Kuinka moni tunnustaa ottaneensa miehensä sukunimen, koska…?
tahtoi eroon tahriintuneesta nimestään? Tahrasitko nimesi itse esim harrastamalla seksiä liian monen miehen kanssa? Vaihdoitko paikkakuntaa, kun jätit nuo ajat taaksesi?
Vai etkö välitä? Onko nimesi niin yleinen ettei sinua tunnisteta sen perusteella? Onko sinulla lapsia, joille annoit tyttönimesi?
utelias impi
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 18:15"]Otin mieheni nimen, koska pidin siitä ja hänelle perinteet ovat tärkeitä. Molemmat on "samantasoisia", kohtuullisen harvinaisia mutta perinteisiä suomenkielisiä nimiä, miehen nimi ehkä vähän kauniimpi. Etunimeni sopivat molempiin varsin mukavasti, en ikinä ottaisi nimeä joka kuulostaa jotenkin huonolta. Sukunimeni ei ole millään tavoin ryvettynyt kuitenkaan, ei minun eikä sukulaisteni töppäilyistä. Menin aika nuorena naimisiin, joten ura on luotu tällä perheemme yhteisellä nimellä. Lapsia saimme vasta myöhemmin joten saivat automaattisesti tämän nykyisen nimeni.
Kaksoisnimi oli ehdottomasti pois laskuista, se olisi liian pitkä. Siis tyyliin Lehtometsä-Kankaanranta.
Jos meille joskus tulee ero, otan tyttönimeni uudelleen käyttöön. Mun mielestä naidun nimen käyttöoikeus lakkaa avioliiton loppuessa, oli lapsia tai ei.
[/quote]
Voi hyvänen aika, että oikein lakkaa. Hupaisa tollo olet.
jos ei kerro panoilleen nimeä niin ei se "tahriinnu" ;)
03.05.2015 klo 18:41
meillä on vain yksi nimi ovessa, aviomieheni nimi, vaikka itselläni pitkä yhdistelmä nimi, jolloin kirjekuoressa näkyy usein vaan alkuperäinen sukunimeni ja ehkä pari kirjainta miehen sukunimestä, kyllä se posti löytää perille. Sinkkuna asuin 4 tytön kanssa samassa kämpässä ja vaan yhden nimi ovessa eikä ongelmaa. Sori OT.
Näin olen itsekin käsittänhyt postinjaon toimivan. Eihän luukusta/laatikosta lueta nimiä vaan jakaja kantaa postin osoitteen mukaan. Asunnossahan voi asua vaikka kymmeniä joko laillisesti tai nykypäivänä jopa salaa. Meidän luukusta on jaettu jopa verottajan lähettämää postia josta heti tiesin ettei ko. henkilö ole koskaan asunut siinä osoitteessa. Postinjakaja hoiti työnsä ja jakoi postin kirjeen mukaiseen kohteeseen.
Kesäterveisin nro 29 viestin kirjoittaja
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 16:49"]Otin miehen sukunimen koska halusin tehdä peräeroa sekopäiseen sukuuni.
[/quote]
Minulla tismalleen sama syy.
Lisäksi on mielestäni selkeää, että koko perheellä on sama sukunimi. Miehen nimi myös harvinainen ja kaunis.