Jos jää kotihoidontuelta eli hoitovapaalta taas suoraan äitiyslomalle, saako minimiäitiyspäivärahaa?
Kommentit (8)
Minulla esikoinen 02/04 ja toisen lapsen äitiysloma alkoi 30.10.2005 ja SAIN saman rahan kakkosesta kuin ekastakin, kun vain ilmoitin että haen samaa rahaa.
Vierailija:
Mutta nyt tuleva äippä raha laskettiin v. 2004 tulojen mukaan. oon ollu sen koko vuoden töissä niin saan vähän enemmän nyt kuin silloin edellisellä äitiylomalla.
" saan vähän enemmän nyt kuin silloin edellisellä äitiyslomalla."
Ja teidän ohjeenne on : nyt kipin kapin Kelaan tarkistuttamaan tilanne ! Voi tsiisös !
Ja edellisen äitiysloman on pitänyt alkaa sen 1.10.2005 jälkeen
niin saa saman äitysrahan kuin edelisessä.
Jos siis on liki 3v hoitovapaalla ja jää sitten äitiyslomalle ja lapsi syntyy yli 3 vuotta edellisen jälkeen, niin onko äitiyspäiväraha sama kuin edellisellä kerralla?
Vierailija:
Jos siis on liki 3v hoitovapaalla ja jää sitten äitiyslomalle ja lapsi syntyy yli 3 vuotta edellisen jälkeen, niin onko äitiyspäiväraha sama kuin edellisellä kerralla?
niin saa saman äitysrahan kuin edelisessä. Minäkin luulin että saan saman suuruisen äippärahan kun lapsille tulee alle 3 vuotta ikä eroo. Poika on syntynyt toukokuussa 2005 ja tulevan laskettu aika on joulukuussa 2006. Mutta kun edellinen äitysloma on alkanut ennen sitä 1.10.05 niin ei se mennytkään niin. Mutta nyt tuleva äippä raha laskettiin v. 2004 tulojen mukaan. oon ollu sen koko vuoden töissä niin saan vähän enemmän nyt kuin silloin edellisellä äitiylomalla.
Ei sillä ole väliä koska se edellinen loma on ollut. Mulla alkoi ensimmäinen ä-loma syksyllä 2003 ja silti saan kuopuksesta saman rahan.
Vierailija:
niin saa saman äitysrahan kuin edelisessä. Minäkin luulin että saan saman suuruisen äippärahan kun lapsille tulee alle 3 vuotta ikä eroo. Poika on syntynyt toukokuussa 2005 ja tulevan laskettu aika on joulukuussa 2006. Mutta kun edellinen äitysloma on alkanut ennen sitä 1.10.05 niin ei se mennytkään niin. Mutta nyt tuleva äippä raha laskettiin v. 2004 tulojen mukaan. oon ollu sen koko vuoden töissä niin saan vähän enemmän nyt kuin silloin edellisellä äitiylomalla.
Miettikää nyt vähän neuvojanne !