Oletko pettynyt, jos PS pääsee hallitukseen?
Vai onko Sipilällä muutakaan mahdollisuutta? Jatkojytky tuli kuitenkin.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:22"]
Ja mites se hallituksen hajoaminen Suomen pelastaa? Anna mun kaikki kestää..
[/quote]
:) Huutonaurua. Hyvä kommentti ja hyvin jauhotettu.
Persut ovat hallituksessa siunaamassa EU:n turvapaikanhakijoiden taakanjako sopimuksen. Miljoona somalia tänne persujen siunauksella. Eikä Timppa mahda mitään. Tämä meinaa naurattaa.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:01"]
Teen ennustuksen: Jos Persut ovat hallituksessa, täällä alkaa vastustajien kauhea rääkyminen siitä kuinka Soini meni ja myi periaatteensa (=teki liikaa kompromiseeja) vain jotta pääsisi Audin takapenkille. Jos persut eivät mene hallitukseen, täällä alkaa vastustajien kauhea rääkyminen siitä kuinka persut eivät ole valmiita kompromisseihin ja vastuunkantoon. Sanokaa minun sanoneen.
[/quote] JUURI NÄIN SE MENEE! Olet täydellisen oikeassa. Teki Soini miten vain niin kumpikaan ei tule olemaan AV-mammojen mielestä hyvä. Itse toivon että menevät hallitukseen ja että Sipiläkin tekee joitain myönnytyksiä eikä toimi kuin diktaattori. Jos Sipilä kuitenkin jatkaa linjalla Katainen/Stubb niin entistä syvemmälle suohon painutaan ja ssitten meitä ei pelasta mikään muu kuin se että hallitus hajoaa.
[/quote]
Mitä vittua sekoilet? Ootko tutustunut Sipilän linjaan? Kerro sitten samalla miten se eroaa esim. Soinin linjasta?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:13"]
Teen ennustuksen: Jos Persut ovat hallituksessa, täällä alkaa vastustajien kauhea rääkyminen siitä kuinka Soini meni ja myi periaatteensa (=teki liikaa kompromiseeja) vain jotta pääsisi Audin takapenkille. Jos persut eivät mene hallitukseen, täällä alkaa vastustajien kauhea rääkyminen siitä kuinka persut eivät ole valmiita kompromisseihin ja vastuunkantoon. Sanokaa minun sanoneen.
[/quote]
Ja tämä eroaa miten siitä, että perussuomalaiset tekevät ihan samoin jos Kokoomus tai SDP menee hallitukseen.
[/quote] Ero on siinä, että esim viimeksi olisin nostanut hattua SDP:lle ja vasemmistolle jos he EI olisi menneet hallitukseen ja lisäksi olisin äänestänyt näissä vaaleissa niistä jompaakumpaa (enkä persuja niinkuin nyt äänestin). Mutta koska käänsivät takkinsa niin en äänestänyt.
Takinkäännöstä voi "antaa palautetta" mutta ensin on päätettävä KUMPI ON TAJINKÄÄNTÖÄ 1) se että unohtaa mitä kansalle lupasi ja menee hallitukseen 2) se että muistaa mitä kansalla lupasi ja jättäytyy hallituksesta
Jos Sipilä nyt "styrankina on vaan minä, minä, minä...eikä anna mistää periksi vaan Soinin pitäis antaa periksi kaikessa niin nostan Sonille hattua jos jäävät oppositioon...ja äänestän PS myös ensi kerralla.
Jos taas Soini saa pitää kiinni esim noista rahojen jakeluista (Kreikka yms) ja mamujutuista ja siltikin jää menemättä, EN äänestä enää PS. Jos menee, äänestän.
Tässä minun mielipide asiasta.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:36"]
[/quote]
Pettynyt jos ei pääse.
Kansantahtoa ei ole silloin kuunneltu ;)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:18"]
[/quote] JUURI NÄIN SE MENEE! Olet täydellisen oikeassa. Teki Soini miten vain niin kumpikaan ei tule olemaan AV-mammojen mielestä hyvä. Itse toivon että menevät hallitukseen ja että Sipiläkin tekee joitain myönnytyksiä eikä toimi kuin diktaattori. Jos Sipilä kuitenkin jatkaa linjalla Katainen/Stubb niin entistä syvemmälle suohon painutaan ja ssitten meitä ei pelasta mikään muu kuin se että hallitus hajoaa.
[/quote]
Mitä vittua sekoilet? Ootko tutustunut Sipilän linjaan? Kerro sitten samalla miten se eroaa esim. Soinin linjasta?
[/quote] Olen tutustunut. Eroja on paljonkin...eihän noita neuvotteluja edes tarvittaisi jos mielipiteet kohtaisivat 1/1. Kaikkihan kait tuon ymmärtävät? (En nyt niitä ala listaamaan, jokainen ne varmaan itsekin löytää noista listoista)
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:28"]
[/quote]
Ja tämä eroaa miten siitä, että perussuomalaiset tekevät ihan samoin jos Kokoomus tai SDP menee hallitukseen.
[/quote] Ero on siinä, että esim viimeksi olisin nostanut hattua SDP:lle ja vasemmistolle jos he EI olisi menneet hallitukseen ja lisäksi olisin äänestänyt näissä vaaleissa niistä jompaakumpaa (enkä persuja niinkuin nyt äänestin). Mutta koska käänsivät takkinsa niin en äänestänyt.
Takinkäännöstä voi "antaa palautetta" mutta ensin on päätettävä KUMPI ON TAJINKÄÄNTÖÄ 1) se että unohtaa mitä kansalle lupasi ja menee hallitukseen 2) se että muistaa mitä kansalla lupasi ja jättäytyy hallituksesta
Jos Sipilä nyt "styrankina on vaan minä, minä, minä...eikä anna mistää periksi vaan Soinin pitäis antaa periksi kaikessa niin nostan Sonille hattua jos jäävät oppositioon...ja äänestän PS myös ensi kerralla.
Jos taas Soini saa pitää kiinni esim noista rahojen jakeluista (Kreikka yms) ja mamujutuista ja siltikin jää menemättä, EN äänestä enää PS. Jos menee, äänestän.
[/quote]
Hommassa on vaan se iso mutta, politiikassa joutuu tekemään kompromisseja.
Minulle on myös tärkeää, että persut saavat jälkensä näkyviin maahanmuutto- ja eurooppapolitiikassa. Muissa asioissa voidaan tehdä enemmän myönnytyksiä kuin näissä kahdessa. Tietysti haluan, että persut menevät hallitukseen, mutta ei hinnalla millä hyvänsä. Ei kukaan odota, että keskusta lähtisi hallitukseen, jossa lopetetaan maataloustuet, tai vihreät hallitukseen jossa lisätään ydinvoimaa, kivihiiltä ja irtisanoudutaan ilmastosopimuksista, tai vasemmistoliitto hallitukseen joka lopettaisi AY-liikkeet ja sosiaalituet, tai Kokoomus hallitukseen, jossa korotettaisiin veroja tuntuvasti ja lisätääisiin yritysten toimintakykyä vaikeuttavaa säätelyä, tai RKP:tä hallitukseen joka lopttaisi maamme kaksikielisyyden. Ei voi myöskän odottaa, että persut suostuisivat EU:n taakanjakosysteemeihin ja liittovaltiokehityksen jatkamiseen. Toivon tietysti koko sydämestäni, että hallitukseen menevät ja saavat näissä asioissa hallitusohjelmaan hyviä kirjauksia.
En todellakaan. Paras hallituspohja on Keskusta, Kokoomus, Vihreät ja RKP
Haluan että persut pääsisi hallitukseen. Eli petyn jos eivät pääse.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:37"]En todellakaan. Paras hallituspohja on Keskusta, Kokoomus, Vihreät ja RKP
[/quote]
Hyi vittu. Hyi saatana!
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:28"]
[/quote]
[/quote]
Hommassa on vaan se iso mutta, politiikassa joutuu tekemään kompromisseja.
[/quote] Kompromissi ei kuitenkaan tarkoita sitä että toinen luopuu kaikesta ja toinen sanelee säännöt.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:36"]
Minulle on myös tärkeää, että persut saavat jälkensä näkyviin maahanmuutto- ja eurooppapolitiikassa. Muissa asioissa voidaan tehdä enemmän myönnytyksiä kuin näissä kahdessa. Tietysti haluan, että persut menevät hallitukseen, mutta ei hinnalla millä hyvänsä. Ei kukaan odota, että keskusta lähtisi hallitukseen, jossa lopetetaan maataloustuet, tai vihreät hallitukseen jossa lisätään ydinvoimaa, kivihiiltä ja irtisanoudutaan ilmastosopimuksista, tai vasemmistoliitto hallitukseen joka lopettaisi AY-liikkeet ja sosiaalituet, tai Kokoomus hallitukseen, jossa korotettaisiin veroja tuntuvasti ja lisätääisiin yritysten toimintakykyä vaikeuttavaa säätelyä, tai RKP:tä hallitukseen joka lopttaisi maamme kaksikielisyyden. Ei voi myöskän odottaa, että persut suostuisivat EU:n taakanjakosysteemeihin ja liittovaltiokehityksen jatkamiseen. Toivon tietysti koko sydämestäni, että hallitukseen menevät ja saavat näissä asioissa hallitusohjelmaan hyviä kirjauksia.
[/quote] En vois enempää olla samaa mieltä jonkun kanssa kuin nyt tämän kirjoittajan!
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:37"]En todellakaan. Paras hallituspohja on Keskusta, Kokoomus, Vihreät ja RKP
[/quote]
Hyi vittu. Hyi saatana!
[/quote]Todellakin. Voisiko[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 13:37"]En todellakaan. Paras hallituspohja on Keskusta, Kokoomus, Vihreät ja RKP
[/quote]Mikä tästä asetelmasta tekee parhaan?
Mitä sinulle henkilö.koht.tärkeitä asioita voisi tällä pohjalla toteutua. Äläkä mainitse mitään arvoista, vaan ihan konkreettisia asioita?
Veikkaukseni, keskusta, persut, demarit, rkp
Teki persut mitä tahansa, niin mediat täyttyy asiantuntijoista ja tutkijoista jotka kertoo suomen kansalle, että väärin tekivät.
Iltapäivälehtien otsikot kirkuvat persujen tehneen taas väärin, ja pettäneet lupauksensa äänestäjille.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 14:03"]
Veikkaukseni, keskusta, persut, demarit, rkp
[/quote]
Ihan hyvä veikkaus, mut kokoomus taitaa olla Sipilän ykkösvaihtoehto?
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 12:36"]
[/quote]
Olen tosi pettynyt jos PS luiskahtaa tästäkin vielä opposition puolelle. Toivon että viimeinkin PS:n kortit katsotaan kunnon ministerin posteilla, esim. valtionvarainministeriö ehdottomasti. Tiedän, että kyseessä saattaa olla jossain määrin epäeettinen "ihmiskoe" kokonaisella kansakunnalla, kuten joku sitä tällä palstalla aiemmin luonnehti, mutta mielestäni tämä on ainoa vaihtoehto.
En ole. Mun mielestä on persujen näyttää kykynsä. Ihmettelen suuresti niitä, jotka jatkuvasti äänestää samoja puolueita. Eiköhän nykyhallituksessa olevat/olleet puolueet ole näyttäneetkyntensä. Ei persut siellä mitään negatiivista dramatiikkaa saa aikaiseksi, kun eivät ole päähallituspuolue.
[/quote]
Tämä tapahtuu aina. Kilpailevissa puolueissa ollaan muka huolestuneita toisten puolueiden äänestäjien "kuluttajansuojasta". Ei koske pelkästään perussuomalaisia.