Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kylpyamme pakollinen vauvavaruste?

Vierailija
04.05.2015 |

Hei,

onko kukaan pärjännyt ilman ammetta vauvanhoidossa? Voisiko ammeen tilalla käyttää kodinhoitoallasta, jonka vain sitten aina hyvin puhdistaisi ennen kylvetystä? Allas olisi valmiiksi hyvällä korkeudella, helppo täyttää ja tyhjentää. En oikein pidä isoista tilaa vievistä muoviammeista, luonnon ja lompakonkin kannalta olisi parempi olla ilman.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan pärjätty ilman ja muutaman kuun ikäisestä lähtien ovat olleet suihkussa mukana. Ei fiksua säilytystilaa ammeelle, siksi jätimme hankkimatta.

Vierailija
2/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pn kokoontaitettava amme, menee kasaan kuten haitari. Loistava ostos, en vaihtaisi mistään hinnasta pois!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää olla astia jota ei käytetä yhtään mihinkään muuhun. Ei mikään siivouskomeron allas.

Vierailija
4/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset käyneet aina suihkussa,emme ole koskaan hankkineet ammetta, niiin vastaan että pärjäät ilman :) ja ihan hyvin voi kuvailemassasi altaassakin vauvan pestä!

Vierailija
5/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli amme valmiina, käytin sitä vissiin muutaman kerran kunnes kyllästyin laskemaan kylpyveden erikseen ja pesin vauvan suihkussa sylissäni.

Viisikuisena kun vauva oppi ryömimään, hän ryömi aina suihkun alle ja on siis siitä alkaen käynyt vain suihkuasa. Kylpemisestä ei tykkää, olen joskus yrittänyt vielä laskea veden mutta lähinnä tykkää loiskutella sillä mutta ei halua ammeeseen. Ja on käynyt jo kuukausitolkulla "itsenäisesti" suihkussa (eli leikkii suihkussa itsekseen, minä tottakai samassa tilassa vahtimassa), lapsi nyt hieman reilu 1v.

Eli ei se mikään huipputarpeellinen (kaikilla) ole.

Vierailija
6/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin kyllä amme, mutta voi sitä huutoa, kun inhosi kylvetystä. Jäi siihen yhteen kertaan kylvettäminen. Suihkussa ihan on pesty.

Vierailija
7/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amme on hyvä. Ehdoton pienellä ja isompikin tykkää istua ammeessa

Vierailija
8/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sellanen amme maksa ku muutaman euron, ei pitäis sunkaan lompakkoa rasittaa. Ja kokoontaitettava amme niinku joku jo sanoikin.

Vierailija
9/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa kylvettää tai suihkuttaa vauvansa miten haluaa. Toisilla toimii paremmin suihku kuin amme, en tiedä miksi se olisi ongelma. Minulla ei ole lapsia, mutta välillä tuntuu, että äidit ovat omissa kasvatustavoissaan tiukempia kuin fanaattiset koiraihmiset. Eli siis pidetään sitä omaa tyyliä ainoana vaihtoehtona ja kauhistellaan heitä, jotka tekee toisin. Huvittavaa. Ap, se pesuallas on varmasti ihan hyvä, kunhan on tosiaan puhdas :)

Vierailija
10/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te suihkussa pesevät käytännössä hoidatte pesun?
Pesettekö itsenne ensin, ja missä vauva on sillä aikaa? Entä kuivaaminen, mihin vauva kun kuivaatte itseänne? Entä kuivaatteko/puetteko vauvan ennen kuin kuivaatte/puette itsenne? Eikö jommallekummalle tule alastomana ja märkänä kylmä?
Tätä olen aina miettinyt. Itse siis pesin esikoisen ammeessa ja itseni eri aikaan (tällöin vauva sitterissä pukeissa). Tahtoisin pestä kohta syntyvän vauvan suihkussa, mutten tajua miten se logistisesti hoidetaan.

Vierailija
11/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen syvä siligranit keittiöallas (ei keittiössä) jossa vauvamme kylvetetään. Siitä sitten suihkuun tai aikuisten kylpyammeeseen kun kasvaa. En ymmärrä miksei sitä voisi siinä kylvettää kun muutenkin siinä pestään sitä? On myös ollut minun kanssa ammeessa pulikoimassa, siitä tykkää. Kai ne ihopöpöt tarttuu ilmankin sitä kylpyä kun pötkötellään nakuna navat vastakkain?

Vierailija
12/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä käydään suihkussa. Koen helpommaksi kuin rueta vannan kanssa pelleilemään. Kylpylässä saa sitten läträtä niin paljon kuin haluaa!

Vierailija
13/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 14:15"]

Miten te suihkussa pesevät käytännössä hoidatte pesun? Pesettekö itsenne ensin, ja missä vauva on sillä aikaa? Entä kuivaaminen, mihin vauva kun kuivaatte itseänne? Entä kuivaatteko/puetteko vauvan ennen kuin kuivaatte/puette itsenne? Eikö jommallekummalle tule alastomana ja märkänä kylmä? Tätä olen aina miettinyt. Itse siis pesin esikoisen ammeessa ja itseni eri aikaan (tällöin vauva sitterissä pukeissa). Tahtoisin pestä kohta syntyvän vauvan suihkussa, mutten tajua miten se logistisesti hoidetaan.

[/quote]

Meidän vauvalla on isä. Piti puolen vuoden loman töistä lapsen syntymän jälkeen. Puolivuotias jo luttaa pesuhuoneen lattialla vahdittuna.:D

Vierailija
14/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 14:12"]

Jokainen saa kylvettää tai suihkuttaa vauvansa miten haluaa. Toisilla toimii paremmin suihku kuin amme, en tiedä miksi se olisi ongelma. Minulla ei ole lapsia, mutta välillä tuntuu, että äidit ovat omissa kasvatustavoissaan tiukempia kuin fanaattiset koiraihmiset. Eli siis pidetään sitä omaa tyyliä ainoana vaihtoehtona ja kauhistellaan heitä, jotka tekee toisin. Huvittavaa. Ap, se pesuallas on varmasti ihan hyvä, kunhan on tosiaan puhdas :)

[/quote]

Just näin. Olen muuten saanut itse parhaita lastenkasvatusohjeita lapsettomilta.

Vierailija
15/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 14:15"]

Miten te suihkussa pesevät käytännössä hoidatte pesun? Pesettekö itsenne ensin, ja missä vauva on sillä aikaa? Entä kuivaaminen, mihin vauva kun kuivaatte itseänne? Entä kuivaatteko/puetteko vauvan ennen kuin kuivaatte/puette itsenne? Eikö jommallekummalle tule alastomana ja märkänä kylmä? Tätä olen aina miettinyt. Itse siis pesin esikoisen ammeessa ja itseni eri aikaan (tällöin vauva sitterissä pukeissa). Tahtoisin pestä kohta syntyvän vauvan suihkussa, mutten tajua miten se logistisesti hoidetaan.

[/quote]

Peset vauvan ja käärit sitteriin lämpöiseen pyyhkeeseen. Sen jälkeen suihkutat itsesi. Jos isä on kotona, niin vielä helpompaa. Isin syliin vaan ja saat nauttia pesuhetkestäsi.

Vierailija
16/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 14:15"]

[/quote]

Meidän vauvalla on isä. Piti puolen vuoden loman töistä lapsen syntymän jälkeen. Puolivuotias jo luttaa pesuhuoneen lattialla vahdittuna.:D
[/quote]
Ok, anteeksi typeryyteni. En tajunnut kysymyksessä mainita että kysymys koskee niitä joiden vauvoilla ei ole isää, tai joiden isät on paljon töissä. Sinä voit siis erinomaisuudessasi jättää vastaamatta.

Vierailija
17/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauvat ovat kovasti pitäneet kylpyhetkistä ja sen jälkeen maistuu kunnon uni. Ikean viiden euron vanna on maksanut itsensä monta kertaa takaisin. Ja kun sauna on tullut kuvioihin ovat istuneet saunassa vannassa :)

Vierailija
18/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 14:05"]

No eihän sellanen amme maksa ku muutaman euron, ei pitäis sunkaan lompakkoa rasittaa. Ja kokoontaitettava amme niinku joku jo sanoikin.

[/quote]

p.s. Juuri jostain nettikaupasta katsoin, että 16,90. Ja juu, ei tää varsinaisesti ole rahakysymys. Meillä todellakin olisi rahaa ostaa vaikka sata ammetta, vaan enemmänkin kysymys on siitä että en halua hankkia turhaa tavaraa - eli jotain joka on tiellä ja käytettäisiin vaan ehkä muutamia kertoja ja sen jälkeen kaatopaikalle?

ap

Vierailija
19/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:41"]

Se pitää olla astia jota ei käytetä yhtään mihinkään muuhun. Ei mikään siivouskomeron allas.

[/quote]

Miksi kodinhoitohuoneen teräsallas ei käy? Eikö sitä saa tarpeeksi puhtaaksi jos hankaa ja puunaa ja vielä vaikka useampaan kertaan kiehuvalla vedellä huuhtelee?

Vierailija
20/37 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 14:15"]

[/quote]

[/quote]

Tulere kylmä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän