Kenelläkäön kokemusta jätevesi vahingosta?
Eli lyhykkäisyydessään, asumme vuokralla ja jätevesi nousi asuntomme lattialle pilaten irtaimistoa.
Siis kirjaimellista kusipaska vettä valui kodinhoitohuoneen lattialle ja se saastutti tekstiilejä ja tavaraa.
Korvaako kotivakuutus näitä?
Kommentit (16)
Ei ole kenelläkään kokemusta tuollaisesta.
Kyllä yleensä korvaa ellei vahinko ole jonkun oman laiminlyöntinne tulos.
Joku putki tai osa jätekaivossa (betoninen) oli romahtanut ja tukkinut putken.
Eli ei ainakaan meidän asukkaiden vika tämä.
entisessä ok-talossamme kävi samanlainen vahinko.
Meillä kunta oli kunnostamassa viemäreitä kadulla, jotain tapahtui, jonka seurauksena meille tulvi -aska kylpyhuoneeseen. Kunta korvasi vahvingot täysimääräisenä. Piti avata koko kylpyhuoneen lattia, laatoittaa uudelleen ja sitten suihkukin meni vaihtoon, koska tavaraa tuli toki siitäkin vesilähteestä ulos. Kovasti olivat pahoillaan, mutta sellaista sattuu. Pääasia oli, että hommat tuli hoidettua.
Joo meillä nyt omalla kohdalla taloudellisena tappiona reilu määrä pyyhettä, vaatetta ym. tekstiiliä ja lisäksi kenkiä, pyykkikori ja imuri. En ainakaan itse näen toivoa tekstiileillä jotka ovat läpimärkiä siitä jätevedestä ja nyt tuolla pihalla jätesäkeissä umpi jäässä.
Lue kotivakuutuksesta hyvänen aika.
No jos olisi niin yksinkertaista niin en kyselisi täällä. Ne tekstit on sellaisia ettei niistä joka tapaus suoraan aukene. Ja vakuutukselle olen jo soittanut ja lupasivat palata asiaan. Mutta tässä nyt asia mielellä kyselin vain onko muilla kokemuksia asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Joo meillä nyt omalla kohdalla taloudellisena tappiona reilu määrä pyyhettä, vaatetta ym. tekstiiliä ja lisäksi kenkiä, pyykkikori ja imuri. En ainakaan itse näen toivoa tekstiileillä jotka ovat läpimärkiä siitä jätevedestä ja nyt tuolla pihalla jätesäkeissä umpi jäässä.
ei niitä saakaan käyttää enää, otat yhteyttä ensin omaan vakuutusyhtiöösi ja sitten tietysti aiheuttajatahoon, koska hänellä varmasti on vakuutukset ja sieltä se korvaus tulee. Meillä ei mennyt tekstiilejä, mutta yksi räsymatto meni. kysyivät meiltä sille hintaa ja sekin korvattiin sitten. Ei ostettu uutta räsymattoa tilalle, mutta siis ihan kaiken korvasivat, minkä jätevesi saastutti.
Vierailija kirjoitti:
No jos olisi niin yksinkertaista niin en kyselisi täällä. Ne tekstit on sellaisia ettei niistä joka tapaus suoraan aukene. Ja vakuutukselle olen jo soittanut ja lupasivat palata asiaan. Mutta tässä nyt asia mielellä kyselin vain onko muilla kokemuksia asiasta.
Opettele hallitsemaan yhdyssanat ja hoitamaan asioitasi itsenäisesti.
Mitä sanoi talonomistaja?
Häneenhän otit heti yhteyttä.
Tietenkin otimme. Hän järjesti putkimiehet paikalle ja hoiti tilanteen kuntoon. Kyllä nämä voisi toki vuokranantajan vakuutuksen kauttakin laittaa mutta ymmärsin että meidän oman irtaimiston kohdalla oma kotivakuutus kattaa ja vuokranantajalla sitten ne kiinteät kalusteet yms.
Mutta juu kiitos vastanneille. Itsekin sitä mieltä että ne tavarat ovat saastuneet käyttökelvottomiksi. Lähinnä sitä pohdinkin.
??