Kuinka monta kertaa teiltä on kysytty koronapassia joulu-tammikuun aikana?
Toisen ketjun innoittamana: mitä kokemuksia teillä on Koronapassin kysymisestä?
Itse olin Suomessa sunnuntai 12. joulukuuta - perjantai 7. tammikuuta (viikon etätöissä ja sen jälkeen lomalla) ja tänä aikana minulta kysyttiin koronapassia 31 kertaa. Pidin kirjaa koska asia kiinnosti ja mietin etukäteen että missähän kaikkialla sitä kysytään. Olisi ollut aikamoisen ankea ja tapahtumaköyhä loma ilman koronapassia.
Mutta ymmärrän toki että kaikki eivät elä samalla tavalla ja on paljon ihmisiä jotka eivät ole kertaakaan tarvinneet sitä.
Kommentit (51)
Ei kertaakaan. Ja ei kai se ole käytössäkään tällä hetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Ei kertaakaan. Ja ei kai se ole käytössäkään tällä hetkellä?
Kyllä se on käytössä ja monessa paikassa kysytään. Ero aiempaan on siinä että sen kysymisellä ei enää voi kiertää kokoontumisrajoituksia.
Ap, missä kaikkialla kävit, kun tarvitsit koronapassia?
Kerran, joulukuussa...
Ei ole tarvetta kuljeskella paikoissa joissa tuota on kyselty.
Pelaamossa kerran, Starbucksissa kerran, Stokkan baarissa kerran ja kaikki nämä joulukuussa.
Tänään viimeksi kysyttiin kahvilassa. Tosin jännästi kaksi henkilöä vaan tuli kahvilaan istumaan tilaamatta mitään. Huomasin, että söivät lisäksi eväitään. Henkilökunta näki kyllä tämän. Heiltä ei kyselty mitään. Ostavien asiakkaiden piti näyttää koronapassin lisäksi henkilöllisyystodistus.
Ketjukahvila kauppakeskuksessa. Ihan pelleilyä kaikki!
Ei kertaakaan.
Lukiolainen tarvitsi sitä että pääsee koulun juhlaan ja opiskelija että pääsee Hollantiin.
Tammikuussa ei kertaakaan. Joulukuussa aika usein, koska lounasruokalassa se oli käytössä.
Kahdesti on kysytty, ruokapaikoissa.
Ei kertaakaan.
Tai no, kerran kai periaatteessa, kun kävimme illallistamassa. Mentiin sisään ja jotain yleistä mölinää passeista yms. niin henkilökunta vaan sanoi, että joo joo ne on tarkastettu, pöytänne on tuolla. Tajusi kai ettei meistä osalla mitään passeja ole.
En ole tulostanut koronapassia enkä aio. Päätän itse otanko kolmannen rokotteen. Ehkä otan ja ehkä en. Tahdon päättää myös perheeni turvallisuudesta ja vastustan tällä hetkellä koulujen lähiopeusta.
4 kertaa. Näihin sisältyy uimahalli, ravintolavaunu, konsertti ja kahvilakäynti.
Kerran kun kävin ravintolassa syömässä.
Kahdesti. Teatterissa ja kerran uimahallissa. Seuraavalla viikolla hallissa ei ollut enää passia, vain väkirajoitus ja sitä seuraavalla meni kiinni
Vierailija kirjoitti:
En ole tulostanut koronapassia enkä aio. Päätän itse otanko kolmannen rokotteen. Ehkä otan ja ehkä en. Tahdon päättää myös perheeni turvallisuudesta ja vastustan tällä hetkellä koulujen lähiopeusta.
Voihan sen näyttää kännykän näytöltäkin.
Ei kertaakaan. Olen käynyt ainoastaan ruokakaupassa.
Ei kertaakaan. Ja olen elänyt ihan tavallista elämää kuin ennenkin.
0