Onko tämä mustasukkaisuutta? Mies väittää ettei ole
Jos esim menen kaverin luokse käymään, kun tulen takaisin kotiin mies ”mököttää”. Väittää ettei mökötä mutta huomaan kyllä eleistä. Kestää ehkä puoli tuntia ja sitten taas normaali.
Vai mistä voisi johtua? Olen yrittänyt kysyä mutta kuulemma ei mökötä edes niin hankala tietää. Näin käy aina sen jälkeen kun olen jossain ilman häntä
Kommentit (29)
Minun mies on ihan samanlainen: kiukuttelee aina, kun olen ollut poissa. Ei myönnä mustasukkaisuutta. Mutta sama kuvio toistuu aina, kun olen poissa. Laittaa viestiä ja mitä kauemmin olen poissa, sitä ärtyneempi on. Onko tämä mustasukkaisuutta? Olemme yli 35 vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ykkönen jatkaa; onko nuori mies kyseessä? Iän myötä tuollaiset vähenee
Ollaan melko nuoria! Jospa vähentyisi! Pitää vaan sinnikkäästi lähteä ja esittää etten huomaa edes että hän kiukuttelee. Mitä enemmän huomioin sitä kauemmin se jatkuu
Älä muuta itseäsi toisen takia! Elät normaalisti vaan ja oot tavallisen ystävällinen, sen pitäisi riittää ihan kenelle vaan ja jos ei riitä niin älä ole semmoisen kanssa. Ole hyvä tästä vinkistä jonka olisin itse halunnut nuorena kuulla ja saa jakaa itseäsi nuoremmillekin, pistä hyvä kiertämään.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies on ihan samanlainen: kiukuttelee aina, kun olen ollut poissa. Ei myönnä mustasukkaisuutta. Mutta sama kuvio toistuu aina, kun olen poissa. Laittaa viestiä ja mitä kauemmin olen poissa, sitä ärtyneempi on. Onko tämä mustasukkaisuutta? Olemme yli 35 vuotiaita.
Lisään edelliseen: olemme olleet 6 vuotta yhdessä ja naimisissa. Mies ei ikinä olisi esim. väkivaltainen minua kohtaan. Mutta onko tämä mustasukkaisuutta ja omistushalua?
Hylätyksi tulemisen tunnetta, menettämisen pelkoa, epävarmuutta. Ei tarvitse demonisoida tällaista puolisoa. Voi suhtautua empaattisesti ja todeta kotiin tullessaan, että on kiva nähdä taas. Kyllä se siitä ajan kanssa hälvenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään edelliseen: olemme olleet 6 vuotta yhdessä ja naimisissa. Mies ei ikinä olisi esim. väkivaltainen minua kohtaan. Mutta onko tämä mustasukkaisuutta ja omistushalua?
Mitä mies sanoo jos siltä kysyy?
Vierailija kirjoitti:
Hylätyksi tulemisen tunnetta, menettämisen pelkoa, epävarmuutta. Ei tarvitse demonisoida tällaista puolisoa. Voi suhtautua empaattisesti ja todeta kotiin tullessaan, että on kiva nähdä taas. Kyllä se siitä ajan kanssa hälvenee.
Jos toinen mököttää ja antaa kylmää niin empatiaa pitäisi? Ymmärrän sun näkökulman, mutta antamalla mököttelijälle löysää ja lähtemällä niihin oikkuihin mukaan tilanne yleensä vaan eskaloituu vuosien saatossa. Mä antaisin empatiaa sitten kun mököttelijä normalisoituu tunnekuohuistaan ja juttelisin että miten meni. Eikä tietysti itsekään pidä kylmäksi muuttua, ihan neutraalius riittää.
Eli ap on itse mustasukkainen ja syyttää miestä. Eli ap:lla on jotain outoa menojensa taustalla ja kuvittelee, että miehelläkin on.
Sairasta pommittaa viestein, jos puoliso käy jossain. Miten on ap, pommitttaako miehesi viestein ja soitoin, kun olet poissa?