Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

0-tuntia, keikkaa, osa-aikaa

Vierailija
04.05.2015 |

Olen 25-vuotias nainen ja totaalisen uupunut epävarmaan työtilanteeseeni. Minulla on useita eri työnantajia, joista suurin osa on vuokratyöfirmoja. Yhdelle työnantajalle on osa-aikaisuus ja määräaikaisuus, ja tämä firma vähentää nyt rajusti henkilöstöä, joten määräaikaisuuden jälkeen en välttämättä saa jatkaa töitä. Muihin firmoihin teen hommia keikkalaisena ja tuuraajana ja olen ottanut vastaan kaikki vuorot, mitä ikinä pystyn. Joulun sesonkiaikana en juuri vapaapäiviä pitänyt, mutta sesongin jälkeen töitä ei ollutkaan enää tarjolla kuin satunnaisesti. Lähes aina työvuorot tulevat lyhyellä varoitusajalla eli varautua ei voi. Niin sanotut vapaapäivät vietän aina puhelinta päivystäen, koska jos vuoro sattuu tulemaan tarjolle, sen saa henkilö, joka ensimmäisenä ehtii reagoida. Monesti on vuoroja mennyt nenän edestä edestä, vaikka olen minuutin sisällä vastannut tarjoukseen.

Osa-aikaisuuteni on 15 h per viikko ja jos sekin loppuu, en todellakaan tiedä, millä elän. Tietenkin toivon, että keikkailu tuottaisi tulosta ja pääsisin sitä kautta edes osa-aikatyöhön, mutta tähän mahdollisuuteen ei voi luottaa. Keikkatöiden varaan ei voi elämäänsä laskea, mutta en haluaisi työttömäksikään alkaa. Näen työympyröissä paljon samassa tilanteessa olevia ihmisiä, ja lähes poikkeuksetta stressitasot ovat korkealla, koska ei ole tietoa huomisesta, eikä varmuutta tulevasta. Minun seuraava polkuni taitaa olla uudelleenkouluttautuminen/jatkokoulutus. Vielä pitäisi osata valita alansa niin, että sieltä löytyy töitä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla