Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotona jumppaaminen

Vierailija
03.05.2015 |

Onko täällä muita kotona jumppaamisen harrastajia? Itselläni ei ole aikaa, eikä rahaa käydä kuntosalejen jumpissa, joten ajattelin aloittaa kotona harrastamisen. Lisäksi käyn lenkeillä, poljen kuntopyörällä ja teen lihaskuntoa joka toinen päivä ihan kotona vain. Kiinteyttäminen olisi tavoitteena. Laihdutus ei niinkään.

Tiedättekö, onko netissä joitain videoita jumpaksi? Esimerkiksi joskus telkkarista tuli aamuisin se jumppaohjelma. Joitain jaksoja löysin youtubesta, mutta kaipaisin hieman vaihtelua. Paras olisi siis videoituna, että vetäjä näyttää ja ohjeistaa. Vaikka puolituntisia jumppia olisi kiva löytää. Otan vastaan myös sivuja, joissa on erilaisia liikkeitä näytettynä, joista itse saisi tehtyä jonkun jumpan.

Kahvakuulia tai jumppapalloa minulla ei ole. Kannattaisiko ostaa? Lisäkysymys vielä: Minkäpainoista kahvakuulaa suosittelisitte aloittelevalle jumppaajalle, jonka lihaskunto ei ole päässyt ihan repsahtamaan, mutta ei ole kuitenkaan kovin kummoinen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:43"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:33"]

Fitnessblender - joko youtubeen hakusanaksi tai sitten ihan fitnessblender.com, johon voi tehdä tunnukset ja kirjata kalenteriin mitä on tehnyt. Täysin maksuton palvelu, paitsi jos haluaa ostaa heidän tekemänsä kunto-ohjelman (esim. 8 vk ohjelma yleensä 8-10 dollaria).

Yli 400 videota, on kaikkea mahdollista intervalleista voimaharjoituksiin, aerobisesta pilatekseen, barresta kahvakuulaan. Ohjeet ovat englanniksi mutta äärimmäisen selkeitä, ei ärsyttävää musiikkia, ei huutamista ja riuhtomista, vaan järkeviä kokonaisuuksia joita on mukava sekoittaa ja tehdä joka päivä vähän jotain erilaista.

Olen treenannut heidän avullaan kolmisen kuukautta ja tuloksia on tullut!

[/quote]

Kiitos paljon! Täytyy tutkia tarkemmin. -ap

[/quote]

Juu tsekkaa ihmeessä. Nykyään olen niin koukussa jo jumppailuun, että välillä on vaikeaa malttaa pitää välipäiviä, vaikka tajuankin että sekin on tärkeää ja nimenomaan edistää kehittymistä. Mutta kun on niin hauskaa :). Ja tuo ohjaajapariskunta on niin symppis, tuen mielelläni heidän työtään (olen siis ostanut heiltä kaksi ohjelmaa), ja heidän ihana koiransakin käy välillä vierailemassa videoilla :).

Tänään tein heiltä tämän:

ja tämän:

Ja nyt syömään!

Vierailija
2/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt kotona noits fitnessblenderin juttuja ja youtubeen kun laittaa hakukenttään get fit fast niin tulee hyviä vatsatreenejä ja pari aika rankkaa cardiota. Olen myös hommannut parit käsipainot joihin voi lisätä painoa mielen mukaan, niillä olen myös kyykkäillyt ja tehnyt askelkyykkyjä. Kyykkään myös kahvakuulalla (20kg), mutta aloittelijan ei toki kannata niin painavalla aloittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jumppaan kotona vaihtelevalla innolla. Esim Salkkareitten ajan suht raskaalla vastuksella kuntopyörää. Sen jälkeen parikymmentä minuuttia vaihtelevia liikkeitä. Mm vatsalihakset, lantionnostot,lankku,supermies, istumaan menot esim tuolin kanssa, 10:n kilon kahvakuula mulla on myös. Sillä perus kahvisliikkeitä. Googlaa.

Vierailija
4/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae youtubesta Jillian Michaelsin videoita, koukuttavaa ja tulosta saa näkyviin nopeastikin. Tsemppiä!

Vierailija
5/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile myös Yogaia https://fi.yoogaia.com

Jonkin aikaa voi käyttää ilmaiseksi, mutta ei ole kallis muutenkaan. Ja on muitakin kuin joogatunteja, itse teen kahvakuulaa ja corea usein.

Vierailija
6/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ZWOW tubessa. Nykyään kympillä kuussa ZGYMin videot.

Vierailija
7/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan mielellään siis maksuttomia jumppia haluaisin tietooni -ap

Vierailija
8/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippuupa nopeasti. -ap

Vierailija
9/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitnessblender - joko youtubeen hakusanaksi tai sitten ihan fitnessblender.com, johon voi tehdä tunnukset ja kirjata kalenteriin mitä on tehnyt. Täysin maksuton palvelu, paitsi jos haluaa ostaa heidän tekemänsä kunto-ohjelman (esim. 8 vk ohjelma yleensä 8-10 dollaria).

Yli 400 videota, on kaikkea mahdollista intervalleista voimaharjoituksiin, aerobisesta pilatekseen, barresta kahvakuulaan. Ohjeet ovat englanniksi mutta äärimmäisen selkeitä, ei ärsyttävää musiikkia, ei huutamista ja riuhtomista, vaan järkeviä kokonaisuuksia joita on mukava sekoittaa ja tehdä joka päivä vähän jotain erilaista.

Vierailija
10/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 17:33"]

[/quote]

Kiitos paljon! Täytyy tutkia tarkemmin. -ap

Vierailija
11/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään jumpata kotona mutta myös salilla tai ohjatuissa jumpissa. Liikkujana olen "tavis" ja kunnoltani varmaan korkeintaan peruskuntoinen eli ohjeeni perustuvat näille lähtökohdille. En tiedä minkälainen lähtötaso kunnossa tai taidoissa sinulla on, mutta itse olen pärjännyt kotitreeneissä käsipainoilla ja jumppamatolla. Pari viikkoa sitten ostin myös gymstickin vaihtelun vuoksi. Ilmankin olisi pärjännyt. Käsipainoissa kannattaa ostaa sellaiset säädettävät painot, löytyy ihan Cittareista/Prismasta, jotta on helppo sitten lisätä tai vähentää painoa tarpeen vaatiessa.

Mikäli sinulla ei ole kokemusta kahvakuulasta, en sitä lähtisi kotiin ostamaan. Käsittääkseni kahvakuulassa oikea tekniikka on tosi tärkeä ja väärin tehden voi tehdä enemmän haittaa kuin hyötyä selälle. Ainakin itsellä on vaikea oppia oikeaa tekniikkaa vai ruudulta katsellessa.

YouTubesta löytyy paljon jumppavideoita esim hakusanalla "arobic exercise" kuten:

Kannattaa myös tsekata kotimaisia blogeja. Jumppaohjeita käsipainojen kanssa löytyy esim:

http://kirsinkuntopiiri.fitfashion.fi/2013/04/03/koko-kropan-kotitreeni-kasipainoilla/#.VUTGB2ccTDc

Vierailija
12/16 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim:

voi laittaa hakusananksi youtubeen vaikka Be Fit workout

tulee tuollaisia kivoja vähän hiit-tyyppisiä treenejä, jotka siis kehittävät kuntoa, lihasta ja kiinteytymistä. Ennen kun pääsin taas käymään salilla, tein noita alle puolen tunnin treenejä n. joka toinen päivä. Jillian Michaelsillakin löytää ihan kivoja ja niitä taisi olla eri tasojakin, aloitin helposta ja kun se sujui siirryin seuraavalle tasolle jne. 

Tsemppiä! Kotona pääsee ihan hyviin tuloksiin, aloittaminen on vaikeita :)

Vierailija
13/16 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvintä vinkeistä, noista löytyy varmaan joku hyvä vaihtoehto.

Yoogaiaa ei suosittele sen jättimäisen hinnannousun takia. Vuosimaksu hyppäsi 180 eurosta 240 euroon!Siihen päästiin "yhtenäistämällä" = korottamalla maksuja ihan reippaasti.

Vuosimaksun tilalle tuli kuukausimaksu, joka on 20 E. Ennen saattoi maksaa kerrallaan vuoden 180 euroa (joskus myös tarjouksessa 120 E), 4 kk 70 euroa (joskus tarjouksessa 60 tai 50 euroa).Hinta nousi siis todella paljon.

Toivottavasti joku muu firma keksii samankaltaisen palvelun!

Vierailija
14/16 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme koulutyönä tuotekehitysprojektia, jossa suunnitellaan jumppasovellusta kotikäyttöön. Tarvitsisimme mahdollisimman paljon vastauksia kaikista eri ikäryhmistä alla olevaan kyselyyn. Vastaaminen vie vain 1-3 minuuttia. Ei ole väliä harrastatko liikuntaa kerran vuodessa vai päivittäin, jokainen vastaus on tärkeä! Kiitos vastauksestasi! :)

https://goo.gl/forms/P8gbLR4eVaM4zWM33

Vierailija
15/16 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jokunen vuosi aikaa, kun etsin itselleni sopivaa kuntosalia ja sillä välin harjoitin lihaskuntoa kotona. Mulla oli muutama kahvakuula, jumppapallo ja käsipainoja. Kahvakuulien mukana tuli muutama esite, joissa oli kuulilla tehtäviä liikkeitä ja ne oli tosi helppoja ja monipuolisia! Jumppapalloa käytin lähinnä vatsojen tekemiseen, käsipainolla ja ilman. Saa olla kuitenkin aika tarkka, ettei selkä kipeydy. Pallon tulisi ensinnäkin olla sopivan kokoinen, eikä liian iso :) Hyvin kuitenkin kotitreeni puri, koska sitten kun aloin taas salilla käydä niin lihaskunto oli parantunut selkeästi. Netistä löysin ihan youtubesta hyviä treenivideoita kahvakuulalla treenaamiseen.

Vierailija
16/16 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan ryhmäliikuntaa ja kuntosaleja. Pidän omasta rauhasta, joten kotona jumppaaminen on minulle luontevaa. Mielellään miehenkään ei tarvitse olla kotona, kun jumppaan, ja aamuisin ei usein olekaan. Käytän kuntopyörää ja crosstraineria sekä keskivartalolihaslaitetta. Lisäksi olen opetellut syvien vatsalihasten ja pakaroiden treeniä. Enemmän olen laitteiden ystävä. Jumpatessa katson samalla tv-sarjoja. Kun lyö kaksi kärpästä yhdellä iskulla, niin aikaa löytyy paremmin. Erikseen tuntuisi ehkä, että kumpaakaan ei ehtisi, mutta kaksi toimintaa yhdistettynä on sellainen paketti, että sille jo haluaa löytää aikaa.

Jumpan lisäksi liikun paljon pyörällä.