Miten 40h/vko työssäkäyvillä ihmisillä oikeasti riittää aika mihinkään? Olen pitkäaikaistyötön, ja tuntuu että aika ei tunnu nytkään riittävään kaikkeen tekemiseen, projekteihin, ja itsensä kehittämiseen?
En vain ymmärrä yhtälöä, jossa minun elämääni yht'äkkiä kuuluisi 40 tuntia viikossa +matka syövä työ.
Miten te oikein teette sen? Elättekö te ollenkaan?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
kyllä, koulussakin kerkee käydä.
Mutta miten?
Joillain on ihmeellinen kyky tehdä asioita noin vain ilman mitään ylimääräistä pohdiskelua ja istuskelua.
Ei niillä juuri muuhun aikaa jääkään.
Lapsettomilla tilanne vielä eri mutta autas kun paletissa useampi lapsi harrasteineen.
Lujasti on taisteltu näinkin alhaisesta työviikosta. Eivät oikeistoa äänestäneet mutta nauttivat kuitenkin tästäkin edusta. Lukaise wikipediasta. Ennen oli lauantaikin työpäivä. Onhan täällä suomessa ryhmiä joiden työvuosi on 4 vk mittainen.
Ei ehdikään tehdä kaikkea mitä haluaisi/olisi kiva, varsinkin kun on pienet lapset myös hoidettavana. Mutta mieluummin silti olen töissä kuin kotona. Paras olisi joku osa-aikatyö, lyhennetty työaika tms., mutta niin hyvä palkka minulla ei ole että saisin puolikkaalla palkalla haluamani elintason.
"Ravintola"sta voisit vapauttaa 8 tuntia vuorokaudessa työntekoon.
kyllä, koulussakin kerkee käydä.