin saanut olla yksin koko elämän.

Jos sinun luottamus pula on liian iso pala. Kannattaa miettiä omaa historiaa ja keksiä syy mistä luottamuspula johtuu. Ja miksi alkusuhteen jutut määrittelevät toisen henkilön mielessäsi, nykyisessä tinder deitti kulttuurissa.

Vierailija
33/35 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Kai se voi siitä muuttua, jos toinen osapuoli on kärsivällinen ja jaksaa jatkaa suhdetta kanssasi siitä huolimatta. Minun tapauksessani ei jaksanut. Tämähän toki todisti vain sen, ettei häneen olisi kannattanutkaan luottaa.

En ole koskaan kertonut näistä ajatuksista kenellekään, vielä tässä vaiheessa.

Et ole kertonut mutta oletan että ne kuitenkin jollain tapaa näkyvät käytöksessäsi? Minulla ainakin näkyi, vaikka kuinka yritin peitellä.

Peittelen ne hyvin, en halua ketään turhaan loukata.

Vierailija
34/35 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan ne traumajutut mitenkään erityisesti näkyneet omassa käytöksessä. Maha oli vaan ihan sairaan kipeä, unta en saanut, aivot myllersi ja ajatukset sinkoilivat kehää. 

Vierailija
35/35 |
10.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin havaintoihin tuo tunne perustuu? Mitä konkreettista tuo tyyppi teki tai sanoi, ettet voi luottaa? Itsellä suhteen alkuvaiheessa tällaisia asioita ovat mm. ex:stä pahan puhuminen, lyhyet ihmisuhteet tms. Seikat, jotka kielivät epävakaudesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi